Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_172_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Advertisements

Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_180_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Numerace v oboru ČÍSEL 1 - 5
ORIENTACE V ŘADĚ ČÍSEL 1 – 3, POROVNÁVÁNÍ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY__INOVACE_163_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola.
Procvičování sčítání a odčítání v oboru 0-6
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_165_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Slovesa – způsob oznamovací
Základní skupiny živočichů
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 12
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_285_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Sčítání a odčítání s přechodem přes desítku do 11
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_284_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_174_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_ 242 _2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
NEŽIVÁ PŘÍRODA – VZDUCH
NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
opakování malé násobilky
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_271_2TR_M Autor: Mgr. Iveta Ondruchová.
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_169_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
zvířata Ve volné přírodě
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_164_1TR_M Autor: Mgr. Marie Reichlová Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
OBRATLOVCI.
Obratlovci-prezentace
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Třídění živých organizmů
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_801_5TR_PRV Autor: Mgr. Jana Stolá Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383

METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU CZ.1.07/1.4.00/21.3526 – EU Peníze školám METODICKÝ LIST VÝUKOVÉHO MATERIÁLU Název vzdělávacího materiálu Třídění živočichů Číslo vzdělávacího materiálu VY_32_INOVACE_801_5TR_PRV Číslo šablony III/2 Autor Jana Stolá, Mgr. Ročník 5. dle zařazení v ŠVP Vyučovaný předmět dle ŠVP Přírodověda Téma Třídění organismů Očekávaný výstup Žák třídí živočichy podle jejich příbuznosti a podobnosti (bezobratlí a obratlovci) Anotace (způsob použití) Inovovaný výukový materiál slouží k seznámení žáků s živočišnými třídami Datum vytvoření Září 2012 Druh výukového materiálu Prezentace v PowerPointu Klíčová slova Obratlovci, páteř Rozvíjené klíčové kompetence Kompetence k učení a k řešení problémů Použitá literatura a zdroje MS Office, klipart

VLASTNOSTI ŽIVOČICHŮ Všichni živočichové včetně člověka mají společné určité znaky: Přijímání vody a potravy. Vylučování různých látek z těla –nestrávené zbytky potravy, oxid uhličitý (při dýchání), voda. Dýchání – vdechují vzduch a spotřebovávají z něho kyslík, vydechují vzduch obohacený o oxid uhličitý. Reakce na změny v přírodě – zima, teplo. Pohyb z místa na místo. Využití smyslů – zrak, sluch, hmat, čich, chuť. Růst a vývoj v dospělého jedince. Rozmnožování – samice rodí živá mláďata nebo snášejí vejce

DĚLENÍ ŽIVOČICHŮ 2. Bezobratlí 1. Obratlovci Mají vnitřní kostru složenou z kostí a páteř složenou z obratlů. Tělo je složeno z hlavy, trupu a končetin, které u některých druhů chybí. Tělo mají většinou zakončeno ocasem. Tělo je kryto kůží se šupinami,peřím či srstí. Dělíme je do tříd: Ryby Obojživelníci Plazi Ptáci Savci Nemají kosti ani obratle. Žijí ve vzduchu, na souši i ve vodě. Velmi početná skupina. Nejpočetnější je třída hmyz.

I. OBRATLOVCI Na obrázku je gepard skvrnitý. ocas srst ušní boltec oko končetiny čenich Na obrázku je gepard skvrnitý.

RYBY Tělo mají pokryté šupinami. Místo končetin mají ploutve. Žijí pouze ve vodě. Tělo mají pokryté šupinami. Místo končetin mají ploutve. Dýchají žábry. Příklad: kapr obecný, pstruh potoční, štika obecná.

OBOJŽIVELNÍCI Žijí ve vodě i na souši. Z oplozených vajíček se líhnou larvy – pulci, kteří dýchají žábry. Dospělí jedinci dýchají plícemi. Příklad: skokan zelený, ropucha obecná, mlok skvrnitý.

PLAZI Žijí většinou na souši. Tělo mají pokryté např. šupinami nebo krunýřem. Dýchají plícemi. Příklad: zmije obecná, ještěrka obecná, krokodýl nilský, želva bahenní.

PTÁCI Pohybují se většinou ve vzduchu. Tělo mají pokryté peřím. Přední končetiny jsou proměněny v křídla. Hlava je zakončena zobákem. Osídlili všechny ekosystémy. Příklad: čáp bílý, sova pálená, papoušek vlnkovaný.

SAVCI Žijí na souši, ve vodě i ve vzduchu (netopýři). Tělo mají převážně pokryto srstí. Mláďata se rodí většinou živá. Mláďata sají mateřské mléko. Příklad: pes domácí, zajíc polní, rys ostrovid, jelen lesní.

II. BEZOBRATLÍ tykadla 2 páry křídel oči ústní ústrojí 3 páry nohou Hmyz je nejpočetnější třídou živočichů na Zemi. Mezi hmyz patří brouci, motýli, včely, mouchy, saranče, vážky. tykadla 2 páry křídel oči zadeček ústní ústrojí 3 páry nohou Na obrázku je včela medonosná.

shrnutí Podle vnitřní stavby dělíme živočichy na obratlovce a bezobratlé. Obratlovci mají vnitřní kostru a páteř složenou z obratlů. Mezi obratlovce patří ryby, obojživelníci, plazi, ptáci a savci. Bezobratlí živočichové nemají obratle ani kosti. Mezi bezobratlé patří např. hmyz.

Úkoly Rozhodněte, zda samice uvedených živočichů rodí živá mláďata nebo zda snášejí vejce: Odkud si berou kyslík vodní živočichové? Pomocí kterého orgánu dýchají savci a pomocí kterého dýchají ryby? vejce mláďata mláďata mláďata vejce vejce Z vody Savci – plíce Ryby - žábry

Úkoly Za pomoci obrázků popište stavbu těla ryb, obojživelníků, plazů, ptáků a savců. Uvedené obratlovce rozdělte do tří skupin podle toho, zda je jejich tělo porostlé samotnou kůží, kůží se šupinami nebo kůží s peřím: pes, kapr, čáp, medvěd, štika, kachna, člověk. Na internetu nebo v encyklopedii vyhledejte, zapište a rozdělte do živočišných tříd různé druhy brouků, motýlů a jiných zástupců hmyzu. Hlava, trup, končetiny, stavba páteře kostí dle jednotlivých druhů Kůže: člověk Šupiny: kapr, štika Srst: pes, medvěd Peří: čáp, kachna Viz encyklopedie