Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Referát č. 19 Počítačová grafika Lucie Březíková 4.C.
Advertisements

Počítačová grafika Nám umožňuje:
INTENZITA POLE E.
INTENZITA POLE.
Úprava fotografie – ostatní efekty
Základy fotografování kompozice snímku
Základy focení – Zlatý řez a formáty souborů ve fotografii
Změny rozměrů a otočení fotografie
Základy úprav fotografií
Digitální fotoaparát.
Zlatý řez v kompozici Zpracoval Mgr. Antonín Grafnetter
Jak vytvořit prezentaci Vytvořila firma: A-B Spektrum, počítačové a vzdělávací kurzy.
19. Počítačová grafika (získávání, úpravy a publikování fotografií, práce v rastrovém grafickém editoru)
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně Zdeněk Töpfer
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Rovnání horizontu, úprava kolinearity a perspektivy
Miloslav Mazanec © 2013 Počítačová grafika.
VY_32_INOVACE_FOTF10760ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
VY_32_INOVACE_FOTF10160ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Kompozice Inf-1 Počítačová grafika DUM č. 20
VY_32_INOVACE_09_ICT_527_Jnc
Barva Jak vybrat barvy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Příroda v číslech Kristýna Pítrová, 2.B.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Proč krása vládne světu
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_FOTF11660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tato prezentace byla vytvořena
Grafika a digitální fotografie Volitelný modul úrovně P díl č. 1.
DÉLKA délka se používá k udání rozměrů těles (délka, šířka, výška, hloubka) nebo vzdálenost mezi dvěma body v prostoru. d = 1m Značka: d Jednotka: m (metr)
GRAFIKA A DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE. 2 NĚCO O KOMPOZICI Kompozice, nebo-li česky skladba, je souhrn všech opatření, která děláme, aby snímek byl přehledný,
Kompozice snímku aneb Naučte se vidět kreativně
Mgr. Andrea Cahelová Cvičení z matematiky
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
TVORBA VÝUKOVÉ PREZENTACE III. Mgr. René Szotkowski TENTO MATERIÁL VZNIKL ZA FINANČNÍ PODPORY EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU A STÁTNÍHO ROZPOČTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Měřítko plánu a mapy.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Ing. Bohuslava Vitekerová
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Rozcestník Seznam.cz. Vyhledávání Přihlášení na Založení u Druhá část obrazovky je na dalším snímku Vyhledávání firem Služby Seznamu.
VY_32_INOVACE_4.2.IVT4N,1,2.03/Če Gymn á zium, Český Tě ší n, př í spěvkov á organizace Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Správná odpověď? Opakování celkového učiva o Základní skladbě obrazu – kompozici obrazu.
Písemka. 01. pomocí minimálně 4 obrázků vysvětlete rozdíl mezi bitmapovou a vektorovou grafikou bitmapová grafika Vektorová grafika.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Rastrová grafika E4.
Vytvoření dokumentu bylo financováno ze zdrojů Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.32/ Počítačová.
Počítačová grafika Maturitní otázka č. 19 Martin Ťažký.
JAK NA MALOVÁNÍ ZÁTIŠÍ V PC
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa Číslo DUM: III/2/VT/2/3/44 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika.
Fibonacciho posloupnost Fibonacciho posloupnost je nekonečná řada čísel, ve které je prvním číslem 0, druhým 1 a každé následující číslo je definováno.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Geometrický formát fotografie
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Druhy kompozic
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez
Transkript prezentace:

Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez

Co je: kompozice zlatý obdélník zlatý řez

Kompozice je důležitá při fotografování Kompozice je to, jak se daný snímek pořídí: z jaké dálky, jak jsou na snímku rozmístěny objekty, v jaké části bude ústřední motiv, volby clony a času, apod.

Zlatý obdélník a zlatý řez Pojem zlatý řez používají lidé již od renesance. Dlouhodobým zkoumáním a pozorováním se prokázalo, že jestliže člověk vnímá obraz v určitém poměru mezi délkou a šířkou, působí na něj toto vnímání přirozeně a pozitivně. Tak vznikl zlatý obdélník a zlatý řez.

Zlatý obdélník a zlatý řez Zlatý obdélník je obdélník s ideálním poměrem stran (zhruba 1 : 1,618), V tomto obdélníku vzniká tzv. zlatý řez tím, že delší stranu rozdělíme na dvě části ve zlatém poměru 1 : 1,618, Nejideálnější je, je-li ústřední motiv snímku právě na této pozici (asi v jedné třetině šířky)

Který snímek na tebe působí nejlépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí nejlépe?

Zlatý řez zlatý řez bývá nazýván „třetinová kompozice“, tj. kompozice do přibližně jedné třetiny šířky obrazu pro běžné fotografování stačí komponovat ústřední motiv zhruba do jedné třetiny šířky snímku Do té třetiny, aby nám motiv „neutíkal“ z obrazu pryč

Který snímek na tebe působí lépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí lépe?

Který snímek na tebe působí lépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí lépe?

Který snímek na tebe působí lépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí lépe?

Který snímek na tebe působí lépe? Porovnej snímky Který snímek na tebe působí lépe?

Kompozice, zlatý obdélník a zlatý řez zdroj: Počítačová grafika a multimédia, Pavel Navrátil, ComputerMedia, 2007 autor prezentace: syblik@zsdobrichovice.cz autor fotografií: syblik@zsdobrichovice.cz