19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
27.1 Přirozená čísla v oboru do 1000
Advertisements

16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
10.1 Vztahy o několik více, o několik méně
20.1 Malá násobilka - násobení
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
70.1 Porovnávání desetinných čísel
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
69.1 Desetinná čísla, desetinný zlomek
Elektronická učebnice - I
Zábavná matematika.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
Elektronická učebnice - I
28.1 Porovnávání čísel v oboru do 1000
76.1 Násobení a dělení desetinných čísel přirozeným číslem
Přednost početních operací
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
57.1 Písemné násobení dvojciferným činitelem
21.1 Malá násobilka - dělení
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
39.1 MNOHOČLENY Elektronická učebnice - II. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Yveta Hercogová.
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku Při znázorňování odčítání s přechodem přes desítku musíš poslední desítku znázornit vždy jednotkami. 54 - 6 = _____ 42 - 5 = _____ Autor: Mgr. Dana Krenková

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 19.2 Co už víš? Vypočítej. 75 - 30 = 89 - 70 = 94 - 60 = 34 - 3 = 56 - 5 = 68 - 20 = 28 - 7 = 49 - 9 = Tatínkovi je 42 let. Maminka je o 2 roky mladší. Kolik let je mamince? Mamince je ______ let.

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 19.3 Nové termíny a názvy Znázorni, napiš rozklad a vypočítej, poslední desítku znázorni jednotkami. 62 - 7 = 62 – 2 - 5 = _____ 10 10 10 10 10 44 - 8 = ________ = _____ 10 10 10 52 - 3 = ________ = _____ 10 10 10 10

76 - 9 = _____ 70 - 3 = 67 19.4 Co si řekneme nového? 6 3 76 - 6 = 70 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 19.4 Co si řekneme nového? 76 - 9 = _____ 6 3 76 - 6 = 70 70 - 3 = 67

19.5 Procvičení a příklady 11 - 4 = ____ 35 - 9 = ____ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 19.5 Procvičení a příklady Na rybníce plavalo 25 kachen. Labutí bylo o 7 méně. Kolik labutí bylo na rybníce? kachen ____________ labutí _____________ Vypočítej: _______________________________________ Napiš odpověď: _______________________________________________________________________ Procvičuj. 11 - 4 = ____ 35 - 9 = ____ 21 - 4 = ____ 25 - 9 = ____ 31 - 4 = ____ 45 - 9 = ____ 41 - 4 = ____ 75 - 9 = ____

19.6 Něco navíc pro šikovné SČÍTÁNÍ ODČÍTÁNÍ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 19.6 Něco navíc pro šikovné SČÍTÁNÍ ODČÍTÁNÍ 21 + 40 = 61 36 – 10 = 26 sčítanec sčítanec součet menšenec menšitel rozdíl Vypočítej. 64 – 27 64 54 83 91 - 27 - 28 - 64 - 48 37 1 1

12 - 7 =__ 13 – 6 =__ 18 - 9 =__ 15 - 7 =__ 12 - 8 =__ 11 - 4 =__ Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 19.7 CLIL 12 - 7 =__ Write the result and read the exercise. Napiš výsledek a přečti příklad. 13 – 6 =__ 18 - 9 =__ 15 - 7 =__ 12 - 8 =__ 11 - 4 =__ 14 - 7 =__ 11 - 6 =__ 14 - 5 =__ 15 - 9 =__ 16 - 9 =__

19.8 Test znalostí 18 22 32 17 Tento rozklad 61-1-7 náleží příkladu: Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 19.8 Test znalostí V polici bylo 25 třešňových kompotů. Broskvových bylo o 7 méně. Kolik broskvových kompotů bylo celkem v polici? 18 22 32 17 Tento rozklad 61-1-7 náleží příkladu: 61-8 60-7 60-9 62-7 Urči desítky, mezi kterými číslo 86 leží. 90 a 100 80 a 90 60 a 70 70 a 80 4. Který příklad není správně? 55-9=46 24-8=16 63-5=57 46-8=38 Správné odpovědi: a b c Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 19.9 Použité zdroje, citace 1. Kolektiv autorů. Matematika 6. Praha: Alter, 2006. 2. Obrázky z databáze klipart.

19.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 19.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 07 – 12/2012 Ročník 2. ročník Klíčová slova Odčítání, přechod přes desítku, obor čísel 0 – 100 Anotace Prezentace popisující postup při odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku.