Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Člověk a zdraví Výchova ke zdraví Hygiena člověka VY_32_INOVACE_04 Sada 8 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval: Mgr. Petřík Jan, 08 - 2011 Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692
Anotace: Předmět: Výchova ke zdraví Ročník: 6. třída Využití materiálu: správné hygienické návyky Forma výuky: prezentace v programu powerpoint, společný rozhovor, podrobnější metodika viz. poznámky u jednotlivých snímků Pomůcky: počítač, dataprojektor
Hygiena K očistě celého těla používáme teplou vodu, jemné mýdlo nebo sprchové gely. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Odpověď: Ano.
Hygiena 2. Při mytí postupujeme od dolní části těla k horním končetinám a hlavě. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Odpověď: Ne.
Hygiena 3. Nohy stačí omývat občas ráno nebo večer. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Odpověď: Ne.
Hygiena 4. Nejvhodnějším způsobem denní očisty je sprchování. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Odpověď: Ano.
Hygiena 5. Z důvodu úspory je vhodné, aby se v téže vodě vykoupalo více osob. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Odpověď: Ne.
Hygiena 6. Utíráme se vždy vlastním ručníkem. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Odpověď: Ano.
Hygiena 7. Spodní prádlo stačí měnit dvakrát týdně. Poznámky: Žáci komunikují mezi sebou a hledají odpovědi na zadané otázky. V případě záporné odpovědi se snaží ve spolupráci s vyučujícím najít správnou odpověď.
Odpověď: Ne.
Citace: MARÁDOVÁ, Eva. Výchova ke zdraví. Vyd. 1. Praha : Fortuna, 2004. 64 s. ISBN 80-7168-914-9. http://office.microsoft.com Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/21.1692