Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – odkazy (obsah, rejstřík) Typ:
Advertisements

Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Autor: Mgr. Vanda Malurová Datum: 3. dubna 2012
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Práce se Slovníkem spisovné češtiny
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_65.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ • Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. • Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P3_1.15 Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu Psaní velkých písmen II Typ: DUM - kombinovaný.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.10 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. HTML - tagy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.07 Anotace: Prezentace obsahuje základní pravidla pro psaní předpon s/se, z/ze, vz. Žáci si hravou formou procvičí své znalosti.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.1 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Vektorová grafika – výplň, pero Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.11 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-funkce, adresy Typ: DUM.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.15 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - animace Typ: DUM - kombinovaný.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _727 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Práce se Slovníkem spisovné češtiny
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.14 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-řady Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P3_1.7 Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu Psaní i, í a y, ý Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.5 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - dotazy Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblast,
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Tematická oblast: Laboratorní a terénní cvičení
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _737 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Řešení úloh v testech Scio z českého jazyka zadané ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (34. – 40. úloha) X. označení digitálního učebního materiálu:
VY_32_INOVACE_05_10 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_10 Zpracovala:Mgr.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _721 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _730 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _739 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _722 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.7 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor – matematické výrazy Typ: DUM.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_48.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_ P4_2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Tabulkový kalkulátor-databázové funkce Typ:
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _735 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.16 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. PowerPoint - Album Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _740 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_3.6 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi II. Databáze - formulář Typ: DUM - kombinovaný Předmět:
Digitální učební materiál
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_534.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Antonín Dvořák
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_1.11 Tematická oblast: Hardware, software a informační sítě PC SÍTĚ, TOPOLOGIE Typ: DUM - kombinovaný Předmět: ICT,
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P4_ 2.3 Tematická oblast: Aplikační software pro práci s informacemi I. Textový editor - odstavec Typ: DUM - kombinovaný.
Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P11_2.16 Tematická oblast: Dějiny hudebního umění Klavírní a housloví virtuosové období romantismu Typ: DUM – test,
Periodizace nonartificiální hudby
Tematická oblast:Dějiny hudebního umění
© Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava VY_32_INOVACE_CAJKOVA.JAZCES.03 Předpony s -z.
Pravopis S / Z. Pravidla psaní předpony s Směr dohromady - sejít se, shon, sjet, sjednotit, sblížit se... Směr shora dolů, z porchu pryč - slízat, setřít,
Pravopis S / Z.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
Transkript prezentace:

Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu Číslo šablony: III/2 VY_32_INOVACE_P3_1.11 Tematická oblast: Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu Předpony s a z II Typ: DUM - test Předmět: ČJL, ČJS Ročník: 1. až 6. r. (6leté), 1. až 4. r. (4leté) Zpracováno v rámci projektu EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/34.0296 Zpracovatel: Mgr. Romana Cieslarová Gymnázium, Třinec, příspěvková organizace Datum vytvoření: listopad 2012

Metodický list Učební materiál je součástí tematické oblasti Práce se slovníky a Pravidly českého pravopisu a slouží k zopakování a procvičení pravopisného jevu, v němž se často chybuje. Vede žáky mj. k využívání kodifikačních příruček českého jazyka. Materiál lze využít v hodinách ČJL nebo ČJS (seminář z českého jazyka a literatury), a to ve kterémkoliv ročníku studia. Inovace spočívá ve využití interaktivního prostředí.

S nebo Z aneb Kdo s koho?

Zvláštní pozornost zasluhují dvojice slov různého významu rozlišených jen předponou s- (se-) a z- (ze-).

Ověřte si své znalosti v následujícím testu.

Rozhodněte, zda jsou následující věty napsány správně Rozhodněte, zda jsou následující věty napsány správně. Bezchybné označte ANO, věty s pravopisnými nedostatky NE.

1. Neztěžuj mu to, má hodně starostí.

2. Nemluvil pravdu, všechno zkreslil.

3. Je sběhlý v jazycích.

4. Kritika strhala jeho prvotinu.

5. Neuměla súčtovat všechny položky.

6. Rytíři se pokusili ztéci hrad.

7. Ztvrdil pravost dokumentu svým podpisem.

8. Přílišnou námahou se sedřel.

9. Cesta se za vesnicí sužuje.

10. Dávno jsme zlezli všechny hory v okolí.

Nyní si ověřte správnost svých odpovědí Nyní si ověřte správnost svých odpovědí. Za každou správnou odpověď získáváte jeden bod.

1. Neztěžuj mu to, má hodně starostí. ANO stěžovat si (naříkat) ztěžovat (činit obtížným)

2. Nemluvil pravdu, všechno zkreslil. ANO skreslit (v technickém kreslení) zkreslit (podat zkomoleně)

NE 3. Je sběhlý v jazycích. sběhlý (dolů nebo dohromady) zběhlý (zkušený; který dezertoval)

4. Kritika strhala jeho prvotinu. NE strhat (dolů) ztrhat (námahou nebo kritikou)

5. Neuměla súčtovat všechny položky. ANO súčtovat (spočítat položky) zúčtovat (provést účtování; vypořádat se)

6. Rytíři se pokusili ztéci hrad. ANO stéci (dolů nebo dohromady) ztéci (např. hradby)

7. Ztvrdil pravost dokumentu svým podpisem. NE stvrdit (potvrdit) ztvrdit (učinit tvrdým)

8. Přílišnou námahou se sedřel. NE sedřít (např. kůži z těla) zedřít se (např. námahou)

9. Cesta se za vesnicí sužuje. NE sužovat (trápit) zužovat (činit úzkým)

10. Dávno jsme zlezli všechny hory v okolí. ANO slézt (se) (dolů nebo dohromady) zlézt (např. hory)

Orientační hodnocení: 10–9 bodů: VÝBORNĚ 8 bodů: CHVALITEBNĚ 7–6 bodů: DOBŘE 5 bodů: DOSTATEČNĚ 4 a méně: NEDOSTATEČNĚ

Doporučení Nejste-li se svými výsledky spokojeni, věnujte pozornost úvodní části Pravidel českého pravopisu, která v kapitole Označování hlásek písmeny přináší souhrnné poučení o psaní předpon s- a z-.

Použitá literatura: HARTMANNOVÁ, Věra a kol. Pravidla českého pravopisu. Olomouc : Nakladatelství Olomouc s.r.o., 2004. ISBN 80-7182-146-2.