Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Procvičovací cvičení – časování sloves
Ptáci otevřené krajiny
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Památky Karlovarského kraje - románské
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jméno autora: Mgr. Ladislav Kažimír Datum vytvoření:
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Soli Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Zpracovala: Ing. Martina Hrabáková
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Názvosloví halogenidů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Procvičovací cvičení – slovní druhy a určování podstatných jmen
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ch_090_Oxidy_Názvosloví oxidů
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Chemický děj Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování vzorců k názvu 2 Doplňování vzorců k názvu 2 Doplňování vzorců k názvu 1 Doplňování.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
OXIDY.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Názvosloví oxidů a sulfidů CH-1 Obecná chemie, DUM č. 1
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o oxidech
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Identifikace vzdělávacího materiáluVY_52_INOVACE_SlL202 EU OP VK Škola, adresaGy a SOŠ Přelouč, Obránců míru 1025 AutorMgr. Vendula Salášková Období tvorby.
Procvičování anglického jazyka – porozumění textu Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jak se tvoří názvy oxidů
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/21.30.20 VY_52_INOVACE_56_Ch8 Základní škola Loket, okres Sokolov Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. © Radoslava Jarošová

Název: Názvy a vzorce oxidů a jejich procvičování Anotace: Procvičování tvorby vzorce oxidu z jeho názvu a tvorbu názvu oxidu ze vzorce, úprava rovnic Autor: Radoslava Jarošová Jazyk: český Očekávaný výstup: ovládá tvorbu vzorce oxidu z jeho názvu a z názvu oxidu ovládá postup tvorby vzorce, zvládá upravit jednoduché rovnice Klíčová slova: oxid uhličitý, pálené vápno, oxidační čísla, oxid siřičitý, oxid železitý Druh učebního materiálu: pracovní list Druh interaktivity: aktivita Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: ZŠ – druhý stupeň Ročník: osmý Vazby na ostatní materiály: VY_52_INOVACE_55_Ch8

Tvoření vzorců a názvů oxidů: k daným vzorcům napiš názvy oxidů : CaO _______________ SiO2 _______________ Al2O3 _______________ Mn2O7 _______________ N2O5 _______________ CO2 _______________ k daným názvům napiš jejich vzorce: oxid dusný _____ oxid osmičelý _____ oxid manganistý _____ oxid železitý _____ oxid fosforečný _____ řešení

Řešení: k daným vzorcům napiš názvy oxidů: CaO oxid vápenatý ( pálené vápno) SiO2 oxid křemičitý ( 2:4) 1:2 Al2O3 oxid hlinitý Mn2O7 oxid manganistý N2O5 oxid dusičný CO2 oxid uhličitý (2:4) 1:2 poměr počtu atomů sloučených v oxidu k daným názvům napiš jejich vzorce: oxid dusný N2O oxid osmičelý OsO4 ( 2:8) 1:4 poměr počtu atomů sloučených v oxidu oxid manganistý Mn2O7 oxid železitý Fe2O3 oxid fosforečný P2O5 zpět

Doplň: 1. Urči oxidační čísla atomů prvků v oxidech a urči poměr atomů: MnO2 oxid manganičitý ________________________ MgO oxid hořečnatý _________________________ Označ látky, které nepatří mezi oxidy: CaO, PbS, NaOH, P2O5 __________________________ ___________________________ Doplň schémata chemických reakcí na chemické rovnice: ………. + …. O2 …….. Fe2O3 (oxid železitý) …..Al + …… …..... Al2 O3 (oxid hlinitý) ……… + O2 …….. Na2 O (oxid sodný) CaCO3 ……….. + CO2 (oxid vápenatý + oxid uhličitý) řešení

Řešení: 1. Urči oxidační čísla atomů prvků v oxidech a urči poměr atomů: MnO2 oxid manganičitý Mn IVO-II (2:4) 1:2 MgO oxid hořečnatý MgIIO-II (2:2) 1:1 Označ látky, které nepatří mezi oxidy: CaO, PbS, NaOH, P2O5 PbS sulfid – sloučenina síry s kovovým prvkem (sulfid olovnatý) NaOH hydroxid – tříprvkové sloučeniny, obsahující skupinu (OH)-I Doplň schémata chemických reakcí na chemické rovnice: 4 Fe + 3 O2 2 Fe2O3 (oxid železitý) 4 Al + 3 O2 2 Al2 O3 (oxid hlinitý) 4 Na + O2 2 Na2 O (oxid sodný) CaCO3 CaO + CO2 (oxid vápenatý + oxid uhličitý) zpět

Základní škola Loket, okres Sokolov Seznam použité literatury a pramenů: Zdroje: Základy praktické chemie pro 8. ročník základní školy. druhé aktualizované vydání. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-879-7. Základy chemie 1 pro 2. stupeň základní školy, nižší ročníky gymnázií a střední školy. Praha: Fortuna, 2005. ISBN 80-7168-720-0. Přírodopis 9. Olomouc: PRODOS, 2000. ISBN 80-7230-069-5. hemie, Úvod do obecné a a norganické chemie pro 8. ročník základní školy a odpovídající ročníky víceletého gymnázia. Brno: NOVÁ ŠKOLA, s. r. o., 2010. ISBN 978-80-7289-133-7. Http://cs.wikipedia.org/wiki/Halit [online]. 2004 [cit. 2013-03-04]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Halit   Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Radoslava Jarošová Základní škola Loket, okres Sokolov radka.jarosova@zsloket.cz březen 2013