Pozorně si přečtěte následující příběh Olympijské hry jsou vždycky velkou událostí na celém světě. Slyšíme o nich v rozhlase, vidíme záběry v televizi,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VESMÍR. VESMÍR Modrou, protože voda tvoří téměř tři čtvrtiny povrchu Země…. Když proletíte závojem plynů, které obalují Zemi, a ohlédnete se zpátky,
Advertisements

PRÁZDNINY Pozorně si přečtěte povídku a najděte 5 věcí, které se nemohly stát.
Nejprve si Přečtěte pozorně text
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Have got + parts of body.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
POUŤ Jana bydlí v malé vesnici, kde se většinou nic mimořádného neděje. Dnes je ale všechno jinak. Je sobota a přijela pouť. Maringotky zaparkovaly.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
Velká Británie.
Olympijské hry jsou vždycky velkou událostí na celém světě. Slyšíme o nich v rozhlase, vidíme záběry v televizi, čteme o všem, co se každý den událo v.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
Přečtěte si text a najděte 5 věcí, které se nemohly stát NÁVŠTĚVA.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CH.8.18 –DERIVÁTY UHLOVODÍKU- prezentace Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - muž AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
Sudoku Dominik Hrbáč V.B.
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM20960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
SAMOSTUDIUM TEST KLADIVOUN BRONZOVÝ ŽRALOK TYGROVANÝ ŽRALOK OBROVSKÝ
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvo ř en v rámci projektu Opera č ního programu.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
LIST VY_52_INOVACE_B1 – 21 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_778_VÝVOJ_JAZZU TÉMA: Tradiční jazz ČÍSLO.
Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/ GG OP VK 3D grafika Studijní obor: Sociální činnost Ročník: 2.
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Sklípkani.
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Rostliny - opakování Mgr. Zuzana Holemá-Skřivánková ZŠ, Liberec, Na Výběžku 118, p. o. vytvořeno: září 2012 EU – peníze školám CZ.1.07/1.4.00/
Označení DUM 13 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Autor: Vít Lazecký Datum vytvoření: Téma: Určování listnatých stromů
16.1 Leisure time Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Zuzana Tonderová.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Obecná geologie Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi - před více než 4 mld. let naráží planetka velikosti Marsu do Země ( t = 6000°C, vysoký tlak)
ODM Olympiáda dětí a mládeže.
Transkript prezentace:

Pozorně si přečtěte následující příběh

Olympijské hry jsou vždycky velkou událostí na celém světě. Slyšíme o nich v rozhlase, vidíme záběry v televizi, čteme o všem, co se každý den událo v novinách a časopisech. Tak tomu bylo i v únoru 2006, kdy se konala zimní olympiáda ve španělském městě Turínu. Tam jsme měli hodně sportovců, kteří reprezentovali Českou republiku, a všichni doma jsem drželi palce, aby se jim po- vedlo získat co nejlepší umístění. To musí být nád- herné, stát na stupni vítězů! Kdo by si to nepřál. Nemohou tam ale stát všichni, kdo přijeli soutěžit. Už sama účast na olympiádě je velkým vyzname- náním pro každého sportovce. A co teprve získané medaile.

Olympijské hry jsou buď letní, nebo zimní, a po- řádají se jedenkrát za čtyři roky, pokaždé v ně- jaké jiné zemi. Po celou dlouhou dobu mezi dvě- ma olympiádami se sportovci připravují, aby se pak dobře umístili mezi všemi soutěžícími a při- vezli do své země některou z medailí. Ty jsou pak zlaté, stříbrné a skleněné. Velkou favoritkou a vítězkou zimní olympiády v Itálii v roce 2006 byla Kateřina Neumannová, která získala zlatou me- daili v rychlobruslení. Na zimní olympiádě ještě soutěžili lyžaři, skokani na lyžích, sáňkaři, kraso- bruslaři a plavci.

Letní olympijské hry mají hodně sportovních disciplín, ve kterých se naši čeští sportovci do- bře umísťují. Velké množství soutěží je v atletic- kých disciplínách. Mohou běhat, skákat do výšky i do dálky, skákat o tyči, házet kladivem, diskem, oštěpem, míčem. Na letní olympiádě jsou i jiné soutěže, třeba v plavání, skocích do vody, sko- cích na lyžích, ve střelbě, jízdě na koni, ve spor- tovní i moderní gymnastice. Olympiády mají své symboly. Dva jsou obzvlášť důležité: planoucí oheň, který se přenáší do mís- ta her z města Olympie v Řecku, a vlajka se šesti vzájemně propojenými kruhy, které představují pět světadílů. Tyto znaky vyjadřují olympijskou myšlenku.

1. Ve kterém státě je Turín?

K E D L Ě K E N A U T O O S D T Sáně, hry, rok, jisté, soutěž, skok, gymnastika, hokej, krasobruslení, hod, rozhodčí, medaile, disk, oštěp, lyže.

Metodický list: Učitel postupuje dle pokynů v prezentaci. Doporučuji nakopírovat a rozdat text, někdo pracuje u tabule, ostatní v lavici do listu. Křížovky je možné zadat jako samostatnou práci, kontrola podle tabule. Je na uvá- žení učitele, jakou formu práce zvolí.

Citace: Text: Dyslexie, Marie Černá, Iva Strnadová, nakl. Fragment 2006, str. 24 Křížovka: Dyslexie, Marie Černá, Iva Strnadová, nakl. Fragment 2006, str. 25 Obrázky dle pořadí v DUM: 1.Dostupné z dne http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/KidDetective dne Dostupné z dne http://geology.com/world/italy-map.gif dne Dostupné z dne http:// dne Dostupné z dne http:// 5.Dostupné z dne Dostupné z dne http:// 7. Dostupné z dne http:// dne Dostupné z yTzRM:&imgrefurl= watch-spectacular-opening-ceremony html&docid=WyGNlDxKy3QgiM&imgurl= _GB_77ww_701248g2.jpg&w=456&h=332&ei=E6maUPvaNMGnhAexvYGQBA&zoom=1&iact=hc&vpx=837&vpy=167&dur=2953& hovh=191&hovw=263&tx=176&ty=106&sig= &page=1&tbnh=136&tbnw=214&start=0&ndsp=9&ved=1t: 429,r:3,s:0,i:141 dne