Podmět (Po) - opakování

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SKLADBA PŘEDMĚT.
Advertisements

Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PODMĚT Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-25
Přísudek (Př) - druhy Přísudek, jehož základem je sloveso s plným významem, je přísudek slovesný – Přs. Přísudek může být vyjádřen také jménem (podstatným.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Podmět a přísudek. Vedlejší věta podmětná a přísudková
Větné členy, základní větné členy
Grafické znázornění věty jednoduché
PODMĚT ● Vyjadřuje, o kom, o čem vypovídá přísudek ● Ptáme se 1. pádem – Kdo, co? ● Nejčastěji vyjádřen podstatným jménem, zájmenem. ● Může být vyjádřen.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
88.1 Základní větné členy – druhy podmětů
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základní škole OP VK.
VY_32_INOVACE_36_ČESKÝ JAZYK_5.ROČNÍK_PŘÍSUDEK – vytvoření a ověření VM Výukový materiál slouží k zopakování vyvození učiva o podmětu.
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Větné členy PŘÍSUDEK.
PŘÍSUDEK Mgr. Michal Oblouk.
holé, rozvité, několikanásobné
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ vedlejší věta podmětná Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
OP – VVP- HUM – CJL – PAV – L VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku, slouží k výkladu nového učiva Datum: Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ podmět a přísudek Název sady: Český jazyk 7. ročník Číslo.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vendulka.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
PODMĚT JIRKA ŠTĚKAL SE ROZPLAKALA ZAPADALO MODRÁ PES ONA HOLČIČKA
OB – VVP- HUM – PAV - CJL – M –
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_274_ČJ8
PODMĚT.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Jitka Havránková
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
VĚTA DVOJČLENNÁ VĚTA JEDNOČLENNÁ VĚTNÉ EKVIVALENTY
Český jazyk 6. ročník ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Jiřina Homolová
Věta dvojčlenná, věta jednočlenná, větný ekvivalent
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Autor: Mgr. Eva Kotounová
Název školy: Základní škola Pardubice - Spořilov Autor: Mgr
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_12   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
VEDLEJŠÍ VĚTA PODMĚTNÁ
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Podmět (Po) - opakování Jak se ptáme na podmět? Podmět rozlišujeme: 1. …………………….. – př. Slunce vyšlo nad lesy. 2. …………………….. a) ………………………… - Celý den pěkně hřálo. b) ………………………… - Zazpívala píseň. c) ………………………… - Vysílali to v rozhlase.

Podmět (Po) – opakování (řešení) Jak se ptáme na podmět? Podmět rozlišujeme: 1. vyjádřený – př. Slunce vyšlo nad lesy. 2. a) nevyjádřený - Celý den pěkně hřálo. b) zřejmý se slovesného tvaru - Zazpívala píseň. c) všeobecný - Vysílali to v rozhlase.

Podmět - opakování Základem vyjádřeného podmětu bývá (slovní druh): a) ……………………….. – Pes běhal po louce. b) ……………………….. – My jsme se vrátili. c) ………………………… – Raněný křičel. d) ………………………… – Tři se z výletu nevrátili.

Podmět – opakování (řešení) Základem vyjádřeného podmětu bývá (slovní druh): a) 1……………………….. – Pes běhal po louce. b) 3……………………….. – My jsme se vrátili. c) 2………………………… – Raněný křičel. d) 4………………………… – Tři se z výletu nevrátili.

Podmět - opakování Podmět (jako každý vět. člen) může být: a)……………….. - Maminka uklízela. b) ………………. – Naše maminka uklízela. c) ………………. – Maminka a babička uklízely. Uveď vlastní příklady: a) b) c)

Podmět – opakování (řešení) Podmět (jako každý vět. člen) může být: a) holý - Maminka uklízela. b) rozvitý – Naše maminka uklízela. c) několikanásobný – Maminka a babička uklízely. Uveď vlastní příklady: a) b) c)

Přísudek (Př) - opakování Jak se ptáme na přísudek ? ……………………….. Jaký slovní druh je základem přísudku? ……………….. - Zdeněk kreslí obrázek. ……………….. - Přišli jste brzy. Tento druh přísudku nazýváme slovesný (Přs). Může být: holý (Listí padalo.) rozvitý (Listí padalo na trávu.) několikanásobný (Stromy se kývají a naklánějí.)

Přísudek (Př) – opakování (řešení) Jak se ptáme na přísudek ? Co dělá podmět? Jaký slovní druh je základem přísudku? Sloveso - Zdeněk kreslí obrázek. Sloveso – složený tvar - Přišli jste brzy. Tento druh přísudku nazýváme slovesný (Přs). Může být: holý (Listí padalo.) rozvitý (Listí padalo na trávu.) několikanásobný (Stromy se kývají a naklánějí.)

Přísudek (Př) - opakování Uveď vlastní příklady: Př holý – Př rozvitý – Př několikanásobný –