Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ. 1.07 Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obvod a obsah rovnoběžníků
Sčítání, odčítání mnohočlenů. Počítej zpaměti: 1.8x 6 – 7x 6 = 2.x 3 + x 3 = 3.5y 2 - 5y 2 = 4.2a 2 + 2a 2 = 5.2x 3 y – xy 3 + 3x 3 y + 2xy 3 = 6.2ko.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Sčítání a odčítání úhlů
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Dělitelnost přirozených čísel
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Nejmenší společný násobek
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Vzdělávací materiál v rámci projektu EU peníze školám Školní rok: 2011/2012 Ročník: Předmět: Téma: Anotace: Autor : Vzdělávací materiál je určen pro bezplatné.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Průvodní list Jméno autora: Ing. Miroslava Jeřichová
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.

Nejmenší společný násobek
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Násobení mnohočlenů.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Název školyZákladní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektuCZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Úkoly nejen pro holky.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Přednost početních operací
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Zlomky - krácení zlomků
Transkript prezentace:

Název školy Základní škola a Mateřská škola Tatenice Číslo projektu CZ Název šablony klíčové aktivity Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace Vzdělávací období 3. Předmět Matematika Téma hodiny Násobení mnohočlenu mnohočlenem Označení OP VK (III2) - M Mgr. Jitka Koubová

Musíme vynásobit každý člen prvního mnohočlenu každým členem druhého mnohočlenu a získané jednočleny sečteme: (a + b). (c + d) (a + b). (c + d) = + ad bc bd + + ac Jak vynásobím dvojčlen dvojčlenem?

(2a + 3b)(4a - 6b)= 8a 2 -12ab+12ab - 18b b 2 = = 8a b 2 (-5w+10e)(5e+8w)= -25we -40w 2 +50e 2 +80we +80we = = -40w e we

(5d+5k)(-4d-k)= -20d 2 -5dk -20dk -5k 2 -5k 2 = = - 20d 2 - 5k dk Jak vynásobím dvojčlen dvojčlenem?

Něco na procvičení Připrav si tužku a papír a můžeš počítat !

Vynásob dvojčleny (y + 4)(y – 3) 1.y 2 + y – 12 2.y 2 – y – 12 3.y 2 + 7y – 12 4.y 2 – 7y – 12 5.y 2 + y y 2 – y y 2 + 7y y 2 – 7y + 12

Vynásob dvojčleny (2a – 3b)(2a + 4b) 1.4a ab – 12b 2 2.4a 2 – 14ab – 12b 2 3.4a 2 + 8ab – 6ba – 12b 2 4.4a 2 + 2ab – 12b 2 5.4a 2 – 2ab – 12b 2

c) (-3p+11p 2 )(-5p-p 2 )= d) (-5z+13j)(10-2j)= e) (-12c+13)(2c 2 +14)= f) (-11q 3 -15)(-6-12q)= g) (7j+10)(-1-3j)= h) (12g-10g 2 )(-7g-15g 3 )= i)(-4+10m)(-m-11)= -11p 4 -52p 3 +15p 2 -26j 2 +10jz+130j-50z -24c 3 +26c c q 4 +66q q j 2 -37j g g 4 +70g 3 -84g 2 -10m m+44

j) (10+n)(-11+12n)= k) (15g-11)(11g-4)= l) (-15g+3)(10g-6q)= m) (d-14v)(d-13)= n) (-2-5e)(1+7e)= o) (6g 3 -2)(-4g+11)= p) (-4g 2 +7)(12g-2)= 12n n g g g 2 +90gq+30g-18q d 2 -14dv-13d+182v -35e 2 -19e-2 -24g 4 +66g 3 +8g g 3 +8g 2 +84g-14

Krátké opáčko 1. (a+6)(a-3) 1. (a+6)(a-3) 2. (3w+7)(2w +5) 2. (3w+7)(2w +5) 3. (2y+3)(y 2 +3y-6) 3. (2y+3)(y 2 +3y-6) 4. (2b 2 -5b-3)(5b 2 +3b-2) 4. (2b 2 -5b-3)(5b 2 +3b-2)

Výsledky 1. a 2 +3a a 2 +3a w 2 +29w w 2 +29w y 3 +9y 2 -3y y 3 +9y 2 -3y b 4 -19b 3 -34b 2 +b b 4 -19b 3 -34b 2 +b+6

Odkazy a jiné materiály k tomuto tématu -Algebraické výrazy – hypertextová učebnice nt/wl-book-demo/ph-138s.html -výukové video o násobení mnohočlenů (Aj) - násobení dvojčlenů – hra online (Aj) y2.htmhttp:// y2.htm - online puzzle na procvičení násobení mnohočlenů wweb/ev7-7.htmhttp://teachers.henrico.k12.va.us/math/HCPSAlgebra1/Documents/examvie wweb/ev7-7.htm - násobení mnohočlenu mnohočlenem – online testII (Aj) bCode&wcprefix=ata&wcsuffix=0903 – násobení mnohočlenu mnohočlenem – online test III (Aj) Použité zdroje