Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Advertisements

Obojživelníci (Lissamphibia)
Třída: obojživelníci Amphibia. Třída: obojživelníci Amphibia.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.14 Anotace:
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Obojživelníci POZNÁVAČKA.
Mgr. Iva Havlíková ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_307
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Obojživelníci.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Opakování obojživelníci
OBOJŽIVELNÍCI obývají „oba živly“ VODU SOUŠ.
OBOJŽIVELNÍCI Ocasatí.
Zoologie strunatců pro učitelství přírodopisu na ZŠ Přednáška č.5
Základní škola Kladruby
Třída: Obojživelníci znaky:
Obojživelníci Zástupci.
OBOJŽIVELNÍCI
Autor: Mgr. Hana Krajčová
Luštění o obojživelnících
Třída OBOJŽIVELNÍCI Tvoří přechodnou skupinu mezi vodními a suchozemskými obratlovci, vyvinuli se z lalokoploutvých ryb (latimérie podivná), dospělci.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany
Obojživelníci ocasatí
Obojživelníci České republiky
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
TŘÍDA: OBOJŽIVELNÍCI (AMPHIBIA)
Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
Jméno autoraMgr. Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyIII/2 Inovace.
Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.
Obojživelníci Ocasatí Bezocasí.
Obojživelníci bezocasí
Třída: Obojživelníci (Amphibia)
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Kladruby
OBOJŽIVELNÍCI Bezocasí.
Třída OBOJŽIVELNÍCI Přechodná skupina mezi vodními a suchozemskými obratlovci rozmnožování a vývin probíhá ve vodě, larvy= PULCI=dýchají ,mají.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
NAŠI OBOJŽIVELNÍCI Obr.1.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Přechod obratlovců na souš
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Vilma Skřivánková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
OBOJŽIVELNÍCI Amphibia obrázek 1.
Obratlovci obojživelníci.
Název školy:Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace Autor: Datum tvorby: Mgr. Daniela Čapounová Název:VY_32_INOVACE_01B_13_Systém.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
OBOJŽIVELNÍCI 7. ročník ZŠ Londýnská. OBOJŽIVELNÍCI.
Obojživelníci (Lissamphibia)
Kmen: Strunatci Podkmen Obratlovci Třída Obojživelníci
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
OBRATLOVCI Třída: OBOJŽIVELNÍCI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Obojživelníci (Lissamphibia)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Podtřída: Ocasatí Mají dva páry stejně vyvinutých končetin
Poznávání obojživelníků
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Lumír.
Obr.č.1.
Zpracoval: Marcela Kováříková
OBOJŽIVELNÍCI 7. třída.
Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D. Obojživelníci - kvíz http://www.autoweb.cz/video-watercar-panther-je-nejrychlejsi-obojzivelnik/ Ing. Radovan Smolinský, Ph.D. et Ph.D.

Co je to obojživelník 4 prsty na zadní končetině slizové a jedové žlázy bikondylní lebka nikdy uzavřený hrudní koš vejce se skořápkou larva – metamorfóza – dospělec dvojí dýchání (žábry, plíce, pokožka - holá) 4 prsty na PŘEDNÍ končetině slizové a jedové žlázy bikondylní lebka NIKDY uzavřený hrudní koš vejce BEZ skořápky larva – METAMORFÓZA – dospělec TROJÍ dýchání (žábry, plíce, pokožka - holá)

Které skupiny ještě žijí? Nectridea (†) Microsauria (†) Colosteidae (†) Eryopoidea (†) Amphibia Dissorophoidea (†) Temnospondyla Gymnophiona Urodela Lissamphibia Lisamphibia Anura

Která vajíčka nakladl čolek? B C B Lissotriton montandoni

Na obrázku je A) Rosnička zelená B) Mlok skvrnitý C) Čolek horský D) Skokan zelený E) Ještěrka žlutočerná B

„Velcí čolci“ Samci nemají lem Samice mají lem Samci mají lem v době rozmnožování C

„Malí čolci“ prsty všech končetin mají blánu blány jsou mezi prsty blány jsou pouze na prstech zadních končetin C

Správně přiřaď 1 2 3 kunčí reflex Inquinální amplexus Axiální amplexus B1 C3

Co to je? Pulec blatnice skvrnité

Bufonidae – ropuchovití Mají? parotidy inquinální amplexus samandarin Ano Ne

Hylidae – rosničkovití Mohou? měnit barvu slunit se šplhat po stromech předpovídat počasí Ano Ne

Ranidae - skokanovití terestričtí skokani mají oči daleko od sebe akvatičtí skokani mají nepárový rezonátor skokan zelený je kříženec s. hnědého a s. skřehotavého Ne B) Ne C) s. skřehotavý + s. krátkonohý

Batrachochytridiomykóza zápal plic zápal středního ucha úbytek keratinových častí těla přibývání keratinových částí těla Ne Ano