Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Advertisements

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje fiktivní internetový obchod, který žákům slouží jako podklad pro sepsání objednávky. Vzdělávací.
Slovesa, osoba, číslo, čas
Příslovce a příslovečné spřežky
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.02 Anotace: Prezentace obsahuje přehled mluvnických kategorií přídavných jmen. Zaměřuje se především na druhy a vzory. Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.18 Anotace: Prezentace je zaměřena na druhy přísudku. Obsahuje základní pravidla pro tvoření přísudku slovesného a jmenného se.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí
Podstatná jména, pád, číslo, rod a vzor
Určování sloves a podstatných jmen (pád, číslo, rod a vzor)
Podstatná jména rodu ženského a středního
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.15 Anotace: Prezentace je zaměřena na slovesné kategorie rod a vid. Ke každé kategorii je uvedena stručná definice s příklady.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.04 Anotace: Prezentace je zaměřena na vyplňování jednoduchých tiskopisů. Vysvětluje účel podacího lístku a poštovních poukázek.
Shoda přísudku s podmětem
Slova souznačná, protikladná a nadřazená
Podmiňovací způsob, slovesa: osoba, číslo, způsob, čas
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Podstatná jména rodu mužského
Vytvořil: Mgr. Renáta Pokorná
autor: Vlasta Lindovská matematika – násobení a dělení čísel
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Shoda přísudku s podmětem
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Český jazyk a literatura – Rozvíjející.
Přídavná jména tvrdá, měkká, přivlastňovací
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu středního
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.15.
Věta jednoduchá- souvětí
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.16 Anotace: Prezentace uvádí přehled a stručnou definici jednotlivých neohebných slovních druhů. Vzdělávací oblast: český jazyk.
VY_32_INOVACE_Čj-Li 6.,7.09 Anotace: Žáci si hravou formou ověří své znalosti a všeobecný přehled. Vzdělávací oblast: český jazyk a literatura Autor: Mgr.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.09 Anotace: Prezentace je zaměřena na grafické znázorňování věty jednoduché. Obsahuje přehled základních a rozvíjejících větných.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s úvahou a její kompozicí. Žák se pokusí sám vytvořit jednoduchou úvahu. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura.
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.20 Anotace: Prezentace obsahuje tabulku s přehledem druhů vedlejších vět. V závěru je cvičení, na kterém si žáci mohou ověřit.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.12 Anotace: Prezentace je zaměřena na popis a jeho dělení. Obsahuje stručnou definici popisu statického a dynamického. Vzdělávací.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s proslovem a jeho kompozicí
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Mimika (co jste tím chtěli říci)
Vypravování VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.11
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PhDr. Bohumila Fillová. ANOTACE Výklad – základní skladební dvojice, vyjádření podmětu.
Souvětí a jeho stavba, spojovací výrazy
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Písemné násobení s nulou v činiteli
Podstatná jména rodu ženského Anotace: Podtrhni v textu (příloha Word) podstatná jména rodu ženského. Kontrola správnosti. Vypiš do tabulky podstatná jména.
Slovesný vid Slovesný vid VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.03.
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s diskusí a jejími zásadami. Žák se pokusí sám vytvořit Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr. Kajetána.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Shoda přísudku s podmětem – doplňování koncovek
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská
Podstatná jména rodu mužského
Anotace:Prezentace seznamuje s významnými autory 20. století a jejich tvorbou. Řeší drobné úkoly. Vzdělávací oblast: Český jazyk a literatura Autor: PaedDr.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Česká republika: obyvatelstvo a sídla
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
autor: Vlasta Lindovská matematika – pamětné odčítání
Druhy vět vedlejších VY_32_INOVACE_ČJ-M 8.,9.05. Anotace: Prezentace seznamuje žáky se stavbou souvětí – poznává funkcí vět vedlejších. Žák řeší drobné.
Česká republika: hospodářství, zemědělství
Anotace: Zvedají kartičky i/í y/ý. Kontrola správnosti.
Výklad Výklad VY_32_INOVACE_ČJ-S 8.,9.05.
Česká republika: vodstvo
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská VY_32_INOVACE_Čj 3.,4.10 Podmět a přísudek Anotace: Opisují věty z prezentace. Postupně určují přísudek a podmět. Vyznačí základní skladební dvojici. Vzdělávací oblast: Český jazyk – gramatika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český Očekávaný výstup: Vyhledává základní skladební dvojici. Druh učebního materiálu: Prezentace Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělávání: První stupeň, základní škola Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Školní rok 2011-2012 Ročník, pro který je vzdělávací materiál určen: Třetí ročník základní školy

Zapadající slunce pomalu mizelo za hradbou hor. Kdo, co mizel? Slunce. Co dělalo slunce? Mizelo. Zapadající slunce pomalu mizelo za hradbou hor. 1. Najdu přísudek (sloveso) 2. Najdu podmět. Kdo, co mizel? Základní skladební dvojice. Oba členy jsou stejně důležité, můžu se ptát vzájemně jedním na druhý.

V polovině prohlídky děti odpočívaly na průlezkách. Kdo, co odpočíval? Děti. Co dělaly děti? Odpočívaly. V polovině prohlídky děti odpočívaly na průlezkách. 1. Najdu přísudek (sloveso) 2. Najdu podmět. Kdo, co odpočíval?

Celá třída obdivovala opice a jedovaté hady. Kdo, co obdivoval? Třída. Co dělala třída? Obdivovala. Celá třída obdivovala opice a jedovaté hady. 1. Najdu přísudek (sloveso) 2. Najdu podmět. Kdo, co obdivoval?

Lucka uviděla poprvé v životě klokany. Kdo, co uviděl? Lucka. Co dělala Lucka? Uviděla. Lucka uviděla poprvé v životě klokany. 1. Najdu přísudek (sloveso) 2. Najdu podmět. Kdo, co uviděl?

Malé opičky poskakovaly po stromech. Kdo, co poskakoval? Opičky. Co dělaly opičky? Poskakovaly. Malé opičky poskakovaly po stromech. 1. Najdu přísudek (sloveso) 2. Najdu podmět. Kdo, co poskakoval?

Použitá literatura: Český jazyk pro 5. ročník ZŠ, V. Styblík a kol Použitá literatura: Český jazyk pro 5. ročník ZŠ, V. Styblík a kol., SPN 1998