Poznej osobnost světových dějin z 20.století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Sloupcová sazba a oddíly
Alfons Mucha Název školy
Styly Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Internet Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Zemětřesení Název školy
Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Základní typy monarchií
Les fautes des Tchèques en français Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Pohyby Země Název školy
MATKA TEREZA „Nečekejte na to, až vás někdo povede; začněte sami,
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Jugend auf Reisen Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
VY_32_INOVACE_2D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Monzuny Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Lidské rasy Název školy
Oběh vzduchu na Zemi Název školy
Podpovrchová voda Název školy
Topologie počítačových sítí
Ukládání čísel v počítači 1
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Objektová tvorba - asambláž
Zelená revoluce Název školy
Práce nutné ke vzniku mapy
Náboženství - křesťanství
Národy světa Název školy
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století.
Socioekonomická geografie
Cuerpo humano Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Ich und mein Computer Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Srovnej 1. a 2. světovou válku - zbraně
Antika II Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Body art - ruce Název školy
Antika I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Vodstvo ČR Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Východoasijská náboženství
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Náboženství Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Funkcionalistický Zlín – významné stavby
Eneolit - úvod Název školy
Užití vektorového součinu
Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu
Čas a časová pásma Název školy
Náboženství - opakování
Leonardo da Vinci Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Purismus v českém národním obrození
Symbolismus Název školy
Poznej osobnost našich dějin z 20.století
Socioekonomická geografie - opakování
Základní informace o síti Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Světové obyvatelstvo 1 Název školy
Pop-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Sokrates Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro.
Funkcionalistický Zlín – architekti
Funkcionalistický Zlín
Filozofie 20. století - Fenomenologie
Poznávání krajů českých
Poznávání krajů moravských
Matyáš Bernard Braun Název školy
Geometrická abstrakce
Úvod do počítačových sítí
Pravěk I Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Land-art Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Rasismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Test číselné soustavy Název školy
Jazyky světa Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Nekonečná geometrická řada Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Futurismus Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Ukázky keltského kovářství
Transkript prezentace:

Poznej osobnost světových dějin z 20.století Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0484 Název projektu Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM Poznej osobnost světových dějin z 20. století Označení DUM VY_32_INOVACE_11_3_13 Autor Mgr. Jana Pešatová Datum 10.8.2013 Vzdělávací oblast Člověk a společnost Vzdělávací obor Dějepis Tematický okruh Moderní dějiny Ročník 3. ročník gymnázia www.zlinskedumy.cz

Poznej osobnost světových dějin z 20. století Na základě fiktivních dopisů

Na základě obsahu dopisu urči, kdo by teoreticky mohl být jeho autorem!

1. fiktivní dopis „Joe, má lásko, nemůžu se dočkat, až tě zase uvidím. Ten můj poslední film byl úplný propadák a dnes už také vím, že byla hloupost zpívat J.F.K. na jeho pětačtyřicátinách. Teď ale mám novou chuť do života, mám spoustu plánů a elánu, chci se konečně stát charakterní herečkou a už nehrát role přihlouplých blondýnek. Jen toho zdraví bych potřebovala víc…“

2. fiktivní dopis „Soudruhu Gromyko, považuji se za tvého dlouholetého přítele a jsem spokojený s tím, jak řídíš ministerstvo zahraničních věcí. Nikdo nemá takové zkušenosti v oblasti diplomacie a taky vím, že jsi vždy byl zastáncem tvrdých sovětských postojů a neochvějným komunistou. Budu potřebovat tvoji podporu ve věci obrany celistvosti východního bloku… V tom Československu se začínají dít divné věci…“

3. fiktivní dopis „Má milovaná, zde v Indii se konečně setkávám s úctou a podporou. Lidé mě vyhledávají pro radu a útěchu a já jsem se rozhodl vyhlásit po celé zemi den modliteb. A taky vyhlásím občanskou neposlušnost, pasívní rezistenci. Mou hlavní myšlenkou je beznásilnost a láska ke všemu a ke všem, budu muset dosáhnout ukončení nepřátelství mezi muslimy a hindy. Zahájím půst. A povedu kampaň za nespolupráci s Brity. Vězení mě nezastaví. Indie jednou bude nezávislá…“

4. fiktivní dopis „Vojska porušila suverenitu nezávislého státu, a zasadila tak těžký úder socialistickým silám na celém světě. Já odsuzuji násilnou akci, pro níž se SSSR se svými spojenci vůči Československu rozhodl. Jugoslávské vedení strany v těchto dnech zasedalo téměř bez přestání a snažilo se československou krizi posoudit ve všech souvislostech. Musím přiznat, že jsem se spletl, když jsem se domníval, že je SSSR nejvýznamnějším spojencem Jugoslávie v boji proti imperialismu. My bychom se v podobném případě určitě bránili! Chci, aby to Brežněv věděl!“

5. fiktivní dopis „Pierre, objevili jsme nový prvek a já ho pojmenovala po své vlasti. Další prvek, který jsem izolovala z jáchymovského smolince je ale mnohem radioaktivnější, tak mu dám jméno podle toho. Brzy budeme slavní!“

6. fiktivní dopis „Kláro, Němci jsou z Itálie vyháněni, musíme co nejdřív odjet do Milána. Tam se pokusím vyjednat kapitulaci a pak nás čeká cesta do Rakouska, potom dál do Švýcarska. Doufám, že nás neodhalí a útěk se zdaří. Válka končí a tady už nám pšenka nepokvete…“

7. fiktivní dopis „Svatý Otče, velmi si vážím Vašeho pozvání do Říma, je to velká čest nejen pro mě, ale i pro celou naši kongregaci Misionářek milosrdenství. Celý život jsem zakládala útulky pro umírající, sirotky a opuštěné děti, budovala nemocnice a školy, navštívila ve světě mnoho míst lidského utrpení. Ale už je pro mě příliš namáhavé, začíná mě zlobit srdíčko…“

Autoři fiktivních dopisů: 1. dopis: Marilyn Monroe 2. dopis: Leonid Iljič Brežněv 3. dopis: Mahátma Gándhí 4. dopis: Josip Broz Tito 5. dopis: Marie Curie - Sklodowska 6. dopis: Benito Mussolini 7. dopis: Matka Tereza