VY_32_INOVACE_ČJPS2A0160BED

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Poslední universální styl
Advertisements

Alfons Mucha Název školy
ALFONS MUCHA To není ale jenom Slovanská epopej, to jsou i fotografie, šperky, známky, bankovky, porcelán, sklo, potisk látek, vitráže, plakáty, reklamní.
ALFONS MUCHA To není ale jenom Slovanská epopej, to jsou i fotografie, šperky, známky, bankovky, porcelán, sklo, potisk látek, vitráže, plakáty, reklamní.
VY_32_INOVACE_5.3.VV2.12/Wi Autorem tohoto materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Widenková CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
Datum (období) vytvoření: červen 2011
Kultura 2. poloviny 19. století, secese
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
Secese.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Secese přelom 19. a 20. století.
Mám rád historii, velmi často se k ní vracím. Také se velmi rád dívám na historická díla dřívějších umělců, která neskonale obdivuji a všechna mi mají.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Secese Berenika Králíková.
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_32_INOVACE_CHK4_5760ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Architektura tužkou a ve 3D
SECESE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Umělecké směry 19. století
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Impresionismus.
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
Světová secese Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IMPRESIONISMUS.
SECESE.
Secese Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Impresionismus Název školy
IMPRESIONISMUS, SYMBOLISMUS, DEKADENCE
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus Název sady: Český jazyk 9. ročník Číslo projektu:
Od 80. let 19. století.  Dějepis- Kultura v dějinách  Šablona : III/2  Pořadové číslo: 1.7  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová.
Secese - TEST Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_HANA_MERVARTOVA_SECESE_TEST_PREZENTACE_06 Název školyStřední škola služeb,
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Jiří.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Secese Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném Autor: Alena Pavolková
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Křivonosková Kateřina
VY_32_Inovace_6.2.1 impresionismus
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_ČJPS2A0160BED Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0883 Název projektu: Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony: III/2 Datum vytvoření: 6.9. 2012 Autor: Mgr. Karla Bedrlíková Určeno pro předmět: Český jazyk a literatura Tematická oblast: Česká a svět. literatura I. pol. 20. stol. Obor vzdělání: Podnikání (64-41-L/51), 2. ročník Název výukového materiálu: Přelom 19. a 20. století v literatuře – nové umělecké směry Popis využití: Výukový materiál s úkoly pro žáky s využitím dataprojektoru, notebooku Čas: 20 minut

Přelom 19. a 20. století Moderní umění

Impresionismus Umělecký směr pojmenován podle obrazu Clauda Moneta – Impression, soleil levant (Dojem, východ slunce), který byl vystaven 1872. Úkol 1 Prohlédněte si obraz a pokuste se vysvětlit nový tvůrčí přístup. Jak na vás obraz působí? Obr. 1

Impresionismus impresionisté soustředili svou pozornost na okamžik nemalovali v ateliéru, ale venku – zachycení hry stínů a slunečního světla obrazy jsou tvořeny krátkými tahy štětcem s nemíchanou barvou – „barevná skvrna“ umožní rychle zachytit vjem, atmosféru hlavním tématem obrazů je krajina a příroda, moderní město a společenský život (kavárny, prostředí divadel)

Impresionismus Úkol 2: Prohlédněte si obrazy – vysvětlete, co je spojuje a v čem se liší. Claude Monet: Katedrála v Rouenu Obr. 2 Obr. 3 Obr. 4

Impresionismus – hlavní představitelé francouzští malíři čeští malíři Claude Monet („nejryzejší“ impresionista) Auguste Renior (vynikající portrétista) Edgar Degas (proslul obrazy baletek) Camille Pissaro Alfred Sisley (krajinář) Antonín Slavíček Karel Purkyně Antonín Chittussi

Impresionismus v literatuře Jak si představujete impresionistickou báseň? posílení lyričnosti a hudebnosti verše intimní a přírodní poezie popisování emocí a nálad představitelé - Antonín Sova, Fráňa Šrámek U řek mám večer vlažný rád, u řek, kde plno mušlí leží, kde zvolna z řek vstává chlad a bílá pěna z dálky sněží. Antonín Sova

Symbolismus umělecké hnutí, které vzniklo ve Francii 1886 reakce na naturalismus v literatuře a impresionismus v malířství místo zobrazování reálného usilovali symbolisté o zobrazení myšlenek a svých pocitů pomocí symbolu symbol = pouhý náznak, sugesce do literatury vnáší fantazii, obrazotvornost, metafory velký důraz klade na hudebnost

Symbolismus v literatuře básník chce především zapůsobit, nezáleží mu na plném pochopení významným prvkem poezie byl volný verš v Čechách a na Moravě byl propagátorem symbolismu časopis Moderní revue – kde byly odmítány všechny dosavadní představy o literatuře

Secese (art nouveau, jugendstil, modern style) poslední z univerzálních mezinárodních slohů, jemuž se podařilo vtisknout řád všem projevům a věcem moderního života protestní hnutí moderních umělců, kteří reagovali na staré konzervativní projevy secese vytvořila módu a životní styl na konci 19. a začátku 20. století těžiště secese je v dekoraci a užitém umění

Secese Úkol 2: Nalezněte obecné rysy secesního stylu. Obr. 5 Obr. 6

Secese – hlavní znaky ornamentálnost, lineárnost inspirace japonským uměním secesní linie – vlnící se křivka potlačení geometrické ostrosti neobvyklé barevné odstíny obrat k přírodním tvarům (lidské a zvířecí tělo, květy, listy)

Secese – hlavní představitelé Antonio Gaudí – španělský architekt Gustav Klimt – rakouský malíř Alfons Mucha – český umělec žijící v Paříži a USA Obr. 9 Obr. 10

Secese – alfons mucha (1860-1939) známým se stal vytvořením plakátu pro herečku Sarah Bernhardtovou = tzv. „styl“ Mucha tvořil dekorační zástěny, plechovky na sušenky, obaly parfémů, etikety likérů, obálky časopisů, reklamy, návrhy poštovních známek a nových českých bankovek častým motivem byla žena s květinami zasazená v romantickém pozadí oddanost slovanskému národu – Slovanská epopej (obrovská plátna ilustrující historii Slovanů, 6x8m) okenní vitráže ve Svatovítské katedrále

Secese – alfons mucha Obr. 11 Obr. 12 Obr. 13

Použitá literatura a ilustrace Claude Monet – http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg Claude Monet - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Claude_Monet_- _Rouen_Cathedral,_Facade_%28Sunset%29.JPG Claude Monet - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Claude_Monet_-_Rouen_Cathedral,_West_Facade.jpg Claude Monet - http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Claude_Monet_-_Rouen_Cathedral,_Facade_I.jpg Secesní schodiště -http://www.living.cz/galerie/secesni-inspirace/3.html Secesní váza - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vase_Gall%C3%A9_Petit_Palais_PPO3721.jpg Secese – náramek - http://favim.com/image/202540/ Secese – Obecní dům - http://www.praguecityline.cz/prazske-pamatky/obecni-dum-%E2%80%93-predstaveni- pamatky Sagrada Familia - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Sagradafamilia-overview.jpg Gustav Klimt - http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gustav_Klimt_039.jpg Mucha plakát - http://kultura.idnes.cz/muchovy-divky-ve-vidni-svadeji-z-plakatu-ffu-/vytvarne- umeni.aspx?c=A090227_183735_vytvarneum_ob Mucha epopej - http://tema.novinky.cz/alfons-mucha Mucha plakát - http://www.wikipaintings.org/en/alphonse-mucha/bleu-deschamps Použitá literatura: Prokop, Vladimír: Literatura 19. a počátku 20. století. Karlovy Vary 2008. Veškeré obrázky byly staženy dne 6.9.2012 Odpovědi na zadané úkoly jsou vždy na následujícím snímku.