Olympijské hry / The Olympic Games

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

MAKEDONIE, ALEXANDR VELIKÝ
České stavovské povstání
I can, I can´t Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Halloween Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
POHÁDKY 2 – EVROPŠTÍ AUTOŘI
Populární sporty Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Základní škola Rosice, okres Chrudim Rosice 97, Rosice; IČO: ; tel.: ; Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
STUDENÁ VÁLKA 50. – 60. léta 20. století
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
RENESANCE A HUMANISMUS
Olympijské hry.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Mgr. Soňa Jarošová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivityIII/2 SadaAnglický jazyk NázevGoing.
Olympijské hry.
Název Slavnosti a hry Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Present continous- Přítomný čas průběhový Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Interrogative pronouns Tázací zájmena Who, What, Where, Why, When?
OZNAČENÍ MATERIÁLU: AJ170 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Australia NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Znojmo, Václavské nám. 8 ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
UMĚNÍ A VZDĚLANOST starověkého ŘECKA – zápis do obrysu chrámu
Názvy evropských zemí a jazyků Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Tasmánie – poslech, práce s textem. Anotace: Žáci si v prezentaci procvičí poslech a čtení, což je podpořeno vizuálně a sluchově. Žáci také pracují s textem.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
VY_32_INOVACE_3D.6.18 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Jméno autora:Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu:VY_32_INOVACE_07_AJ_ACH Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
William Shakespeare Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový ročník: 8.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Označení DUM 14 _ 20 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Summer Olympic Disciplines Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3B4.
JOBS Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/ ČESKÉ ZEMĚ V DRUHÉ POLOVINĚ 19. STOLETÍ II. Autor: Mgr. Marek Kryška Datum: Cílový.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová
Slovní zásoba-ovoce, zelenina Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Travelling By Dagmar Machů Tematická oblast: Reálie anglofonního světa
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
I like, but I don´t like Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
Smyslová ústrojí člověka
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
UK – location and borders, climate, geography Autor: Autor: Ing. Vladimír Havlík Autor je výhradním tvůrcem materiálu. Datum vytvoření: Datum vytvoření:
Anotace: Prezentace v anglickém jazyce o Londýně včetně obrázků a otázek pro žáky
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
My cultural life Autorem materiálu, pokud není uvedeno jinak, je Bc. Kateřina Najmanová.
2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Sport Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
Olympic games 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické službyČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Soukromá střední odborná škola Břeclav, s.r.o.,
Angličtina: Martin Luther King
Australia VY_22_INOVACE_01_01
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Olympijské hry.
ÚVOD DO DĚJEPISU/ Introduction to History
Výukový materiál VY_22_INOVACE_22_ Phrasal verbs. Part 2
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Transkript prezentace:

Olympijské hry / The Olympic Games Autor: Hana Brázdilová Datum: 11. 2. 2013 Cílový ročník: 6. Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/21.3763

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis, CLIL Tematický okruh: Starověké Řecko Téma: Olympijské hry – The Olympic Games Metodický list/anotace: žáci se metodou CLIL seznámí s podobou olympijských her ve starověku a česky odpoví na otázky zaměřené k anglickému textu Jazyk: čeština/angličtina Očekávaný výstup: demonstruje na konkrétních příkladech přínos antické kultury starověkého Řecka Speciální vzdělávací potřeby: žádné Druh učebního materiálu: prezentace Cílová skupina: žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina: 12 – 15 let

Origin a myth about Heracles – he founded the games in Olympia as a tribute to Zeus, Heracles´s father it started in 776 B. C. Greece Olympia A bit of Geography: Where (in which country)is Olympia situated? (you can find the answer under the picture) Useful vocabulary

Traditions they are held every four years (the period between two Olympic games was called The Olympiad and it was used as an unit of time measurement) Jak byste vysvětlili pojem „olympijský mír“? Olympic truce = Olympic peace – no wars or any conflicts during the Olympic games Useful vocabulary

Rules competitors are native Greeks they are not slaves they are naked women cannot come and take a part or see competitions winners should say thanks to gods because they can win only because of their will Useful vocabulary

1st day athletes promise to compete in a fair way and referees promise to be fair, too sacrifice to Zeus Useful vocabulary Zeus

Disciplines - pentathlon pentathlon: discus throw, javelin throw, running (one stadion), wrestling, long jump discus javelin Useful vocabulary

Disciplines – chariot racing chariot racing (probably 12 laps on hippodrom, maybe about 13 km) – teams of four (later also two) horses drivers cannot be winners – the winner is the owner of the winning horses Useful vocabulary

Disciplines – running events a) dromos – the shortest race – 1 stadion (192,27m) b) diaulos – 2 stadions c) dolichos – 24 stadions Olympia – stadion Useful vocabulary

Disciplines - pancration pancration = wrestling and boxing together: nothing is prohibited excluding biting or injuring a rival´s eye you must fight to the end without any break: either you give it up or you die (or you win, of course) Useful vocabulary

5th day winner ceremony – laurel wreaths (olympic winners get some money and job in their cities after they come back) Useful vocabulary

Otázky tentokrát česky, abychom si odpočinuli (anebo zjistili, že jsme všemu rozuměli): Jaké disciplíny mívaly starověké olympijské hry? Které jsou podobné dnešním? Co by vás čekalo, kdybyste vyhráli hry ve starověké Olympii? Kolik metrů uběhnete, když se zúčastníte závodu dolichos? Ve které disciplíně se nestanete vítězem, i když protnete cílovou čáru jako první?

Useful vocabulary Chariot racing – závod vozatajů Excluding – vyjma, kromě Found – založit Hold,held,held – konat se Lap – kolo Laurel wreath – vavřínový věnec Naked – nahý Native – rodilý Owner – majitel, vlastník Prohibited – zakázaný Promise – slíbit Rule - pravidlo Sacrifice – oběť Slave – otrok Throw – házet, hod Tribute – pocta Wrestling – zápas NÁVRAT ZPĚT NA S. 3. Origin 4. Traditions Rules 1st day 7. Disciplines - pentathlon 8. Disciplines – chariot racing 9. Disciplines – running events 10. Disciplines – pancration 11. 5th day

Řešení otázek s. 12 Pětiboj (běh na 1 stadion, zápas, skok daleký, hod diskem a oštěpem), závod vozatajů, pankration, běhy (1, 2, 24 stadionů). Běhy, skok daleký, hod diskem a oštěpem, (řeckořímský) zápas. Vavřínový věnec v Olympii, doma sláva, zajištěná práce a peníze. Přibližně 4800 m. V závodu vozatajů – vítězí majitel koní.

POUŽITÉ ZDROJE Monografie Slovník www stránky Buttinová, Anne-Marie. Řecko 776 až 338 př. n. l. Přeložila Jitka Matějů. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, s. r. o., 2002. ISBN 80-7106-566-8 Coleman, Michael. Olympijská horečka. Speciálně k hrám v Sydney 2000. Přeložil Robert Novotný. Praha: Egmont ČR, s. r. o., 2000. ISBN 80-7186-494-3 Zamarovský, Vojtěch. Vzkříšení Olympie. Praha: Euromedia Group, k. s., a Erika, 2003. ISBN 80-242-0932-2 (Knižní klub) a ISBN 80-7190-014-1 (Erika) Slovník Fronek, Josef. Velký česko-anglický slovník. Praha: LEDA, s. r. o., 2000. ISBN 80-85927-54-3 www stránky Anders Torlind. Olympic Games . [online]. c2001-10-24, [cit. 2013-03-24]. Dostupné z http://en.wikipedia.org/wiki/Olympic_Games

Použité zdroje Obrázky Snímek 3: Uwe Dedering. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Greece_relief_location_map.jpg Snímek 6: Jastrow. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Jupiter_Smyrna_Louvre_Ma13.jpg Snímek 7: MatthiasKabel. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ancient_discus_dedicated_to_zeus.jpg Snímek 7: Jastrow. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Javelin_thrower_Louvre_G243.jpg Snímek 8: Jastrow. [online]. Dostupný pod licencí CC BY na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Chariot_race_Met_L.1999.10.12.jpg Snímek 9: Madmedea. [online]. Dostupný pod licencí CC BY-SA na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Olympia-stadion.jpg Snímek 10: Jastrow. [online]. Dostupný pod licencí CC BY na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Pankration_panathenaic_amphora_BM_VaseB610.jpg Snímek 11: AndreasPraefcke. [online]. Volné dílo dostupné na www: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lorbeerkranz_Zypern_rem.jpg

Děkuji vám za pozornost.