MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám. 1594/16, Šlapanice Písemné odčítání – slovní úlohy složené DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL autor Roman Fuksa VY_32_INOVACE_FUK_01-20_M-4 vzdělávací oblast: předmět: ročník: Matematika a její aplikace Matematika 4. ZŠ Šlapanice 2012 – 2013
Odčítání - slovní úlohy složené Použití:interaktivní tabule a projektory Předmět: matematika Ročník:3., 4. Poznámky: každému žákovi lze vytisknout zadání slovní úlohy lze využít i k názorné demonstraci výpočtu slovní úlohy s použitím písemného výpočtu -jak ji zapsat do sešitu a rozvrhnout na stránku. první úloha poslouží jako vzor, další je pro samostatnou práci a společnou kontrolu Ovládání:postupním klikáním myši odkrýváte jednotlivé kroky řešení slovní úlohy
koblížků ………………………………………. 200 jahodové……..…………………………………………. 56 meruňkové…………………………………………… m m Královský kuchař usmažil na odpolední slavnost 200 koblížků. 56 bylo jahodových, 82borůvkových a zbytek meruňkových. Kolik meruňkových koblížků kuchař usmažil? m = m = Kuchař usmažil 62 meruňkových koblížků. 82 borůvkové……..………………………………………… m =
koblížků ………………………………………. 200 jahodové……..…………………………………………. 56 meruňkové…………………………………………… m m Královský kuchař usmažil na odpolední slavnost 200 koblížků. 56 bylo jahodových, 82borůvkových a zbytek meruňkových. Kolik meruňkových koblížků kuchař usmažil? m = m = Kuchař usmažil 62 meruňkových koblížků. 82 borůvkové……..………………………………………… m =
Královský kuchař usmažil na odpolední slavnost 200 koblížků. 56 bylo jahodových, 82borůvkových a zbytek meruňkových. Kolik meruňkových koblížků kuchař usmažil?