10.1 Vztahy o několik více, o několik méně

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Advertisements

Elektronická učebnice - I
4.1 Přímka (modelování, rýsování)
20.1 Malá násobilka - násobení
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
58.1 Přímá a nepřímá úměrnost
74.1 Sčítání a odčítání zlomků se stejným jmenovatelem
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
70.1 Porovnávání desetinných čísel
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
26.1 Zaokrouhlování čísel na desítky v oboru do 100
86.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 8
Elektronická učebnice - I
36.1 Obsahy složitějších obrazců
25.1 Písemné odčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
73.1 Zaokrouhlování desetinných čísel
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
44.1 Písemné násobení jednociferným činitelem
54.1 Pamětné násobení a dělení do
66.1 Písemné dělení dvojciferným dělitelem
7.1 Odčítání v oboru V krabici byly žárovky.
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
55.1 Pamětné násobení a dělení (činitel x dělitel násobek čísla 10)
80.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 8.
78.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 1 – 4. Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace.
12.1 Čtyřúhelníky Mezi obrázky se zatoulal jeden, který sem nepatří.
21.1 Malá násobilka - dělení
1.1 Prostorová orientace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana.
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
18.1 Sčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
43.1 LOMENÉ VÝRAZY 3
53.1 Písemné odčítání v oboru přirozených čísel do
47.1 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Monika Mrkusová Písemné.
49.1 Porovnávání čísel v oboru přirozených čísel do
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
50.1 Pamětné sčít. a odčít. přirozených čísel v oboru do
13.1 Desítky - jednotky 10 jednotek = 1 desítka
40.1 Dělení násobků deseti jednocifernými čísly
5.1 Numerace do 20 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
35.1 Pamětné odčítání v oboru do 1000 – rozšíření učiva
37.1 Písemné odčítání v oboru do 1000
36.1 Písemné sčítání v oboru do 1000
29.1 Pamětné sčítání a odčítání do 1000
14.1 Numerace do 100 Čti čísla v první desítce, ve druhé desítce atd.
8.1 Sčítání do 20 bez přechodu desítky
77.1 Desetinná čísla se třemi desetinnými místy
71.1 Sčítání desetinných čísel Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr.
72.1 Odčítání desetinných čísel
17.1 Sčítání a odčítání v oboru do 100 bez přechodu přes desítku
87.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 9
85.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 7
84.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 6
79.1 Procvičení a příklady: Sčítání v oboru 0 – 6.
81.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 3 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
82.1 Procvičení a příklady: Násobení číslem 4 Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika.
63.1 Sčítání zlomků se stejným jmenovatelem
9.1 Odčítání do 20 bez přechodu desítky
22.1 Násobení a dělení číslem 1 a 10 – násobení číslem 1
12.1 Odčítání do 20 s přechodem přes desítku
Elektronická učebnice - I
Elektronická učebnice - I
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Elektronická učebnice - I
Transkript prezentace:

10.1 Vztahy o několik více, o několik méně Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.1 Vztahy o několik více, o několik méně Spočítej, kolik bylo v obchodě pro miminka různých druhů zboží, a porovnávej podle vzoru: Dudlíků bylo …, lahviček bylo … . Dudlíků bylo o … méně než lahviček nebo lahviček bylo o … více než dudlíků. Autor: Mgr. Dana Krenková

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.2 Co už víš? Kolik rybiček v akváriu má Cilka? Kolik má Petr? Porovnej, kdo má více, méně… Cilka …… Petr …… …... …… Všechny příklady nejsou zapsané správně. Porovnej a špatné příklady škrtni.

10.3 Nové termíny a názvy Namaluj stejný počet . Namaluj o 3 více. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.3 Nové termíny a názvy Namaluj stejný počet . Namaluj o 3 více. Namaluj o 2 méně.

10.4 Co si řekneme nového? Lída má 15 korun. Mirek má o 3 koruny více. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.4 Co si řekneme nového? Lída má 15 korun. Mirek má o 3 koruny více. Kolik korun má Mirek? Jan má 18 korun. Míla má o 5 korun méně. Kolik korun má Míla? Znázorni: Lída Mirek Vypočítej: Napiš odpověď: 10 Znázorni: Jan Míla Vypočítej: Napiš odpověď: 1 10 10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Dokresli , aby v každém řádku bylo o 2 více. Škrtni , aby v každém řádku bylo o 3 méně. 12 + 2 =

Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.5 Procvičení a příklady Škrtni obrázky tak, aby v každém řádku bylo o 2 méně. Vypočítej. Hela vymodelovala 15 jablíček. Hrušek vymodelovala o 5 více. Kolik hrušek vymodelovala? Hrušek bylo o 5 více, musíme… Znázorni: jablíček hrušek Vypočítej: Napiš odpověď: Do velkého hrnce se vejde 6 litrů vody. Do malého hrnce se vejde o 3 litry vody méně. Do malého hrnce se vejde …… l vody.

10.6 Něco navíc pro šikovné 1 kilogram mouky 1 metr koberce Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.6 Něco navíc pro šikovné 1 kilogram mouky 1 metr koberce 1 litr mléka Co měříme na metry? Škrtni, co tam nepatří: prkno, látku, mléko, stuhu, jablko, hřiště. Co je v litrech? Škrtni, co tam nepatří: voda, mléko, šťáva, brambory, polévka, peníze. Co vážíme na kilogramy? Škrtni, co tam nepatří: jablka, vodu, brambory, mouku, ořechy, čaj.

VĚTŠÍ – BIGGER 10.7 CLIL MENŠÍ – SMALLER Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.7 CLIL VĚTŠÍ – BIGGER MENŠÍ – SMALLER

10.8 Test znalostí Který příklad je správně? 12 < 6 15 > 17 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 10.8 Test znalostí Který příklad je správně? 12 < 6 15 > 17 11 < 13 20 > 20 3. a) 4m b) 14m c) 6m d) 10m Který příklad není správně? 18 = 18 20 > 10 12 < 19 16 > 17 4. 6 korun méně 7 korun více 6 korun více 5 korun méně Maminka koupila 10m bílé látky a o 4m méně červené látky. Červené látky bylo: Správné odpovědi: c d a Lída má 19 korun. Mirek má 13 korun. Mirek má o… Test na známku

Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 10.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika 2 pro 1. ročník základní školy. Brno: Didaktis, 2005 /strana 52,53 (sl. 10.1), strana 43 (10.2)/. Kolektiv autorů. Matematika 3. Praha: Alter, 2007 /strana 6,8,13 (10.2), strana 29 (sl.10.4)/. Obrázky z databáze klipart.

10.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 6/2012 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 10.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 6/2012 Ročník 1. ročník Klíčová slova O více, méně o, obor čísel 0 – 20 Anotace Prezentace popisující postup při řešení příkladů, kde je o více, o méně v oboru 0 – 20.