VY_32_INOVACE_1B14 Anna Freudová (1895 – 1982). Anglická představitelka psychoanalýzy, rakouského původu Poslední ze šesti dětí Marty a Sigmunda Freuda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Advertisements

Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
LES PRONOMS POSSESSIFS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Výhody a nevýhody, software pro grafiku
Časové výrazy Les expressions temporelles
J. Cimrman – České nebe Celkový rozbor díla
VY_32_INOVACE_7C6 OddílY výhody použití.
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Vznik Československa VY_32_INOVACE_1B10.
VY_32_INOVACE_2A8 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test – vlnové vlastnosti světla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-17.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
VY_32_INOVACE_2B7. Uznávaný dětský psycholog, který se věnoval problematice rodinné výchovy, ústavní péče, terapií postižených dětí. Definoval.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_8A3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Barevné plameny.
Po stopách kontroverzního výtvarníka v Praze
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
Lustig – Modlitba pro Kateřinu Horovitzovou Celkový rozbor textu
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
Reported speech Gymnázium a SOŠ, Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová VY_32_INOVACE_3C18.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
VY_32_INOVACE_2B16 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Rok 1968.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_9C2 CIVILIZAČNÍ CHOROBY
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_8A7 Kyslík a hoření
Život a dílo VY_32_INOVACE_2A4 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Lenka Fibigerová.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
2. DUŠEVNÍ VÝVOJ OSOBNOSTI, PORUCHY VÝVOJE OSOBNOSTI
Vlastnosti dusičnanu sodného – efektní motivační experiment Hořící obrázek Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek.
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_9A14 KVĚTNÍ VZOREC A KVĚTNÍ DIAGRAM
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Model hasícího přístroje
Anna Freudová.
Vlastnosti fenolftaleinu – efektní motivační experiment Amoniakální fontána Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_1B14 Anna Freudová (1895 – 1982)

Anglická představitelka psychoanalýzy, rakouského původu Poslední ze šesti dětí Marty a Sigmunda Freuda Dětství prožila plné rozporů s matkou, (o její výchovu se většinou starala její teta) Chvíle štěstí prožívá s otcem, který podporuje její intelektuální zájmy – studuje otcovy knihy, ve 14 letech zná základy jeho psychoanalýzy časté konflikty se sestrou Sophii Vystudovala lyceum, pracovala ve středisku péče o dítě a složila učitelské zkoušky

Působila nějakou dobu v Anglii, kde se zdokonalovala v angličtině Má mnoho nápadníků, ale zjišťuje, že ji spíše přitahují ženy Spolupracuje s otcem, ale ve své práci se zaměřuje na děti Ve Vídni založila mateřskou školu pro chudé děti Za války pomáhala židovským sirotkům a po smrti sestry, bere do péče synovce V Londýně založila domovy zvané Hampstead War Nurseries – pro děti pracujících matek

Prohlubuje se vztah s otcem, o kterého se starala po propuknutí zákeřné nemoci až do jeho smrti Pomáhala s vydáváním některých jeho prací Byla ochránkyní odkazu svého otce Freud si uvědomoval problém těsné závislosti dcery a otce – přichází zde s teorii Elektřina komplexu

Ve svých pracích navazovala na svého otce Zabývala se úzkostí, impulsivním jednáním Vykonávala klinickou praxi, přednášela, psala Její psychoanalýza je výhradně zaměřena na děti, zaměřila se na období dospívání – puberta a adolescence - její citát: „Být normální v období dospívání je samo o sobě nenormální.“ dílo: Normalita a patologie v dětství Výborně uměla spojit teorii s praxí, zabývala se výzkumem dětí bez rodičů, psychotickými dětmi a jejich chováním Jedna z prvních prováděla psychoterapii s dětmi

Zabývala se a podrobně zpracovala obranné mechanismy ega a rozlišila deset základních technik – v díle Já a obranné mechanismy (1936) velmi srozumitelně vysvětluje techniky a uvádí příklady Vytěsnění – myšlenky, motivy nevědomě přeneseme z vědomí do nevědomí Projekce – problémy, pocity, jsou podsouvány jiné osobě nebo objektu Izolace – citový nebo myšlenkový stav je přerušen, pocit nebo myšlenka se izoluje

Agování – přehrávání, člověk vědomě nezpracovává daný problém, ale přenese ho do jiné situace Reaktivní výtvor – chování navenek je přesně opačné, než reakce, kterou se jedinec pokouší vytěsnit Přemístění – nepříjemné emoce se přemisťují k náhradnímu objektu (Př. Naštvou nás v práci – vynadáme dítěti doma) Regrese - jedinec se chová nezrale, tak jako na předchozím vývojovém stupni

Popření – nechceme přijmout problém, zavřeme před ním oči, nevidíme, neslyšíme Sublimace – negativní jednání, frustrace je převedena do pozitivní činnosti – do sportu, umění Potlačení – nepříjemné odstraňujeme z vědomí

Zdroje: FÜRST, Maria. Psychologie. Votobia, Olomouc, 1997, ISBN BO D STONE, Irwing. Vášeň mysli. Nakladatelství Dobleday&company 1971, ISBN

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: Vy_32_INOVACE_2B14 Jméno autora: M. Milerová Název práce: Anna Freudová Předmět: Psychologie Ročník: čtvrtý Časová dotace: 40 minut Vzdělávací cíl: Seznámit se životem dcery S. Freuda a s obrannými mechanismy, jenž rozpracovala a dotvořila Pomůcky: Počítač, dataprojektor,(active board) Poznámka: Materiál je určen pro bezplatné použití a pro potřeby výuky a další Edukace na všech typech školských zařízeních Využití tohoto materiálu podléhá autorskému zákonu Vytvořila Miroslava Milerová