Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 60.1 Řešení slovních úloh Do prodejny jízdních kol přivezli v květnu 420 jízdních kol a v červnu 675 jízdních kol. V květnu prodali 390 kol a v červnu 552 kol. Kolik kol jim zbylo na skladě? výpočet: květen červen nebo květen červen přivezli ______ ______ celkem prodali ______ ______ přivezli ______ + ______ = ______ zbylo ______ ______ celkem celkem prodali ______ + ______ = ______ zbylo ______ + ______ = _____ celkem můžeme zapsat: zbylo ______ - ______ = ______ (420 – 390) + (675 – 552) = (420 + 675) – (390 + 552) = odpověď: _______________________________________________________________ Autor: Mgr. Dana Krenková
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 60.2 Co už umíme Jedna plastová zahradní židle stojí 179 Kč. Zahradní stolek stojí 579 Kč. Koupili jsme čtyři židle, stolek a slunečník, který stál 1 049 Kč. Kolik korun jsme zaplatili? Kolik korun nám prodavač vrátil, jestliže jsme platili pětitisícikorunovou bankovkou? Mohli jsme si koupit ještě lehátko za 1 350 Kč? Zápis, výpočet, odpověď.
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 60.3 Co si řekneme nového Jana, Alena a Eva sbírají pohlednice zvířat. Jana má 125 pohlednic, Alena má o 20 pohlednic méně než Jana a Eva má o 15 pohlednic více než Jana s Alenou dohromady. Kolik pohlednic má Alena? Kolik pohlednic má Eva? Kolik pohlednic mají všechna tři děvčata dohromady? zápis: výpočet: Jana 125 Alena o 20 méně než 125 – 20 = ______ Jana a Alena dohromady 125 + __ = ______ Eva o 15 více než __ + 15 = ______ Jana, Alena a Eva dohromady: ______ + ______ + ______ = ______ odpověď: _______________________________________________________
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 60.4 Nové termíny a názvy Paní květinářka si objednala do obchodu 350 růží, karafiátů o 150 více než růží a tulipánů dvakrát více než růží. Kolik kusů květin objednala? zápis: výpočet: růže 350 růže ______ karafiáty o 150 více než karafiáty ____ + ____ = ______ tulipány dvakrát více než tulipány 2 . ____ = ______ celkem: __________ odpověď: _______________________________________________________
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 60.5 Procvičení Pan Novák jel osobním autem po dálnici rychlostí 90 kilometrů za hodinu. Ujel 180 kilometrů. Kolik hodin mu cesta trvala? Pan Dvořák ujel 180 kilometrů za 3 hodiny. Kolik kilometrů ujel pan Dvořák za jednu hodinu, jestliže jel stále stejnou rychlostí? V naší rodině sbírají mince dědeček, tatínek a Jirka. Dědeček má 2 630 mincí, tatínek má o 1090 mincí více než dědeček, Jirka má o 400 mincí méně než tatínek. Doplň otázky a vypočítej. Babička šije nové záclony. Potřebuje ušít šest dílů. Každý díl musí mít délku 250 cm. Kolik centimetrů záclonoviny musí koupit? Kolik je to metrů a centimetrů?
Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 60.6 Něco navíc pro šikovné U následujících úloh doplň otázky a úlohy vypočítej. a) Jiřině je 11 roků, její maminka je 3krát starší, babička je 2krát starší než maminka. b) Ema se Zuzkou čtou knihu, která má 185 stran. Ema přečetla 45 stran, Zuzka přečetla 2krát více stran než Ema. c) V autobuse je 46 míst. Všechna místa jsou obsazena. Na zastávce 18 cestujících vystoupilo a 23 nastoupilo.
60.7 CLIL Johny has got four apples. Caroline has got three apples. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika 60.7 CLIL Johny has got four apples. Caroline has got three apples. How many apples have they got? Johny ______ Caroline ______ altogether ? Count _________________________ Answer: ______________________________________________________
Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 60.8 Test znalostí Plakát má rozměry 35 cm a 55 cm. Kolik cm dřevěné laťky se spotřebuje na rámeček? 120 cm 150 cm 180 cm 90 cm 3. V lese vysázeli 2 500 smrků. Pětina smrků uhynula. Kolik smrků uhynulo? 300 200 400 500 V sodovkárně vyrobili 50 hl limonády, kterou plnili do 2litrových lahví. Kolik lahví naplnili? 5000 2500 2000 3000 Měli jsme 6 jablek a třetinu jsme již snědli. Kolik zůstalo jablek? 4 1 3 2 Správné odpovědi: c b d a Test na známku
Elektronická učebnice - I Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 60.9 Použité zdroje, citace Kolektiv autorů. Matematika pro 4. ročník základních škol, 3. díl. Praha: Alter, 2009. Obrázky z databáze klipart. (slide 1-7)
60.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 06/2013 Ročník Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 60.10 Anotace Autor Mgr. Dana Krenková Období 01 – 06/2013 Ročník 4. ročník Klíčová slova Řešení slovních úloh Anotace Prezentace popisující postup při řešení různých typů slovních úloh v oboru čísel 0 – 1 000 000.