Propagace akcí cestovního ruchu s podporou státu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fakta o vývoji vlastnictví bytů v ČR za posledních 10 let Stanislav Drápal, Český statistický úřad Praha, 18. září 2012.
Advertisements

Klub UNESCO Kroměříž byl založen dne 9. září 1991 představiteli společenského, kulturního a politického života Kroměříže s cílem naplňování programu UNESCO.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2013 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2011 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Enterprise Europe Network ČR a Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR Úspěšná spolupráce.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Města ČR – orientace na mapě
Deset let inovační politiky Jihomoravského kraje Rámec konkurenceschopnosti města Ostravy 24. leden 2012 Petr Chládek.
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
_ Czech Convention Bureau Kongresový turismus.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval: Mgr. Pavel Drobil, Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Hodnocení výsledků projektu ForTech Zpracoval:
Letní olympijské hry Názory obyvatel ČR a hl. m. Prahy
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
10 let výzkumu informačních potřeb veřejnosti Ing. Jaroslav Svoboda MV ČR.
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Výsledky z exkluzivního výzkumu pro MMR – 1. pololetí 2008 Příjezdový cestovní ruch ČR Září 2008 / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Anketní výzkum u uživatelů přípravku Urinal.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ –
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu listopadu 2011
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Letní turistická sezóna 2007 Cestování Čechů po českých regionech Rostislav Vondruška Ředitel CzechTourism.
PODPORA SLUŽEB CESTOVNÍHO RUCHU PRO VEŘEJNÝ SEKTOR grantové schéma Libereckého kraje v rámci Společného regionálního operačního programu Priorita: 4. Rozvoj.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Neber úplatky… …nebo se z toho zblázníš
TISKOVÁ KONFERENCE KVALITNÍ EVROPSKÝ VÝROBEK.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Výsledky výzkumu mezi obyvateli MČ Praha 2 a návštěvníky Riegrových sadů „Soužití pejskařů a nepejskařů v parcích na území Prahy 2“ 28. června 2011 / Prezentace.
Nobody’s Unpredictable Ipsos Tambor pro Město Opava Názory na budovu Slezanka v centru Opavy Kvantitativní výzkumu Leden 2009.
Kvantitativní telefonický výzkum mezi zaměstnavateli, zaměstnanci a poskytovateli služeb Postoje ke stravovacím poukázkám Únor 2008 / Závěrečná zpráva.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Aplikace DVB-T Český Telecom, a.s.. 2 Agenda DVB-T MHP Platforma ČTc DVB-T MHP Platforma ČTc – aplikace Shrnutí cílů společnsti Český Telecom, a.s.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
Respond & Co, Masná 3A, Ostrava 1, , telfax : , Průzkum u uživatelů výrobku Prostenal s PERFECT.
ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu.
Souhrnné výsledky za duben 2005 – březen 2006 PŘÍJEZDOVÝ CESTOVNÍ RUCH Květen 2006 / Prezentace výsledků výzkumu / STEM/MARK, a.s. Ředitel: Jan Tuček /
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Venkov: podmínky rozvoje, společenský život Tomáš Havlíček Miroslav Marada Příspěvek vznikl za podpory projektů WD Regionální diferenciace venkovského.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vybrané výsledky výzkumu: „Sledování trendů v oblasti veřejných informačních služeb“ Internetová a neinternetová populace versus veřejná správa Konference.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
 POTENCIÁLNÍ ROZVOJOVÉ MOŽNOSTI VYSOČINY Pobytová turistika v ekologicky nezatížené přírodě Městská kulturně-poznávací turistika.
ISSS 2008 VÝZKUM INFORMAČNÍCH ZDROJŮ Duben 2008 / Prezentace syndikovaného výzkumu pro vybrané Krajské úřady / Jan Tuček / STEM/MARK, a.s.
Kvantitativní výzkum Efektivita reklamní kampaně v čekárnách ordinací Únor 2012 / Závěrečná zpráva ze společného výzkumu společností MEDIAPHARMA, a.s.
ZELENÝ KRUH Závěrečná zpráva z kvantitativního výzkumu Jitka Zítková, Jitka Haiderová Soukupová | duben/květen 2016.
Systém trvale udržitelného rozvoje podnikání pro město Aš Skupina 4.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
GO a REGIONTOUR 2019 Veletrhy cestovního ruchu
Transkript prezentace:

Propagace akcí cestovního ruchu s podporou státu Závěrečná zpráva z exkluzivního kvantitativního výzkumu pro MMR Srpen 2009 / Závěrečná zpráva z exkluzivního výzkumu pro MMR /Managing Director: Jan Tuček, Client Service Manager: Petr Pojer / Analysts: Jitka Haiderová Soukupová, Iva Ryznerová / STEM/MARK, a.s.

OBSAH Shrnutí výsledků strana 3 Realizátor projektu strana 4 Východiska projektu a jeho parametry strana 5 Struktura vzorku strana 6 Celostátní shrnutí strana 7 Členění dle regionů a oblasti podnikání strana 23 Příloha: Dotazník strana 41

Shrnutí výsledků Ne vždy mají respondenti povědomí o tom, zda má daná akce podporu státu či nikoliv, natožpak povědomí o formě této podpory. Většina velkých akcí přesahuje regionální měřítko. Velkou důležitost přikládají odborní pracovníci a podnikatelé v cestovním ruchu oběma hlavním odborným veletrhům. Z hlediska spontánní znalosti, návštěvnosti i přínosu pro podnikání hrají prim tradiční akce s dlouhou historií a mezinárodní účastí.

Realizátor projektu Společnost STEM/MARK Managing Director Jsme společností zkušených odborníků v marketingovém výzkumu a řídíme se přesvědčením, že kvalitní výzkum musí být dialog. Dialog mezi námi a klientem a dialog s našimi respondenty otevírají cestu k dobrému výzkumu. Dobrý výzkum je předpokladem úspěšného dialogu našeho klienta s jeho zákazníky. Nejlepší služby se rodí z otevřeného dialogu lidí. Marketingový výzkum je dialog. V letošním roce vstupujeme do patnáctého roku existence. Během této doby jsme se stali jednou z předních společností v oblasti marketingového výzkumu na českém trhu. Poskytujeme služby na vysoké profesionální úrovni, prověřené na několika úrovních společnosti nezávislými orgány české asociace agentur pro výzkum trhu SIMAR a odpovídající standardům světové profesní organizace ESOMAR. Výzkumné série, rozsáhlý archiv dat pořízených ve vlastní režii a znalost prostředí nám umožňují znát odpovědi na některé otázky ještě dříve, než nám je klienti položí. Pomáháme zákazníkům správně porozumět výsledkům výzkumu a zvolit optimální marketingovou strategii vedoucí k úspěchu a k dosažení jejich cílů. Tím podporujeme jejich růst a zlepšování pozice na trhu. Je pro nás radost spolupracovat s těmi, kteří své práci rozumí. Managing Director Jan Tuček Telefon: 225 986 839 E-mail: tucek@stemmark.cz Client Service Manager Petr Pojer Telefon: 724 433 828 E-mail: pojer@stemmark.cz Senior Analyst Iva Ryznerová E-mail: ryznerova@stemmark.cz Analyst Jitka Haiderová Soukupová E-mail: soukupova@stemmark.cz STEM/MARK, a.s. Na Hrázi 17/176, 180 00 Praha 8 Telefon: 225 986 811 Fax: 225 986 860 E-mail: Info@stemmark.cz Web: http://www.stemmark.cz IČO: 6185 9591, DIČ: CZ6185 9591 Bankovní spojení: UniCredit Bank ČR, Praha 1 Číslo účtu: 819 010 004 / 2700

Východiska a parametry projektu Primární cíl projektu Zmapovat názory podnikatelů a pracovníků v cestovním ruchu na problematiku státní/krajské podpory akcí v oblasti cestovního ruchu, na jejich přínos a význam pro podnikání v regionu. Metoda projektu Online dotazování metodou CAWI s předchozí telefonickou rekrutací. Dotazovaný vzorek Pracovníci ve sféře cestovního ruchu v těchto oblastech: Hromadná ubytovací zařízení Stravovací zařízení Cestovní agentury a kanceláře, info centra Krajské úřady (odd. CR), odborníci destinačního managementu Asociace organizací a firem působících v cest. ruchu Kulturní služby Sportovní a ostatní rekreační služby Reprezentativní členění dle krajů ČR Detaily terénního šetření Celkový počet vyplněných dotazníků: N=683 Termín dotazování: 5. – 24. srpen 2009 Výběr akcí celostátního a regionálního významu do online průzkumu: Mezi akce CR s celostátním významem byly zařazeny akce splňující následující kritéria: jedná se o odborné akce určené pro profesionály v CR (typicky veletrhy, odborné konference, festivaly filmů z CR), o akce s dlouholetou tradicí, prestižní, s mezinárodním přesahem (tzn. s mezinárodním věhlasem a s účastníky / účinkujícími ze zahraničí), vysoce navštěvované, s významnou mediální podporou (mediálně známé). Mezi regionální akce byly zařazeny významné akce s regionálním dopadem, které mají v rámci regionu velkou návštěvnost, delší/dlouhou tradici a lákají návštěvníky i z okolních regionů republiky. Poznámka: STEM/MARK se při „nominaci“ akci do obou kategorií inspiroval jednak seznamem akcí celostátního významu získaným od zadavatele průzkumu, dále přehledem „TOP akcí 2008 a 2009“ uváděných na portále www.kudyznudy.cz a v neposlední řadě názory odborníků destinačního managementu v krajích získaných telefonicky PŘED spuštěním online průzkumu. Cílem bylo nabídnout respondentům u uzavřených otázek možnost výběru z min. 5 akcí regionálního významu z každého kraje. Na rozdíl od žebříčku návštěvnosti historických památek a atrakcí CR (zdroj: CzT) neexistuje u těchto akcí objektivní žebříček a měřítko návštěvnosti, proto u nejvýznamnějších regionálních akcí může docházet k rozdílnému pojímání v tom, zda se jedná již o regionální akci s přesahem do celé ČR nebo nikoliv (příklad: Velká pardubická steeplechase).

Struktura vzorku respondentů

CELOSTÁTNÍ SHRNUTÍ Nejvyšší spontánní znalosti ze všech akcí cestovního ruchu v ČR dosáhl Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary, dále odborný Veletrh Go a Regiontour v Brně a Znojemské vinobraní. Mezi dalšími významnými akcemi, které by měl stát podporovat, dotázaní obecně zmiňovali odborné veletrhy v CR, dále propagaci cestovního ruchu a lázeňství jako takové. Velmi často uváděli spíše oblasti nežli konkrétní názvy akcí (viz níže). Nejvyšší navozené znalosti z akcí celostátního významu dosáhly: karlovarský Mezinárodní filmový festival (90 %), Mezinárodní hudební festival Pražské jaro (86 %) a Mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci (84 %). Přínos akcí pro cestovní ruch v kraji: jako nejpřínosnější celostátní akce byly zmíněny veletrh Go a Regiontour v Brně a veletrh Holiday world v Praze. Z regionálních akcí to jsou Velká pardubická steeplechase a Barum Rallye Zlín. Přínos akcí pro cestovní ruch v kraji se snižuje s rostoucí vzdáleností akce od sídla firmy respondenta. Přínos akcí pro podnikání: obdobně i z tohoto hlediska jsou za nejpřínosnější celostátní akce pokládány veletrhy Holiday World a Go a Regiontour. Z regionálních akcí jsou to Velká pardubická a Barum Rallye. Turisticky nejzajímavější celostátní akcí (nejvíce návštěvníků) je jednoznačně Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary a MS v klasickém lyžování v Liberci. Z regionálních je to motocyklová Grand Prix ČR v Brně a festival Colours of Ostrava. Mezi regionální akce s největším dopadem na ČR patří MFF DM Zlín, Velká pardubická steeplechase, Flora Olomouc, Lety na lyžích Harrachov či Grand Prix motocyklů. Rozdíly v hodnocení těchto akcí jsou jen velmi malé, proto je jejich dopad na ČR srovnatelný.

CELOSTÁTNÍ SHRNUTÍ Z nabídnutých typů akcí by respondenti spíše volili akce dlouhodobého charakteru, třeba i s nižší návštěvností a investiční akce s trvalým využitím (tyto akce podporují odborníci v CR na KrÚ a v destinačním managementu). Nejpřínosnějšími akcemi pro podnikatele v CR v daném kraji jsou: Projekt AHR a Czech Tourism „Ochutnejte ČR“ (2/3), festival TOURFILM a TOURREGIONFILM KV (55 %) a Jizerská padesátka (50 %). Mezi akcemi, které dotázaným obecně nejvíce chybí, jsou především: sportovní akce, aktivity související s propagací cestovního ruchu a dále hudební festivaly a koncerty. Dotázaní jsou sice ochotní podílet se na podpoře akcí, které v regionu chybějí, ale především propagací této akce v rámci svého podnikání či poskytnutím ubytování a stravování. Nejméně ochotně by se podíleli finančním darem. Dostatečné množství příležitostí a služeb v oblasti cestovního ruchu připouští 43 % dotázaných. Zbylí respondenti s nabídkou nejsou spokojeni. Respondenti nejčastěji uvádějí nedostatečnou nabídku v těchto 3 oblastech: 1. vyváženosti celoročních akcí a aktivit (stát by měl investovat především do takových akcí, které se konají mimo hlavní turistickou sezónu), 2. propagací služeb cestovního ruchu regionu 3. grantů a programů na podporu CR. Situaci ve svém podnikání v horizontu 3 let vidí optimisticky („spíše se zlepší“) cca 2/5 podnikatelů, zhruba třetina neočekává žádnou změnu a čtvrtina se obává zhoršení. Nejvyšší aktivní účast u respondentů výzkumu byla zjištěna v případě návštěvy veletrhů cestovního ruchu (63 %).

Spontánní znalost akcí v oblasti cestovního ruchu podporovaných státem: MFF Karlovy Vary, Veletrh Go a Regiontour Brno, Znojemské vinobraní Potěšitelným zjištěním je fakt, že portál CzechTourism „Kudy z nudy“ se umístil v popředí „akcí“ s podporou státu. Je to důkaz vysoké znalosti tohoto projektu podpory CR mezi odborníky i podnikateli v oboru. Pozn.: respondenti jmenovali akce, o kterých se domnívají, že jsou podporované státem.

Další významné akce, které by měl stát propagovat nebo podporovat: veletrhy CR, podpora cestovního ruchu, lázeňství obecně Pozn.: respondenti jmenovali akce, o kterých se domnívají, že nejsou podporované státem.

Navozená znalost celostátních akcí v oblasti cestovního ruchu podporovaných státem: MFF Karlovy Vary, Pražské jaro, MS v klasickém lyžování Liberec + oba hlavní oborové veletrhy Rozdíly ve znalosti akcí mezi jednotlivými regiony: ve znalosti akcí celostátního významu se respondenti z většiny regionů shodují. Rozdíl je jen ve Středočeském kraji, kde by respondenti uvedli na třetím místě veletrh Holiday World v Praze a v Jihomoravském kraji, kde dotázaní na druhém místě uváděli Veletrh Go a Regiontour v Brně.

Přínos akcí pro cestovní ruch a pro podnikání v kraji

Turisticky nejzajímavější akce Poznámka k výsledkům otázky Q7: za výrazně nejzajímavější z celostátních akcí je pokládán MFF v KV (28 % hlasů), s odstupem následují další 4 akce (v rozmezí od 11 do 5 %). Ostatní celostátní akce preferují jen jednotlivci. U regionálních akcí je Grand Prix ČR Brno výrazně nejlépe hodnocena.

Dopad akcí na celou ČR Akce umístěné na prvních pěti místech můžeme považovat z hlediska dopadu na celou ČR za srovnatelné, protože odstupy v jejich hodnocení jsou jen velmi malé.

Preference typu podporovaných akcí: 3/5 respondentů preferují dlouhodobé akce, 2/3 dávají přednost investiční akci s trvalým využitím.

Přínos akcí pro podnikatele v kraji: za nejpřínosnější pokládán projekt AHR/CzT „Ochutnejte Českou republiku“

Chybějící typy akcí v regionech: především sportovní akce, (větší) propagace cestovního ruchu, hudební festivaly a koncerty

Ochota podílet se na podpoře akcí, jež v kraji scházejí: nejčastěji propagací akce v rámci svého podnikání, zajištěním ubytování/stravování. Nejnižší míra ochoty: poskytnout finanční dar

Hodnocení nabídky příležitostí a služeb v oblasti cestovního ruchu je dostačující pro 43 % odborníků a podnikatelů

Hlavní oblasti, ve kterých je nabídka v kraji nedostatečná: vyváženost celoroční nabídky akcí a aktivit, propagace služeb CR, granty a programy na podporu cestovního ruchu

Očekávání změny situace v podnikání: zlepšení očekávají cca 2/5 respondentů

Aktivní účast respondentů na akcích v oblasti cestovního ruchu: nejčastěji účast na veletrzích cestovního ruchu

ČLENĚNÍ DLE REGIONŮ A OBORŮ PODNIKÁNÍ Optimistický výhled do budoucnosti (v horizontu 3 let) mají častěji obyvatelé Moravy. Naopak nejméně optimističtí jsou podnikatelé a odborníci v Praze a Středočeském kraji. Nevyváženost celoroční nabídky akcí a aktivit trápí nejvíce podnikatele v oblasti kulturních služeb a hromadných ubytovacích zařízení. Aktivní účast nebo podíl na organizaci veletrhů CR nejčastěji uvádějí pracovníci krajských úřadů a destinačního managementu a pracovníci cestovních kanceláří. U navozené znalosti akcí v jednotlivých regionech jsou uvedeny 3 nejčastěji zmíněné akce za kraj vyjma Prahy (převaha akcí celostátního významu). Preferované typy akcí: jednorázové akce s velkou návštěvností by o něco více uvítali respondenti z Prahy a Středočeského kraje a také podnikatelé v oblasti kulturních služeb. Společenské akce před investičními by více preferovali dotázaní z Prahy a Stč. kraje. Naopak investiční akce nejvíce preferují pracovníci krajských úřadů a destinačního managementu. Nabídka příležitostí a služeb v oblasti cestovního ruchu připadá dostačující nejčastěji obyvatelům Prahy a Stč. kraje a rovněž i organizacím působícím v cestovním ruchu.

Navozená znalost regionálních akcí v oblasti cestovního ruchu podporovaných státem v jednotlivých regionech

Přínos akcí pro cestovní ruch v jednotlivých regionech

Přínos akcí pro podnikání v jednotlivých regionech

Turisticky nejatraktivnější akce v jednotlivých regionech

Regionální akce podle jejich dopadu na celou ČR

Preference typu podporovaných akcí dle oblastí ČR Pozn.: Abychom potlačili vliv rozdílného podílu odpovědí od respondentů v jednotlivých krajích a získali dostatečný počet rozhovorů v jednotlivých kategoriích, byly kraje sdruženy do oblastí: Praha+Středočeský kraj, ostatní kraje Čech a Morava.

Preference typu podporovaných akcí dle oborů podnikání

Preference typu podporovaných akcí dle oblastí ČR

Preference typu podporovaných akcí dle oborů podnikání

Hodnocení množství příležitostí a služeb v oblasti cestovního ruchu dle oblastí ČR

Hodnocení množství příležitostí a služeb v oblasti cestovního ruchu dle oborů podnikání

Nedostatečnost nabídek v oblasti cestovního ruchu dle oblastí ČR

Nedostatečnost nabídek v oblasti cestovního ruchu dle oborů podnikání

Očekávání změny situace v podnikání dle oblastí ČR

Očekávání změny situace v podnikání dle oborů podnikání

Aktivní účast na pořádání akcí v oblasti cestovního ruchu dle oblastí ČR

Aktivní účast na pořádání akcí v oblasti cestovního ruchu dle oborů podnikání

PŘÍLOHA: Dotazník

Dotazník

Dotazník

Dotazník

Dotazník