Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Planeta Země – 6. ročník Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/11.0162 Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400 Mgr. Lukáš Synek Mgr. Petra Sedláčková 30. 6. 2010 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
= stav ovzduší v určitém okamžiku Počasí = stav ovzduší v určitém okamžiku
Počasí určuje především: teplota tlak a vlhkost vzduchu oblačnost (jasno, polojasno, oblačno, zataženo) délka slunečního svitu množství atmosférických srážek rychlost a směr větru
Věda zabývající se počasím se nazývá ..................... Meteorologické veličiny jsou měřeny v meteorologických stanicích, pomocí různých přístrojů. meteorologie
Zkus správně spojit veličinu a přístroj, kterou je měřena: teplota anemometr tlak vzduchu vlhkoměr vlhkost vzduchu barometr délka denního svitu srážkoměr rychlost větru teploměr množství srážek heliograf správné řešení
Přístroje na měření počasí: teplota teploměr tlak vzduchu barometr vlhkost vzduchu vlhkoměr délka denního svitu heliograf rychlost větru anemometr množství srážek srážkoměr zpět
Zjisti a zapiš dnes večer z předpovědi počasí (ČT 1 – Zjisti a zapiš dnes večer z předpovědi počasí (ČT 1 – 17,55 nebo 19,50 hod) jak bude následující den: teplota v noci teplota přes den oblačnost množství srážek tlaková tendence rychlost větru směr větru ct24.cz ct24.cz
Dobrovolný úkol na PC: Pokus se vytvořit a předvést powerpointovou prezentaci, která by znázorňovala předpověď počasí tak, jak ji známe z televize. ct24.cz
V prezentaci byly použity zdroje z těchto internetových stránek: www.gify.nou.cz www.ct24.cz
Tento výstup vznikl v rámci projektu FM - Education financovaného z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost