LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DÉSCRIPTION DU LIEU VY_32_INOVACE_5B16.
Advertisements

PASSÉ COMPOSÉ (MINULÝ ČAS SLOŽENÝ)
LE SPORT VY_32_INOVACE_5B20.
LE CANADA VY_32_INOVACE_5A11.
VY_32_INOVACE_8A13 Reakce kyseliny sírové s manganistanem draselným – efektní experiment Blesky pod vodou Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423,
Pravidla pro tvorbu elektronické prezentace
VY_32_INOVACE_7B12 Databáze Typy čísel.
IMPÉRATIF ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB
LES ADJECTIFS PŘÍDAVNÁ JMÉNA
LES PRONOMS POSSESSIFS
LES ADVERBES PŘÍSLOVCE VY_32_INOVACE_5B19. ADVERBES DU LIEU Ailleursjinde, jinam Autourokolo Autre partjinde, jinam Dedansuvnitř Dehorsvenku Dessousvespod,
FUTUR SIMPLE BUDOUCÍ ČAS
Efektní motivační experiment – zapálení vaty skleněnou tyčinkou
Časové výrazy Les expressions temporelles
LES VERBES AU PRÉSENT PŘÍTOMNÝ ČAS
Prof. Ph.Dr. MIROSLAV TYRŠ
CONDITIONNEL PRÉSENT PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB
VY_32_INOVACE_9C3 TKÁNĚ.
VY_32_INOVACE_7C14.  Rozložení snímků obsahují formátování a rozmístění jednotlivých částí obsahu.  Rozložení obsahuje také motiv, tedy nastavení formátování.
Rozklad dichromanu amonného
Jan Palach VY_32_INOVACE_2A2.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Test - vlastnosti elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012 VY_32_INOVACE_6C-10.
Katalyzátory – efektní experiment Katalytický svařák
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Světlo - viditelná část spektra elektromagnetických vln Autor: Mgr. Miloš Boháč ©
Destilace – důkaz ethanolu ve stolním víně
VY_32_INOVACE_B3 IMPARFAIT MINULÝ ČAS.
KURZOVNÍ LÍSTKY, PŘEVODY MĚN
VY_32_INOVACE_3C19 Gymnázium a SOŠ,Lužická 423, Jaroměř Ing. Daniela Řípová Past Perfect.
legenda české a světové gymnastiky
Redoxní reakce - reakce glukosy s methylenovou modří
VY_32_INOVACE_8A4 Reakce sodíku s vodou
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek Příprava kyslíku – peroxidová střela VY_32_INOVACE_8A2.
L‘ AGRICULTURE ET L‘ INDUSTRIE DE LA FRANCE VY_32_INOVACE_5A8.
Sublimace chloridu amonného – efektní motivační experiment Umělá mlha
Historie databází, jejich význam a základní pojmy
Grafika 7 CorelDraw – tvarování objektů VY_32_INOVACE_7B7.
vznik kmitů, rezonance © 2012 VY_32_INOVACE_6C-14
VY_32_INOVACE_1C14 Tyrš a Sokol Křížovka - opakování.
LE LUXEMBOURG VY_32_INOVACE_5A12. CONTENU O INFORMATIONS GÉNÉRALES O LA GÉOGRAPHIE O LA POLITIQUE O LES SPÉCIALITÉS
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
VY_32_INOVACE_6B5 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Přenos tepla Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Ilona Čechová Sametová revoluce VY_32_INOVACE_2B17.
VY_32_INOVACE_5A10.  informations générales  la géographie  le systéme politique  l‘ économie  les villes principales  les produits typiques CONTENU.
VY_32_INOVACE_7C20 Předloha snímku Jana Vosáhlová.
Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř
VY_32_INOVACE_5A17.  Le Moyen Age  La Rennaissance  Le XVIIIe siecle  Le Romantisme  Le Réalisme  Le Symbolisme  Le XXe siecle CONTENU.
VY_32_INOVACE_6B-13 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Mechanické vlastnosti pevných látek Autor: Mgr. Miloš Boháč.
Grafické objekty v prezentaci Jana Vosáhlová VY_32_INOVACE_7C17.
VY_32_INOVACE_7A3 FINANČNÍ MATEMATIKA PŘEVODY MĚN.
Lucerna VY_32_INOVACE_1A3. sedmipatrový palác z roku 1912 s převážně secesními interiéry budovou je vedena pasáž spojující Štěpánskou a Vodičkovu ulici.
VY_32_INOVACE_2C20 Pracovní list Věra Čáslavská.
George Orwell 1984 (Nineteen Eighty-Four)
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
VY_32_INOVACE_7B1 Grafika 1 Rozdělení grafiky.
Tabulátory, neboli zarážky VY_32_INOVACE_7C3. Definice Zarážka tabulátoru na vodorovném pravítku označuje, kam bude odsazen text nebo kde začne sloupec.
VY_32_INOVACE_7B13 Databáze Vstupní maska.
VY_32_INOVACE_7A5 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÉ HOSPODAŘENÍ.
Reakce karbidu vápenatého s vodou
VY_32_INOVACE_7A4 FINANČNÍ MATEMATIKA RODINNÝ ROZPOČET.
Kouzelné písmo – motivační efektní experiment Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A12.
VY_32_INOVACE_5A6 LA SOCIÉTÉ DE LA FRANCE.
VY_32_INOVACE_2C18 Emil Zátopek legenda atletiky.
Acidobazické indikátory
VY_32_INOVACE_5A5.   informations générales  les frontieres  les montagnes  les fleuves  le climat CONTENU.
ČÍSELNÉ ŘADY, SEZNAMY Tabulkové procesory 2 VY_32_INOVACE_7C9.
Barevnost sloučenin manganu
VY_32_INOVACE_5A9 LA BELGIQUE.
Vlastnosti kyseliny sírové Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Martin Rolek VY_32_INOVACE_8A6.
VY_32_INOVACE_8A9 Příprava salmiaku
Tout et autres indéfinis. Tout 1)pronom (samostatné užití) 2)adjectif (spolu s podstatným jménem) 3)adverbe („úplně“)
Transkript prezentace:

LES PRONOMS INDÉFINIS NEURČITÁ ZÁJMENA VY_32_INOVACE_5B17

NĚKDO, NĚKTERÝ Quelqu‘un někdo quelqu‘une některá Quelques-uns někteří, několik Quelques-unes některé, několik Jednotné číslo se používá pro osoby Quelqu‘un est entré. Někdo vstoupil. Quelqu‘un d‘entre vous s‘est trompé. Někdo z vás se zmýlil.

NĚCO Quelque chose něco Autre chose něco jiného Peu de chose málo Pas grand chose ne mnoho Každý z těchto tvarů je mužského rodu Queque chose de nouveau něco nového Quelque chose d‘intéressant něco zajímavého Výraz pas grand chose – pouze v záporu

KAŽDÝ, KAŽDÁ Chacun každý Chacune každá Má pouze jednotné číslo Il y a du travail pour chacun. Je tu práce pro každého. Ils ont chacun leur chambre. Každý má svůj pokoj. Před podstatným jménem se používá chaque Chaque fille, chaque livre

ŽÁDNÝ, NIKDO Aucun žádný Aucune žádná Aucun de nous žádný z nás Tvary v množném čísle se nepoužívají Je ne connais aucun de ces auteurs. Neznám žádného z těchto autorů. Personne nikdo je mužského rodu a používá se místo pas Personne n‘est sorti. Nikdo nevyšel.

JEDEN, DRUHÝ L‘un…..l‘autre jeden….druhý Les uns….les autres jedni….druzí L‘une….l‘autre jedna….druhá les unes…les autres jedny …druhé Plus d‘un nejeden Pas un, pas une ani jeden, ani jedna, žádný/á L‘un et l‘autre sont venus. Přišli oba dva. Ils se cherchent les uns les autres. Hledají se vzájemně.

CELÝ, VŠICHNI, VŠECHNO Tout le film celý film Toute la maison celý dům Tous les films všechny filmy Toutes les maisons všechny domy Tous všichni Tous sont venus. Všichni přišli. Tout všechno Il sait tout. On ví všechno. Tout le monde est ici. Všichni jsou tu.

NIC, NIKDY Rien nic Jamais nikdy Oba tvary se ve větě užívají místo pas. Mohou stát buď na místě, kde běžně stojí pas, nebo na začátku věty, nebo se mohou používat samostatně Rien ne s‘est passé. Nic se nestalo. Il ne m‘a rien dit. Je n‘ai jamais rien lu de cet auteur. Nikdy jsem nečetl nic od tohoto autora.

DALŠÍ NEURČITÁ ZÁJMENA Un certain jistý Une certaine jistá Différents různí, někteří Différentes různé, některé Tel takový Telle taková Autrui někdo jiný Le même tentýž Pareil podobný

EXERCICES Traduisez: Celá rodina Všichni moji přátelé Žádná chyba Každý dům Celý den Něco nového Nic hezkého Nikdo z nás

MERCI POUR VOTRE ATTENTION

Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, 551 23 Jaroměř  Projekt: Škola v digitálním světě aneb Uchop svoji šanci Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/34.0210  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_5B17 Jméno autora: Jana Jašíková Název práce: Les pronoms indéfinis Předmět: Francouzský jazyk Ročník: Kvinta Časová dotace: cca 25 minut Vzdělávací cíl: S pomocí výukové prezentace se studenti naučí tvořit a používat tvary neurčitých zájmen. Novou látku si zároveň i procvičí. Pomůcky: počítač, dataprojektor, (active board), Inovace: studenti zhlédnou prezentaci s využitím ICT a doplní si nové informace a procvičí novou látku Poznámka: Materiály jsou určeny pro bezplatné používání a pro potřeby výuky a vzdělání na všech typech školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Vytvořeno dne: 15.06.2013