Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Označení způsobu hry, dělení a prodlužování not Předmět, ročník
Advertisements

zpracovaný v rámci projektu
Umělecké směry 19. století
První představitelé impresionismu
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Expresionismus ve výtvarném umění
Název Postimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Impresionismus Claude Monet
Název Romantismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Název Inženýrská architektura (Technická) Předmět, ročník
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název Notopis 1 Předmět, ročník Hudební výchova, 1. ročník
Goniometrie a trigonometrie Anotace Klíčová slova
Název Historismus v 19. století Předmět, ročník
Název Smyslová soustava, zaostřování, zrakové vady Předmět, ročník
Název Smyslová soustava – rovnovážné ústrojí, chuť a čich
Kubismus; malířství a sochařství Předmět, ročník
Claude Monet MgA. Lukáš Psík
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Název Doba helénistická Předmět, ročník Dějepis, prima
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Jméno autora: Mgr. Petra Trajerová Datum vytvoření:
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Jak zobrazit strom. Důkladně pozorujeme Důkladně pozorujeme Všímáme si podstatných a hlavních linií kmene, větví, jejich síly a velikosti, charakteru.
AUTOREM MATERIÁLU A VŠECH JEHO ČÁSTÍ, NENÍ-LI UVEDENO JINAK, JE MGR. KAROLÍNA BERANOVÁ Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Impresionismus ve výtvarném umění
Postimpresionismus - Gogh Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Digitální učební materiály ŠIII/2 HUDEBNÍ VÝCHOVA
Název Balada o Tristanovi a Isoldě Předmět, ročník
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Název TKÁNĚ Předmět, ročník Biologie, 3. ročník Tematická oblast
Název Dýchací soustava I Předmět, ročník Biologie, 3. ročník
Název Perikles Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Pointilismus aneb neoimpresionismus
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
Název Realismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Název Klasické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
POINTILISMUS Od roku 1883.
Název Kubismus; architektura a užité umění Předmět, ročník
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Poznáváme – evropské a světové prostředí  Pokuste se určit dobu vzniku – stačí století  Pokuste se určit název díla, stavby, artefaktu  Pokuste se.
Geometrická abstrakce
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Impresionismus Název školy
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Křivonosková Kateřina
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník Tematická oblast Dějiny výtvarné kultury Anotace Prezentace s výkladem a obrazovým materiálem k dějinám výtvarné kultury Klíčová slova Neoimpresionismus, pointilismus, divizionismus, malířství, barva, bod, optika, metoda, G. Seurat, P. Signac, C. Pissarro Autor Mgr. Ivana Spurná Datum 13. 03. 2013 Škola Gymnázium Jana Opletala, Litovel, Opletalova 189 Projekt EU peníze středním školám, reg. č.: CZ.1.07/1.5.00/34.0221

Pointilismus, divizionismus Neoimpresionismus

Všiměte si, jakým způsobem je obraz namalován. Neoimpresionismus zařazuje do období POSTIMPRESIONISMU, 80. léta 19. století Georges Seurat, detail, 1888 Obr. 1

Postimpresionismus Umění konce 19. století Malíři, kteří přišli po IMPRESIONISMU Označení časové následnosti Reakce na impresionismus

Neoimpresionismus jiné označení: pointilismus, divizionismus vychází z impresionismu, ale je více založen na vědeckém základě studiem optiky ovlivněna mladá generace a tyto objevy vedly impresionismus novým směrem

Vzpomínáte? Impresionismus Claude Monet Dojem, východ slunce Skvrny Obr. 2 Vzpomínáte? Impresionismus Claude Monet Dojem, východ slunce Skvrny Zachycení okamžiku

Neoimpresionismus (pointilismus, divizionismus) Charakteristické znaky charakteristickým výrazovým prvkem je bod, tečka výsledná barva vzniká až smícháním v samotném oku diváka využití simultánního kontrastu, který je vyvolán na sítnici diváka vibrace barvy, barva obrazu se neustále proměňuje neoimpresionisté neuznávali mísení barev na paletě

Představitelé neoimpresionismu GEORGES SEURAT PAUL SIGNAC CAMILLE PISSARRO První výstava neoimpresionistů v r. 1884. Rok 1886, poslední výstava impresionistů – rozpad impresionismu na jednotlivé proudy, starší generace impresionistů odmítá nové vědecké pojetí Centrem neoimpresionistů se stal Salón Nezávislých, malíři se scházeli v pařížských kavárnách

Georges Seurat, 1859-1891 Ve své tvorbě využíval nové poznatky z oboru optiky Má zkušenosti z impresionismu Na poslední výstavě impresionistů 1886 vystavuje obraz, který vyvolá velkou pozornost Nedělní odpoledne na Grande Jatte představuje obraz plný malých teček Navázal na impresionisty a radikálně inovoval tento směr Obr. 3 Cirkus, 1890-1891

Georges Seurat Nedělní odpoledne na ostrově La Grande Jatte, 1884-86 Obr. 4 Nedělní odpoledne na ostrově La Grande Jatte, 1884-86

Georges Seurat Obr. 5 Obr. 6 Eiffelova věž, 1889 Kankán, 1889-1890

Georges Seurat Přístav v Honfleur, 1886 Národní galerie, Praha Obr. 7

Paul Signac, 1863-1935 Papežský palác v Avignonu, 1900 Náměty pro své obrazy čerpal ze svých cest Nejdůslednější představitel neoimpresionismu Motivy krajin Papežský palác v Avignonu, 1900 Obr. 8

Paul Signac Parník Na Seině, 1901 Obr. 9

Camille Pissarro, 1830-1903 Ovlivněn tvorbou G. Seurata Má zkušenosti s impresionismem Velký vliv na ostatní malíře Náměty: krajiny Obr. 10 Děti na farmě, 1887

Camille Pissarro Bulvár Montmarte, 1897 Obr. 11

Neoimpresionisté vypracovali metodu Vytváření obrazu podle určitých pravidel Malířská forma se stala nástrojem k vyjádření myšlenky Plátno pokryté barevnými tečkami poukazuje na abstrakci Zkuste namalovat obraz ze samých teček

Citace MRÁZ, Bohumír. Dějiny výtvarné kultury. 3. 1. vyd. Praha: IDEA SERVIS, 2000, 220 s. ISBN 80-859-7031-7. BERNHARD, Marianne. Universální lexikon umění: architektura, fotografie, grafika, malířství, osobnosti, sochařství, umělecká řemesla. 2. uprav. vyd. Překlad Otakar Mohyla. Praha: Grafoprint-Neubert, 1996, 491 s. ISBN 80-717-6393-4.

Citace – obrazový materiál Zdroj: [online]. [cit. 2013-02-06]. Dostupný pod licencí Public Domain na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Seurat-La_Parade_detail.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Claude_Monet,_Impression,_soleil_levant,_1872.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_-_The_Circus_-_Google_Art_Project.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_031.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_043.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_013.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Georges_Seurat_-_The_Maria_at_Honfleue.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Signac_Palais_des_Papes_Avignon.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Paul_Signac_-_L%27Hirondelle_Steamer_on_the_Seine.JPG http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Camille_Pissarro_019.jpg http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Camille_Pissarro_014.jpg?uselang=cs