Umělecké směry 19. století postimpresionismus 1
Postimpresionismus Charakteristika Není jednotný styl, název pro umělce, tvořící od impresionismu do konce 19. století. Hledání hlubšího obsahu Jistější formální ukotvení Paul Cézanne: Hora Sainte-Victoire
Postimpresionismus Paul Cézanne Skupina kolem Paula Cézanna: hledání zákonitostí v objektivní skutečnosti smyslové poznávání vztahy: prostor, barva světlo Paul Cézanne: Moderní Olympia
Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Život v Aix-en-Provence krajina jihu Francie hora Sainte-Victoire Marseille Paul Cézanne: Malířův dům v Aix-en-Provence
Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Klasicistní východisko (strom v popředí) velkolepý pohled na krajinu jakoby okem filmové kamery (panorama) Paul Cézanne: Hora Sainte-Victoire
Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) velké plochy barev nanášené v barevných tónech snaha dobrat se k základním geometrickým tvarům týká se i zátiší August Renoir: Marseillský záliv
Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) nová barevná výstavba obrazu prázdná místa s prosvítajícím plátnem bez souvislých linií Paul Cézanne: Košík s jablky
Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Obrazy bez modelování pomocí světla a stínu největší význam sytá barva plnost formy Paul Cézanne: Zátiší s jablky
Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Stejné postupy i u figurálních kompozic a portrétů: kontrast barev a harmonie barevných tónů a plných tvarů Paul Cézanne: Paul Alexis čte svůj rukopis Emilu Zolovi
Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Portréty jen rodina a známí Paul Cézanne: Portrét syna a Paní Cézannová
Neoimpresionismus Georges Seurat (1859 – 1891) Tvůrce pointilismu Vychází z impresionismu, ale popírá impulzivnost. Georges Seurat: Nedělní odpoledne na ostrově Grande Jatte
Neoimpresionismus Georges Seurat (1859 – 1891) Nejslavnější obrazy: podložené vědeckým zkoumáním někdy připadají až vykalkulované na efekt velká poetičnost vytvořená využitím světla radostná atmosféra Georges Seurat: Koupání v Asniéres
Neoimpresionismus Georges Seurat (1859 – 1891) Stejně veliké barevné skvrny, odpovídající velikosti obrazu. Klade je tak, aby jejich konečný tvar a barva byly rozeznatelné až při odstupu. Pracná a pomalá metoda. Georges Seurat: Kankán
Neoimpresionismus Georges Seurat (1859 – 1891) Radostné okamžiky: jasné a teplé barvy Klid: vyváženost teplých a studených tónů Smutek: tmavé barvy Georges Seurat: Modelky
Neoimpresionismus Paul Signac (1863 – 1935) Spolutvůrce metody Paul Signac: Neděle
Neoimpresionismus Paul Signac (1863 – 1935) Paul Signac: Portrét Félixe Fénéona a Snídaně
Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: Citace Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: http://wikipedia.org