Umělecké směry 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název Neoimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Advertisements

První představitelé impresionismu
MODERNÍ SMĚRY.
Název Postimpresionismus Předmět, ročník Výtvarná výchova, 2. ročník
Základní škola, Ostrava-Mariánské Hory, Karasova 6, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_FOTF10660ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
POSTIMPRESIONISMUS Konec 19. a počátek 20. století.
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Impresionismus Impresionismus není ještě moderním uměleckým směrem, za počátek moderního umění považujeme až postimpresionismus. Zato zůstává impresionismus.
Zakladatel moderního malířství?
Moderní umění začíná postimpresionismem.
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Moderní umění začíná postimpresionismem. Umělecké dílo není pouhý
Realismus,impresionismus, secese, kubismus
Claude Monet
VY_32_INOVACE_FOTF10360ŠVA Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
Pointilismus aneb neoimpresionismus
IMPRESIONISMUS.
VY_32_INOVACE_04_08 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis Název materiálu:Impresionismus Anotace: V prezentaci se žáci seznámí s pojmem impresionismus,
POINTILISMUS Od roku 1883.
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
Eduard Manet Název školy
Přehled nejvýznamnějších malířů
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
Paul Cézanne MgA. Lukáš Psík
Postimpresionismus – Cézanne, Gauguin Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj.
IMPRESIONISMUS.
KUBISMUS Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Meziválečná doba Malíři.
IMPRESIONISMUS 3 Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
POSTIMPRESIONISTÉ. charakteristika Snaha o překonání impresionistického způsobu malby Konfrontace vnitřního umělcova nitra s realitou Vstupuje sem lidský.
Impresionismus Název školy
Funkční gramotnost III. -obrázky a fotografie J. Poddaná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV:VY_32_INOVACE_05B_09_Postimpresionismus – Paul Gauguin.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Marcela Jelínková NÁZEV: VY_32_INOVACE_05B_08_Postimpresionismus – Vincent.
Impresionismus. Co je to imprese? Vjem, pocit, nebo obrázek uchovaný na základě zkušenosti Neurčitá představa, vzpomínka nebo přesvědčení.
„Napříč moderním uměním aneb kreativity se nebojíme“ -výtvarná soutěž pro II.stupeň ZŠ a MŠ Nedašov Mgr. Jarmila Švédová.
Vážná (artificiální) hudba 20. století 1. část. Vážná (artificiální) hudba 20. století Název školy: Základní škola Francova Lhota Autor: Mgr. Lada Martinková.
ŠKOLA:Gymnázium Lovosice AUTOR:Mgr. Radmila Vorasická NÁZEV:VY_32_INOVACE_5C_15_Pointilismus TÉMA:Dějiny umění ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ DATUM.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Impresionismus a postimpresionismus
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
Výtvarné umění I. Tematická oblast
NOVOIMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Doba, ve které impresionisté tvořili, byla především obdobím průmyslové revoluce, nových vynálezů a objevů. Veřejnost se začala zajímat o nové technické.
Neděle na La Grande Jatte
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
KUBISMUS.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název materiálu: Impresionismus
Transkript prezentace:

Umělecké směry 19. století postimpresionismus 1

Postimpresionismus Charakteristika Není jednotný styl, název pro umělce, tvořící od impresionismu do konce 19. století. Hledání hlubšího obsahu Jistější formální ukotvení Paul Cézanne: Hora Sainte-Victoire

Postimpresionismus Paul Cézanne Skupina kolem Paula Cézanna: hledání zákonitostí v objektivní skutečnosti smyslové poznávání vztahy: prostor, barva světlo Paul Cézanne: Moderní Olympia

Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Život v Aix-en-Provence krajina jihu Francie hora Sainte-Victoire Marseille Paul Cézanne: Malířův dům v Aix-en-Provence

Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Klasicistní východisko (strom v popředí) velkolepý pohled na krajinu jakoby okem filmové kamery (panorama) Paul Cézanne: Hora Sainte-Victoire

Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) velké plochy barev nanášené v barevných tónech snaha dobrat se k základním geometrickým tvarům týká se i zátiší August Renoir: Marseillský záliv

Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) nová barevná výstavba obrazu prázdná místa s prosvítajícím plátnem bez souvislých linií Paul Cézanne: Košík s jablky

Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Obrazy bez modelování pomocí světla a stínu největší význam sytá barva plnost formy Paul Cézanne: Zátiší s jablky

Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Stejné postupy i u figurálních kompozic a portrétů: kontrast barev a harmonie barevných tónů a plných tvarů Paul Cézanne: Paul Alexis čte svůj rukopis Emilu Zolovi

Postimpresionismus Paul Cézanne (1839 – 1906) Portréty jen rodina a známí Paul Cézanne: Portrét syna a Paní Cézannová

Neoimpresionismus Georges Seurat (1859 – 1891) Tvůrce pointilismu Vychází z impresionismu, ale popírá impulzivnost. Georges Seurat: Nedělní odpoledne na ostrově Grande Jatte

Neoimpresionismus Georges Seurat (1859 – 1891) Nejslavnější obrazy: podložené vědeckým zkoumáním někdy připadají až vykalkulované na efekt velká poetičnost vytvořená využitím světla radostná atmosféra Georges Seurat: Koupání v Asniéres

Neoimpresionismus Georges Seurat (1859 – 1891) Stejně veliké barevné skvrny, odpovídající velikosti obrazu. Klade je tak, aby jejich konečný tvar a barva byly rozeznatelné až při odstupu. Pracná a pomalá metoda. Georges Seurat: Kankán

Neoimpresionismus Georges Seurat (1859 – 1891) Radostné okamžiky: jasné a teplé barvy Klid: vyváženost teplých a studených tónů Smutek: tmavé barvy Georges Seurat: Modelky

Neoimpresionismus Paul Signac (1863 – 1935) Spolutvůrce metody Paul Signac: Neděle

Neoimpresionismus Paul Signac (1863 – 1935) Paul Signac: Portrét Félixe Fénéona a Snídaně

Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: Citace Obrazový materiál je získán z volných reprodukcí: http://wikipedia.org