ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Advertisements

VY_32_INOVACE_07_Čtení slabik S, V, T (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_08_Čtení slabik J,P (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 04_ Lidé a čas Kalendář (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s písmenky (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_09_ čtení slov 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_12_ Čtení slov s porozuměním 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_ 16_hrajeme si, počítáme (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_20_Hrajeme si s geometrickými tvary (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_06_Čtení slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_10_Sčítání a odčítání do 10 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_ 05_ Lidé a čas Určování času (SADA ČÍSLO 2)
VY_32_INOVACE_12_Číslice 11 – 20 (SADA ČÍSLO 5)
Důležitá telefonní čísla
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
VY_32_INOVACE_17_Počítáme s obrázky (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
VY_32_INOVACE_04_ Počet slabik (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_18_Porovnávání čísel do 100 (SADA ČÍSLO 5)
VY_32_INOVACE_16_ Rozvoj jazykových schopností 1 (SADA ČÍSLO 1)
VY_32_INOVACE_07_Porovnávání čísel do 5 (SADA ČÍSLO 5)
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
pplk. Ing. Rudolf Konečný HZS Moravskoslezského kraje
20.1 Vím, jak se chovat v krizových situacích.
VY_32_INOVACE_15_Státy evropské unie (1) (2) (SADA ČÍSLO 6)
Přírodní katastrofy.
VY_32_INOVACE_19_Geometrické tvary (SADA ČÍSLO 5)
CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
ČLOVĚK A PŘÍRODA Přírodopis
Ochrana za vzniku mimořádné události
VY_32_INOVACE_11_Porovnávání čísel do 10 (SADA ČÍSLO 5)
PŘÍRODNÍ KATASTROFY.
VY_32_INOVACE_11_ Čtení slov 3 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_10_ čtení slov 2 (SADA ČÍSLO 1). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
Mimořádné události – co dělat!
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ON Anotace: Seznámit s různými druhy živelných pohrom.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍ
Přírodní katastrofy Některé přírodní procesy probíhají tak rychle a intenzivně, že způsobují velké materiální škody a zanechávají po sobě oběti na životech.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
MIMOŘÁDNÉ UDÁLOSTI 7. ročník
VY_32_INOVACE_ 13_porovnávání čísel do 20 (SADA ČÍSLO 5)
3) Atmosférické poruchy, sesuvy půdy
VY_32_INOVACE_01_ Příprava na čtení 1 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_02_ Příprava na čtení 2 (SADA ČÍSLO 1) (1) (2)
VY_32_INOVACE_ 11_ Ohraničení ČR (1) (2) (SADA ČÍSLO 6)
2) Povodně Mimořádné události Živelní pohromy. Vznik povodní Povodně vznikají následkem zvýšení říční nebo mořské hladiny působením atmosférických poruch.
CHOVÁNÍ V MIMOŘÁDNÝCH SITUACÍCH
VY_32_INOVACE_09_Oceány (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_03_Sčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
VY_32_INOVACE_04_ Odčítání do 5 (SADA ČÍSLO 5) INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Mgr. Lenka Červinková Datum (období), ve kterém.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Živelné pohromy Marie Konrádová, 5.A..
Ochrana obyvatel za mimořádných událostí Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Mimořádné události. OBSAH: Právní základ Vymezení základních pojmů Příčiny, následky pohrom /MU, (dominoefekt) Typy pohrom / MU Analýza rizika (identifikace.
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ III EVAKUACE ZÁSADY OPUŠTĚNÍ BYTU EVAKUAČNÍ ZAVAZADLO IMPROVIZOVANÉ ÚKRYTY.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0505_evakuace Téma: Evakuace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_mimořádné situace 1 Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
ŽIVELNÍ POHROMY A PROVOZNÍ HAVÁRIE Název opory –Řešení ochrany obyvatelstva při povodních Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Anotace Objasnit žákům, co je mimořádná událost a jak funguje integrovaný záchranný systém. Vysvětlit, co je evakuace, jak se při jejím vyhlášení chovat.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676
OCHRANA ČLOVĚKA ZA MIMOŘÁDNÝCH UDÁLOSTÍ X
Evakuace obyvatel Autor: Bc. Balonová Soňa.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Transkript prezentace:

ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis VY_32_INOVACE_ 17_ Živelní pohromy (SADA ČÍSLO 6)

INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém byl VM vytvořen: červenec 2012 Ročník, pro který je VM určen: 7. - 10. ročník ZŠ speciální (možno použít i pro žáky dalších ročníků dle individuálních možností a schopností žáků) Vzdělávací obor: Člověk a příroda Učivo: Živelní pohromy, chování a jednání při nebezpečí živelných pohrom Metodické poznámky: Opakování a procvičování učiva. POUŽITÉ ZDROJE: DVD 320 000x obrázky – Terasoft, kliparty MS Office, MS Word,internet

ŽIVELNÉ POHROMY

Co to je živelní pohroma? Mimořádná událost, která vznikla škodlivým působením přírodních sil (přírody). Škody způsobuje na majetku, přírodě, poškozuje zdraví a mnohdy má za následek smrt lidí.

Jak vzniká živelní pohroma? Živelní pohroma vzniká rychlým nebo pozvolným přírodním procesem nebývalých rozměrů.

Jak může nastat živelní pohroma? Pohybem hmot- zemětřesením, sesuvem půdy Procesy, které uvolňují v hlubinách Země energii- zemětřesení, sopečná činnost Zvýšením vodní hladiny- zátopy, povodně, tsunami Mimořádně silným větrem- orkány, větrné bouře Atmosférickými poruchami- bouře Kosmickými vlivy- škodlivé záření, pád meteoritu

Druhy živelních pohrom 3 skupiny podle výskytu: Vznikající pod zemským povrchem Vznikající na zemském povrchu Vznikající nad zemským povrchem

Pohroma vznikající pod zemským povrchem Sopečné výbuchy Zemětřesení

Pohroma vznikající na zemském povrchu Sesuvy půdy Požáry Povodně, záplavy Dlouhotrvající sucha nebo vlhko Mrazy, náledí Sněhové kalamity Tsunami

Pohroma vznikající nad zemským povrchem Cyklóny Tornáda Bouře Dopady meteoritů

Druhotné účinky živelních pohrom požáry výbuchy plynu protržení přehradních hrází zřícení budov poškození energetických sítí zavalení silnic a železnic poruchy potrubí otrávení pastvin, vyhubení dobytka hladomor, nakažlivé nemoci otrávení zdrojů pitné vody

Ochrana před všemi druhy živelních pohrom Aktivní stavba hrází zpevňování svahů odstřelování lavin 2. Pasivní evakuace ukrytí

Co uděláme my, obyčejní lidé? Budeme sledovat rozhlas a televizi. Budeme se řídit pokyny odpovědných osob. Budeme respektovat výstražné tabule a hlášení (laviny). Budeme se snažit chovat statečně, nezmatkovat. Připravíme si evakuační zavazadlo.

Evakuační zavazadlo Základní trvanlivé potraviny (v konzervách), dobře zabalený chléb. Nádoba s pitnou vodou a vodou pro osobní použití. Jídelní miska, příbor, polní láhev, otvírač na konzervy, nůž, šití, zavírací špendlíky apod. Toaletní a hygienické potřeby. Osobní doklady, peníze, pojistné smlouvy a jiná cenná dokumentace, kniha, hračky pro děti, drobné společenské hry. Náhradní prádlo, obuv, pláštěnka. Léky. Přenosné rádio s rezervními bateriemi, svítilna. Spací pytel nebo přikrývka.

Další důležité rady. Požár nehasíme, ale zavoláme 150. Před bouřkou se ukryjeme ve sklepě nebo v přízemí. Zavřeme všechna okna. Budeme respektovat pokynů dospělých. Při sesuvu půdy, zemětřesení se nebudeme přibližovat k místu neštěstí. Zavoláme IZS 150, 155, 158.

Kdo způsobí živelní pohromu? příroda člověk

ŠPATNĚ, ZKUS TO ZNOVU!

VÝBORNĚ!

Může živelní pohroma způsobit smrt člověka? NE ANO

ŠPATNĚ, ZKUS TO ZNOVU!

VÝBORNĚ!

Klikni na živelní pohromu, která nastane zvýšením vodní hladiny. povodeň zátopy tsunami bouře zemětřesení Pád meteoritu

Klikni na obrázek pohromy, která vzniká pod zemským povrchem.

Zakroužkuj pohromy vznikající nad zemským povrchem.

Může živelné pohroma zavalit silnice, poškodit energetické sítě, otrávit zvířata, způsobit požár? ANO

ŠPATNĚ, ZKUS TO ZNOVU!

VÝBORNĚ!

Klikni na AKTIVNÍ ochranu před živelní pohromou. Stavba hrází Útěk Ukrytí Odstřelování lavin Zpevňování svahů Stavba domů

Vyjmenuj co patří do evakuačního zavazadla.

Při sesuvu půdy: Se okamžitě rozeběhnu podívat na velkou hromadu hlíny. Nebudu se přibližovat k místu neštěstí a okamžitě zavolám IZS nebo upozorním dospělou osobu.

ŠPATNĚ, ZKUS TO ZNOVU!

VÝBORNĚ!

Klikni na čísla integrovaného záchranného systému. 134 155 150 158 205 654 38

Dnes si opravdu zasloužíte Velkou pochvalu.

POUŽITÉ ZDROJE: (1, 2) 320 000x obrázky, Terasoft multimedia s.r.o. Ostatní použité obrázky jsou kliparty MS Office