1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 10 Intermediate TCP/IP.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

KAM TY JDEŠ, JÁ JDU Where you go, I'll go KDE TY SEŠ JÁ JSEM, Where you stay, I'll stay KAM SE HNEŠ, SE HNU When you move, I'll move ZA TEBOU PŮJDU… I.
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Budoucí čas „to be going to“
Základní technická terminologie Poznámka: značka * za slovem znamená pokračování kliknutím, zbytek je načasován.
Základní elektrická terminologie Poznámka: značka * za slovem znamená pokračování kliknutím, zbytek je načasován.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.20 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 20 Název materiálu:Christmas Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací obor:Anglický.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_02_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_14_AJ_FT Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Daniel.steigerwald.cz Třídy, dědičnost a OOP v Javascriptu.
Tutorial: Mechanic - electrician Topic: Electric measurement the 2nd. year Measuring devices 1 Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky v odborných.
Lada Leszkowová, Gymnázium K.V. Raise Hlinsko, 2014 leden
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Unit One TO BE To Have. To Be / být  I am  You are  He, she,it is  We are  You are  They are  Já jsem  Ty jsi  On, ona,ono je  My jsme  Vy.
Adele – poslech, práce s textem.
Počítačová grafika pro inženýry - CAD systémy pro DTP - znaky, stránky, dokumenty, tisk, osvitové jednotky pro manažery - obrázky, interpretace pro autory.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_AJK-3.PT-19-Služby Název školyStřední odborná škola a Střední odborné učiliště, Dubno.
SharePoint technologie WSS 3.0 a MOSS 2007 Tomáš Kutěj TSP – Office platform Microsoft.
Píseň “ABC” Reakce?. Kdo je tady? Kdo má domácí úkol?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Abba – poslech, práce s textem.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Integrated Development Environment datové modely pro SharePoint Michal Černík.
WALES „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr.Dana Brdíčková.
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM: 5. ročník – Jazyk a jazyková komunikace – Cizí jazyk - Anglický jazyk – My day.
HEJ, HEJ, MY VÍRU MÁME Say, Say, Say you believe it ZPÍVEJ, ŽE SVĚTU JI DÁME Sing for, The whole world to hear it VÍME A VYZNÁVÁME We know and we declare.
Přítomné časy, budoucí – will, minulý čas prostý - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
© Robert Bosch GmbH reserves all rights even in the event of industrial property rights. We reserve all rights of disposal such as copying and passing.
Čím pojedete na dovolenou ? Co takhle autíčkem ?.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ3E Ročník: II. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Around London in 15 minutes Autor: Mgr. Zdenka Mléčková
Před pár hodinami jsem byl na cestě sem. Earlier today I was on the way over here.
Setkání uživatelů SFX Statistické reporty SFX.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 02Číslo.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, 2013 prosinec The Czech Republic.
Maturita oral exam rehearsal Lada Leszkowová, GKVR Hlinsko, prosinec 2013.
Travelling Maturita oral exam rehearsal
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
ARITMETICKÁ POSLOUPNOST I
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_01_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 VLSM and CIDR Routing Protocols and Concepts – Chapter 6.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
IPZe laboratory Analysis of the communication over USB L Instructor: Straka Martin, Kaštil Jan.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
| DC-IA/MKT21 S.Nätscher | © Bosch Rexroth AG All rights reserved, also regarding any disposal, exploitation, reproduction, editing,
předpověď počasí na 14. května 2009 OBLAČNOST 6.00.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Operating Instructions 06B13 AutorLadislava Pechová Období.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
How To Decorate Your Small Room
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 The Internet and Its Uses Working at a Small-to-Medium Business or.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public ITE PC v4.0 Chapter 1 1 The Routing Table: A Closer Look Routing Protocols and Concepts – Chapter.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Kouření Toalety Přestávky Telefony Jídlo
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
© 2006 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco PublicITE I Chapter 6 1 Inter-VLAN Routing LAN Switching and Wireless – Chapter 6.
1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 2 Introduction to Routers.
© 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.Cisco Public 1 Version 4.0 OSI Transport Layer Network Fundamentals – Chapter 4.
1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 4 Learning About Other Devices.
1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 3 Configuring a Router.
Comparison of pictures
Transkript prezentace:

1 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. CCNA 2 v3.1 Module 10 Intermediate TCP/IP

222 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Objectives

333 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. TCP Operation The transport layer is responsible for the reliable transport of and regulation of data flow from source to destination. Transportní vrstva odpovídá za spolehlivou dopravu a regulaci datového toku od zdroje k cíli.

444 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Synchronization or Three-Way Handshake = potřásání rukama This synchronization process ensures that both sides are ready for data transmission and allows the devices to determine the initial sequence numbers for that session. This process is known as a three- way handshake. Při počáteční synchronizaci se zajistí, že obě strany jsou připraveny komunikovat. Nastaví se počáteční pořadová čísla (sequence numbers). Říká se tomu „trojcestné potřásání rukama“.

555 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Synchronization or Three-Way Handshake = potřásání rukama První krok Synchronizační paket z vyzývající stanice má nastavený synchronizační bit (SYN) a nastavené počáteční pořadové číslo (Sequence Number), zde 100.

666 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Synchronization or Three-Way Handshake = potřásání rukama Druhý krok Paket z druhé stanice obsahuje nastavený bit ACKnowledge, pořadové číslo pro druhý směr (zde 300), potvrzovací číslo (zde 101).

777 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Synchronization or Three-Way Handshake = potřásání rukama Třetí krok Vyzývající stanice obsahuje nastavený bit ACKnowledge, další pořadové číslo (zde 101), potvrzovací číslo (zde 301). Tím je spojení navázáno, potvrzeno.

888 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Synchronization or Three-Way Handshake = potřásání rukama 1. Chci s tebou mluvit. Číslo paketu, kterým začínám, je 100.

999 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Synchronization or Three-Way Handshake = potřásání rukama 2. Chci s tebou také mluvit. Číslo paketu, kterým já začínám, je 300. Potvrzuji, že jsem od tebe dostal paket. Pošli další paket č. 101 (to znamená, že č. 100 jsem dostal).

10 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Synchronization or Three-Way Handshake = potřásání rukama 3. Posílám další paket č Č. 300 jsem od tebe dostal, pošli č Dohodnuto, potvrzeno, jedeme.

11 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Formát TCP segmentu Zdrojový a cílový port. (IP adresy jsou na vrchnějším papíru, MAC adresy na nejvrchnějším.) Pořadové číslo Potvrzovací číslo Data (kvůli nim to všechno děláme). Velikost okna = balíku Bity SYN, ACK,...

12 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Denial-of-Service Attacks Normální handshake Povodeň falešných požadavků na spojení: Hacker bombarduje stanici požadavky na spojení, které mají falešné zpáteční IP adresy. Tato spojení se nikdy neuskuteční, ale stanice ukládá požadavky do fronty, zaměstnává svoje systémové prostředky, dokud nevyprší časovač. Obrana: Zkrátit vypršení časovače. Prodloužit frontu, aby hned tak nepřetekla. Detekovat útoky a učinit obranná opatření.

13 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Simple Windowing TCP odpovídá za rozsekání toku dat na rozumné kousky, segmenty. Stanice se dohodnou na takové velikosti okna (=balíku dat), aby se dosáhlo optimální rychlosti a spolehlivosti. Je-li balík moc velký, při jeho přenosu moc často nastane chybička, a musí se posílat stále znovu. Je-li moc malý, posíláme s daty zbytečně moc služební slámy. Podobnost: Download moc velkého souboru pomalou linkou se málokdy podaří. Lepší je nechat soubor rozdělit na menší části.

14 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. TCP Sequence and Acknowledgment Numbers

15 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Positive ACK •Acknowledgement is a common step in the synchronization process which includes sliding windows and data sequencing.

16 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Protocol Graph: TCP/IP

17 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. UDP Segment Format

18 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Port Numbers

19 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Telnet Port Numbers

20 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Reserved TCP and UDP Port Numbers

21 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Ports for Clients •Whenever a client connects to a service on a server, a source and destination port must be specified. •TCP and UDP segments contain fields for source and destination ports.

22 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Port Numbering and Well-Known Port Numbers •Port numbers are divided into three different categories: well-known ports registered ports dynamic or private ports

23 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Port Numbers and Socket

24 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Comparison of MAC addresses, IP addresses, and port numbers •A good analogy can be made with a normal letter. •The name on the envelope would be equivalent to a port number, the street address is the MAC, and the city and state is the IP address.

25 © 2004, Cisco Systems, Inc. All rights reserved. Summary