VZTAHY MEZI ČECHY A SLOVÁKY PO ROZDĚLENÍ Bratři a sestry?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

PKML.
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
PRŮZKUM NA TÉMA: „Dopady finanční krize“ eficia .
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Města ČR – orientace na mapě
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Adoptuj panenku a zachráníš dítě! Agáta 1 Ája 2.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
MINISTRANTI NAPAJEDLA
Ručně vyráběný kalendář 2014 »» výsledky hlasování ««
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Vzdělávací materiál / DUMVY_32_INOVACE_02B14 Příkazový řádek: obsah souborů PŘÍKLADY AutorIng. Petr Haman Období vytvořeníLeden 2013 Ročník / věková kategorie3.
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Animace Demo Animace - Úvodní animace 1. celé najednou.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Proč je důležité studovat Principy
Vyhodnocení dotazníkových šetření prováděných na veletrhu GAUDEAMUS Přípravný výbor – Slavonice Přípravný výbor – Slavonice
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Označení DUM Fi- DUM Autor
Vlastnosti sčítání a odčítání
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ předpověď počasí na 13. května 2014.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Únorové počítání.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Sexuální život u pacientů s mentálním postižením v ÚSP
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
Památky 11/ Obsah Obsahstrana 2 Metodologiestrana 3 Cíle projektustrana 5 Památky – vyhodnocení 11/2011strana 7.
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Lounky PRO Vratimov, o.s. ( 1 Charitativní sbírka Lounky 06/2013.
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
FRÉZOVÁNÍ DĚLÍCÍM ZPŮSOBEM
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
E-knihovna pro knihovníky Seminář E-knihy III, NTK,
Úkoly nejen pro holky.
END 1.Přítelem 2.Druhem 3.Milencem 4.Bratrem 5.Otcem 6.Učitelem 7.Vychovatelem 8.Kuchařem 9.Elektrikářem 10.Instalatérem 11.Mechanikem 12.Návrhářem 13.Stylistou.
Přednost početních operací
DĚLENÍ ČÍSLEM 5 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ Zpracovala: Mgr. Jana Francová, výukový materiál EU-OP VK-III/2 ICT DUM 50.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
KONTROLNÍ PRÁCE.
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Transkript prezentace:

VZTAHY MEZI ČECHY A SLOVÁKY PO ROZDĚLENÍ Bratři a sestry?

Cíl :  Jak se liší názory různých věkových skupin Čechů na Slováky?  Jak ovlivnilo zrušení výuky slovenštiny na českých školách naši dnešní znalost tohoto jazyka?  Jaký mají naši občané vztah k lidem žijícím na Slovensku?  Jak ovlivnilo rozdělení život našich rodičů?

TÍMTO ZPŮSOBEM JSME SE PTALI LIDÍ:  Máte příbuzné nebo přátele na Slovensku?  Byli jste někdy na Slovensku?  Proč Slovenskou republiku navštěvujete?  Jaký je váš vztah ke Slovenské republice?  Jak rozumíte slovenštině?  Znáte datum rozdělení ČSFR?  Chtěli byste se se Slovenskem znovu sjednotit?  Byli byste spokojeni se zavedením eura v ČR?  Ovlivnilo rozdělení váš život?  Jaké známé žijící osobnosti ze Slovenska znáte?

KOHO JSME SE PTALI?

 Chtěli jsme zjistit, zda se s odlišným věkem lidí liší i jejich názory.  Zeptali jsme se celkem 300 lidí a to v těchto věkových skupinách: 8-12 let let let let 60 a více VĚKOVÉ SKUPINY

MÁTE PŘÍBUZNÉ NEBO PŘÁTELE NA SLOVENSKU? 29 % let 27 % let 18 % let 17 % let 9 % - 60 < let

BYLI JSTE NĚKDY NA SLOVENSKU?

PROČ SLOVENSKOU REPUBLIKU NAVŠTĚVUJETE? • Hory • Příroda, turistika • Návštěva příbuzných • Termální lázně, aquaparky • Sport

JAKÝ JE VÁŠ VZTAH KE SLOVENSKÉ REPUBLICE?

JAK ROZUMÍTE SLOVENŠTINĚ?  Umí plynule mluvit slovensky – 14%  Některým slovům nerozumí – 74%  Nerozumí téměř vůbec – 12%  Poslouchají slovenskou hudbu – 49%  Sledují slovenské pořady – 39%  Čtou slovenské knihy – 12%  Víte, co znamenají tato slova?  Svokra = tchýně (vědělo 33% lidí)  Kel = kapusta (vědělo 21% lidí)  Cencúľ = rampouch (vědělo 15% lidí)

ZNÁTE DATUM ROZDĚLENÍ ČSFR?

CHTĚLI BYSTE SE SE SLOVENSKEM ZNOVU SJEDNOTIT? ANO – dobré vztahy, příbuzenstvo, … NE – jiná ekonomická úroveň, nacionalismus, měna, nyní již velké rozdíly…

BYLI BYSTE SPOKOJENI SE ZAVEDENÍM EURA V ČR? 35 % - 18–27 let 26 % - 28–59 let 22 % - 13–17 let 8 % - 13 > / 60<

JAK ROZDĚLENÍ OVLIVNILO ŽIVOTY NĚKTERÝCH LIDÍ  „Ovlivnilo to moji základní vojenskou službu. Bez rozdělení bych nemohl sloužit u jednotky, kde jsem chtěl.“ – 38 let  „Jako malý jsem si musel pořídit pas, abych mohl navštěvovat rodinu svého otce.“ – 28 let  „Dodnes zpívám hymnu i se slovenskou částí.“ – 40 let  „Nebyla pro mě snadná změna občanství na občanství České republiky, vyrostl jsem na Slovensku.“ – 51 let

NEJOBLÍBENĚJŠÍ SLOVENSKÉ OSOBNOSTI 1. Patrik „Rytmus“ Vrbovský19,2 % 2. Dara Rolins16,2 % 3. Miroslav Žbirka9,1 % 4. Pavol Habera8,3 % 5. Jaro Slávik / Majk Spirit7,5 % 6. Magda Vášáryová5,7 % 7. Vladimír Mečiar4,5 % 8. Jozef „Jožo“ Ráž4,2 % 9. Maroš Kramár / Milan Lasica3,8 % 10. Celeste Buckingham / Tina / Marián Labuda3,4 %

DĚKUJEME  Domovu pro seniory v Zastávce  Základní škole v Zastávce  Gymnáziu T. G. Masaryka v Zastávce  Studentům Filozofické fakulty Masarykovy univerzity (teorie interaktivních médií)  Zaměstnancům firmy PCM Zbraslav

VYPRACOVALY Anna Gloserová a Eva Klišová Děkujeme za pozornost

ZDROJE:  Obrázky:          slovensko/Turistika_AVO_ jpghttp:// slovensko/Turistika_AVO_ jpg   content/uploads/2014/01/thermal_park_besenova_5.jpghttp:// content/uploads/2014/01/thermal_park_besenova_5.jpg  jpg jpg