Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/34.0794 s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU SHRNUTÍ 2
Advertisements

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
7. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ VE STR
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU INERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY (IVS)
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o Tato prezentace.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
STEREOMETRIE polohové vlastnosti - incidence
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA ZOBRAZENÍ KULOVÝMI ZRCADLY
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
MALÍŘSTVÍ DRUHY ZNAKY.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEWTONOVY POHYBOVÉ ZÁKONY - příklady
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Vzdálenost přímky od roviny, vzdálenost rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU NEINERCIÁLNÍ VZTAŽNÉ SOUSTAVY Mgr. Monika Bouchalová Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tento projekt je spolufinancován.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem.
DYNAMIKA HMOTNÉHO BODU HYBNOST - příklady
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
ANALYTICKÁ GEOMETRIE VZÁJEMNÁ POLOHA KUŽELOSEČKY A PŘÍMKY Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo.
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Odchylka rovin Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Vzdálenost bodů od přímky a od roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výtvarná výchova Ročník.
Základní výtvarné vyjadřovací prostředky Hledáme možnosti linky
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o. Tato prezentace.
Polohové vlastnosti – poloha přímky a roviny Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová
3. Kompozice ve výtvarném umění
Polohové konstrukční úlohy I – průnik rovin konstrukce průsečnice Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační.
Surrealismus.
Odchylka přímek Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka.
„Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“.
Graffiti Název školy Základní škola a mateřská škola Libchavy
Transkript prezentace:

Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná ICT“. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Zpracováno: Autor: Mgr. Dobruše Fajkusová

ART BRUT v českých zemích • umění v původním, syrovém či surovém stavu • původní neobvyklé imaginativní výtvory vznikající z důvodů ryze niterných • mozaika prvků surrealismu, symbolismu, spiritismu, okultismu či psychózy ve výtvarných projevech • soubor české tvorby mediumiků, solitérů a psychotiků

Václav Groul – bez názvu • po zásahu „inspirace“ - hlásil se k medijnímu projevu – vytvářel pečlivé malby s přísně geometrickou strukturou připomínající tapisérie nebo mandaly • výtvarný projev byl odpočinkem od šití – autor byl vyučeným pánským krejčím

Anna Haskel – bez názvu • německá autorka medijních kreseb z Čech • ve svých padesáti začala kreslit pastelkami na papíře fantazijní květinové motivy ornamentálního charakteru • existuje až takovýchto kreseb

Hugo Hasman – Bezdoleč ze Siria • medijní kresby – akvarely jsou působivé jemnou barevností a připomínají snové květiny či krajiny

Václav Švihla – Pavouk mořský z Marsu • kreslit začal na listech ze školních sešitů • větší plošné kresby jsou pak doplněny barevnými tušemi nebo akvarelem • nesou znaky vytvářecího automatismu • zahrnují písmo – jméno imaginárního zvířecího obyvatele

Jan Tóna (Tonn) – bez názvu • jeden z nejstarších medijních kreslířů • vytvářel rozměrné kresby pastelkami představující fantazijní planetární faunu a flóru, tzv. přerody • často jsou přesně datovány a většinou s názvy

Františka Bergmanová – bez názvu • zachovaly se kresby fantazijních rostlin s ornamentálními kresebnými prvky • ve své době byla řazena k „nejzávažnějším médiím v Evropě“

Stanislav Holas – Medijní kresba • kresby se staly ohraničenými pulzujícími objekty jemně modulovaných teplých barev (pastelky) • vypracoval i řadu kreseb tužkou, tuší a perem

Vlasta Kodríková – bez názvu • vyrůstala v rodině spiritistů • ve druhém období tvorby zpodobňovala vždy centrálně umístěný geometrický objekt, složený z jemně tónovaných částí • kresby jsou monochromní = jednobarevné, vytvořené pastelkami

Josef Kotzian - Studie • medijní kreslíř ze Slezska • vytvářel kresby fantastických květin pečlivě vedenými liniemi • vytříbenost autorského rukopisu je udivující

Josef Krygel – bez názvu • kresby mají komplikovanou vrstvenou strukturu a barevnost • obsahují pozoruhodné motivy flóry

Karel Havlíček - Cikáda • začal vytvářet tužkou poloautomatické kresby • je znát prvky surrealistické, expresivní, symbolistní, imaginativní, halucinogenní • zobrazuje fantastický objekt v neurčitém prostoru

Anna Zemánková – bez názvu • nejznámější a zřejmě i nejvýznamnější osobnost českého art brut • tvorba se pro ni stala zdrojem psychického vyrovnání (nemoc, deprese) • kresby a malby jsou většinou kombinované – pastely, pastelky, tempera, propisovací tužky + výšivky, nitě, aplikované háčkování apod. • fantastické formy a struktury

Marie Kodovská – Oka jezera Fantazie • tvorba se jí stala satisfakcí za nevydařený soukromý život a fyzický handicap • účastnila se výstav naivního umění • kreslila tuší a barevnými fixy, malovala em na sololit, sklo, nábytek i stěny svého domku • všudypřítomné oči, expresivní vize, dojmy z pohádek i soudobého světa se staly jejími motivy

Přemysl Martinec – Dvojlist z náčrtníku • kreslí si deník, který obsahuje tisíce drtobných kreseb tužkou či propisovačkou • figurují v nich stále stejné a odpudivé postavy skřetů, postupem času volnější, automatičtější a nefigurativní

Zbyněk Semerák – František a Veronika • vytváří detailistické kresby ředěnou tuší, malby temperou proškrabávané a znovu domalované • kumuluje skutečné i fantastické výtvory a prokládá je písmem, postavami; kompozice je často založena na ústředním motivu

zdroje • NÁDVORNÍKOVÁ, Alena. Art brut v českých zemích (Mediumici, solitéři, psychotici). Olomouc: Muzeum umění Olomouc, ISBN