Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
 VY_32_INOVACE_16_09  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_10  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_19  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
 VY_32_INOVACE_16_20  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
LIDSKÝ HLAS Hlasová hygiena.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
ICT 2 – 3 – 40 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vyšehrad
 VY_32_INOVACE_16_04  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
 VY_32_INOVACE_16_14  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
VY_32_INOVACE_16_02 Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání - Člověk a příroda - Přírodopis – Biologie člověka
Anotace : ICT ČJ přídavná jména II. - 5.ročník
 VY_32_INOVACE_16_18  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ICT 2 – 3 – 24 HV Johan Sebastian Bach
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceNerostné suroviny Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní nerostné.
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ANOTACE ANOTACE Šablona: ICT Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Zpěvní hlasy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
ICT2 – 3 – 35 HV Prodaná nevěsta
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.r. Slovní úlohy – v obchodě Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k řešení slovních úloh. Prezentace je prezentována interaktivně.
ICT 2 – 3 – HV Hudba vokální a instrumentální
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ICT 2 – 3 – 13 Já jsem muzikant Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně, obsahuje úkoly k zopakování pojmů z hudební výchovy. V materiálu jsou.
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Smyslová ústrojí člověka
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
Stavba těla živočichů Savci
ANOTACE Šablona: ICT PRV ČAJZ Silnice Anotace: zásady bezpečného chování na silnici Autor: Mgr. Kateřina Brandejsová Jazyk :Čeština Očekávaný výstup:
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
AnotacePracovní list k procvičení základních poznatků o zvuku AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova k.
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová
LIDSKÉ TĚLO ANOTACE DATUM AUTOR JAZYK OČEKÁVANÝ VÝSTUP
O lidském hlase AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Transkript prezentace:

Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova VY_32_INOVACE_17_09 Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova

Název: O lidském hlase Anotace: Prezentace, která slouží k osvojení si základních vědomostí o lidském hlase, kde vzniká, jeho rozdělení a jak se mění   Autor: Mgr. Petr Horehleď Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: Žák zná základní vědomosti týkající se lidského hlasu Speciální vzdělávací potřeby: Žádné Klíčová slova: Lidský hlas, mutace, ženské a mužské hlasy, nešvary v hudbě Druh učebního materiálu: Prezentace Druh interaktivity: Aktivita Cílová skupina: Žák Stupeň a typ vzdělání: Základní vzdělání – druhý stupeň – první období Typická věková skupina: 13 – 15 let Celková velikost: 307 kB

O lidském hlase Díky hlasu zpíváme, někdo lépe a někdo hůře, ale zvládneme to všichni, pokud si nepoškodíme hlas nebo neonemocníme. Hlas je nejdokonalejší a nejstarší prostředek dorozumívání.

Je to zvuk, který slyšíme. Hlas vzniká v hrtanu pomocí hlasivek, kolem nichž proudí vzduch. Dotváří se v ústech. Každý člověk má jiné zabarvení hlasu.

dochází ke snížení hlasu: - u dívek o 5 tónů - u chlapců o 8 tónů Mutace – projevuje se v dospívání (puberta) dochází ke snížení hlasu: - u dívek o 5 tónů - u chlapců o 8 tónů

Lidské hlasy v hudbě: Ženské: soprán↑ mezosoprán↔ alt↓ Mužské: tenor ↑ bariton ↔ bas ↓

Nešvary v hudbě Hudba jako kulisa Hudba a drogy: J. Morrison, E. Presley, W. Houston, J. Hendrix Přílišná hlasitost

Pravidla hlasové hygieny Zpívejte pouze jste-li zdraví, v dobré tělesné kondici a v dobré pohodě. Zpívejte v dobře vyvětrané místností, nezpívejte v prašném a zakouřeném prostředí. Dbejte na správné držení těla. Zpívejte v sedě nebo ve stoje, držte trup vzpřímený. Zpívejte ve „své poloze“. Při zpěvu nekřičte. Dbejte na správné dýchání a výslovnost

Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Harry_Belafonte_singing_1954.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Larynx_external_en.svg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Elvis_Presley_promoting_Jailhouse_Rock.jpg cd – Hudební výchova pro 7. ročník základní školy, nakl. SPN, 1998