Římské číslice jako rozšiřující učivo

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Advertisements

Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Závěrečné opakování pro 4.ročník
Laboratorní kontrola antikoagulační léčby
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
Vypracovala Jitka Trejbalová
Vzorce na umocnění.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 25.
Kdo chce být milionářem ?
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
Druhá mocnina a odmocnina
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Český jazyk a literatura
Římské číslice 4. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Mapa zájmu - plány.
Únorové počítání.
Výpočet hustoty látky (Učebnice strana 90 – 91) Hustotu látky ς, ze které je těleso zhotoveno, vypočítáme tak, že hmotnost tělesa m dělíme jeho objemem.
Poaukční katalog O.s. Green Doors. David Cajthaml: Houba, ze s é rie Zimn í linoryty 48 x 40 cm, 2011 cena: Kč běžn á prodejn í cena: Kč.
ICT M 5.R. Římské číslice
Římské číslice 5. ročník Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická,
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školním roce 2011/2012 pro 6. ročník (19. – 24. úloha) IX. označení digitálního učebního materiálu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
v programu MS PowerPoint
Hmotnostní zlomek převáděný na %
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_61.
54.1 Pamětné násobení a dělení do
Římské číslice ( 50, 100, 500, ) Matematika , 5. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_465_Římské číslice AUTOR: Mgr. Martina Ringová ROČNÍK, DATUM:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Evelyn Dawid Náklady na domácí násilí v Rakousku 2006.
Technické kreslení.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Zaokrouhlování 5. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
MOCNINY S PŘIROZENÝMI MOCNITELI A OPERACE S NIMI 8. ročník základní školy Projekt EU-OPVK Šablona č. III/2: Zvyšování kvality výuky prostřednictvím ICT.
Přednost početních operací
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Znaky dělitelnosti.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Římské číslice 1 – 20 Matematika , 5. ročník
Římské číslice 5. ročník VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Elektronická učebnice - I
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZŠ a MŠ Olšovec, příspěvková organizace Vzdělávací materiál, šablona – Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků základní.
Autor: Mgr. Jaroslava Bošková
Číselné soustavy I Jana Bobčíková.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
Praktické příklady k procvičování
VY_32_INOVACE_07_rimskecislice
Římské číslice – Matematika, 3.ročník
Římská čísla – Matematika 3.ročník
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_01_ Římské číslice
Římské číslice Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika
Český jazyk a literatura
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ABC, s.r.o. Na Okraji 6 Praha 10.
Transkript prezentace:

Římské číslice jako rozšiřující učivo Za předpokladu použití psacích potřeb

Římské číslice 1 - 10 1 – I 2 – II 3 – III 4 – IV 5 – V 6 – VI 7 – VII 8 – VIII 9 – IX 10 - X

50 – L 100 – C 500 – D 1 000 - M Další římské číslice 40 – XL 90 – XC V číslech se mohou odčítat jen číslice I,X,C. Číslice V,L,D,M se mohou pouze odčítat. 40 – XL 90 – XC 400 – CD 900 - CM

Čtení římských číslic XX XIII VII XVII LVI CLXIV MDX Na dvou domech jsou letopočty MCMXXXI a MCMXL. Který z nich je starší?

Zápis římských číslic 2 12 4 14 9 19 24 36 51 102 550 1 100 150 600 900 303