Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: července 2012

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Advertisements

Co si mohu dovolit Finanční gramotnost I. stupeň
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Have got + parts of body.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Funkční gramotnost II. -opakování grafy - mapy - počasí J. Poddaná.
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - žena AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_A1-04 SULFIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
ČÁSTI TĚLA SEMENNÝCH R + KOŘEN
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 3. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.1.3.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM24460ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYPS14060ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CH.8.18 –DERIVÁTY UHLOVODÍKU- prezentace Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - muž AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_TMM21560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Exotermické a endotermické reakce
Petr Machala. Každá věc má mít svou cenu. Arabské přísloví Cena za 1…… 39 Kč + Cena za 2…… 72 Kč Co zákazník o ceně neví? Je to tak výhodné?
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Základní škola a Mateřská škola Vraclav, okres Ústí nad Orlicí Vraclav 52, e:mail: Tel.: www: zsvraclav.cz Č íslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_TMM22660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_PSYPS12560ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_TMM20460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Zpracoval: ing. Pavel Králík Zlato, stříbro, platina, měď
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Obecná geologie Vznik života na Zemi Vznik života na Zemi - před více než 4 mld. let naráží planetka velikosti Marsu do Země ( t = 6000°C, vysoký tlak)
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Olga Kotvová Název: VY_62_INOVACE_1701_ODLIŠNÁ CENA Téma: Pojem F. G._ ODLIŠNÁ CENA TÉHOŽ ZBOŽÍ.
 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.
Cenové triky.
Transkript prezentace:

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: 14. července 2012 Název: VY_62_INOVACE_1.1.12 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0125 Téma: Cenové praktiky Anotace: Prezentace seznamuje studenty s nejčastěji používanými praktikami firem, které používají při stanovení ceny svých výrobků a služeb. Nabízí také studentům příklady k výpočtům a zamyšlení se nad tím, k čemu nás spotřebitele prodejci nutí.

CENOVÉ PRAKTIKY Prodejci používají určité „triky“, aby cena pro kupující vypadala příznivěji.

1. Cena je stanovena takovým způsobem,aby vypadala výhodnější Končí číslicí „9“ např. 99,90 Kč vypadá lépe než 100 Kč Uvádí se cena bez DPH a malým písmem pak cena s DPH Na cenovku se uvede přeškrtnutá vyšší cena a výrazněji pak cena snížená (ceny jsou často smyšlené) Inzerování slevových akcí a výprodejů tj. tabulky s nápisy AKCE…

2. Balíčky a antibalíčky Výrobky se prodávají v balíčcích za zvýhodněnou cenu 2+1 zdarma, apod. Ke koupi něco zdarma…. Cena za kompletní zájezd, jídlo v restauraci…. Celý balíček stojí méně, než kdybychom koupili zboží samostatně, často do balíčku bývá vkládáno hůře prodejné zboží

3. Vyrovnávací ceny - Používá se u prodejen, kde mají široký sortiment zboží (nejznámější potraviny, drogerie…) Některé druhy mají výrazně nízké ceny, což se vyrovnává vyššími cenami dalšího zboží Cílem je přilákat zákazníky do prodejny s předpokladem, že nakoupí nejen zboží ve slevě

Nejčastější typy nabízených slev: a) hotovostní slevy – souží ke zlepšení likvidity prodejců, jsou odměnou pro zákazníka za včasnou platbu b) naturální slevy – ke koupenému produktu se přidává další zboží, např. nejčastěji 3 za cenu 2 c) množstevní slevy – poskytovány jsou za nákup ve velkém nebo za pravidelné nákupy (věrnost dodavateli) d) funkční slevy – jsou poskytovány obchodníkům a organizacím za to, že zabezpečují některé funkce (distribuce, prodej, servis, propagace) e) sezónní slevy – poskytují se za nákup mimo sezónu (výprodej) f) psychologické slevy – výrobek původně prodáván za cenu vysokou a následně je nabízen za cenu běžnou.

výhodné balení sleva akce výprodej V obchodě je často vidět nápis: Jaké jiné nápisy ještě v obchodech bývají? výhodné balení sleva akce výprodej

Někteří obchodníci jsou nepoctiví a inzerují falešné množstevní slevy. Koupíte si něčeho víc a myslíte, že je to za výhodnou cenu, ale ve skutečnosti je to opak.

Příklady: 8 kg pracího prášku stojí 397 Kč. Obchodník na obalu inzeruje, že nyní balení obsahuje 20% navíc a prášek stojí 449 Kč. Je to skutečně výhodné? Dětské mléko 800 ml stojí v obchodě 349 Kč. Nyní v akci je 3x 600 ml za cenu 989 Kč. Je akce skutečně výhodná? Obchod A nabízí 150 g baleného sýru za cenu 19,90 Kč. Obchod B nabízí 120 g téhož výrobku za 15,20 Kč. Obchod C pak 100 g za 12,90, nyní však se slevou 19%. Kde je nejvýhodnější sýr koupit? 8 rolí běžně stojí 99,90 Kč, nyní je sleva 39%. Jiný prodejce nabízí 5 rolí za 69,90 Kč, nyní je sleva 14%. Kde nakoupit?

Proč jsou takto ceny výrobků „různě“ uváděny? K čemu jsou spotřebitelé nepřímo nuceni?

Použité zdroje: http://www.google.cz/imgres?q=cenovka&hl=cs&biw=1366&bih=599&tbm=isch&tbnid=DH20GAzlIOOVYM:&imgrefurl=http://www.rmfacility.cz/katalog/podpora-prodeje/&docid=d05iUXx6b6AHxM&imgurl=http://www.rmfacility.cz/images/full-size/162-cenovka-akce.jpeg&w=360&h=480&ei=qmD9T5yRFsftsga3oNX7Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=934&vpy=243&dur=3049&hovh=259&hovw=194&tx=108&ty=129&sig=104704914636211571152&page=2&tbnh=132&tbnw=86&start=23&ndsp=28&ved=1t:429,r:26,s:23,i:238 vlastní tvorba autora