Slovní úlohy – směsi 4..

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Advertisements

53.1 Slovní úlohy řešené rovnicí – Směsi a roztoky
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji.
Hraní s desetinnými čísly
zpracovaný v rámci projektu EU peníze středním školám
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
2. cvičení úrokování. spoření.
16.1 Odčítání desítek V obchodě mají 70 krabiček mléka. Balí je po 10.
Převody jednotek délky objemu hmotnosti času
řešené soustavou rovnic
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_398_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová.
Termika příklady.
% % PROCENTA PŘEHLED UČIVA Milan Hanuš DOC PDF
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_62_INOVACE_A1 – 31.
Procenta Výpočet počtu procent
Kdo chce být milionářem ?
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Jednotky délky a jejich převody 5. ročník
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o.
MATURITNÍ ZKOUŠKA ČÁST SPOLEČNÁ Český jazyk a literatura Cizí jazyk Matematika/ZSV/Info ČÁST PROFILOVÁ 2 – 3 zkoušky, které stanoví ŘŠ.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění.
Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních školách ve třídách s integrovanými žáky se specifickými poruchami učení pomocí informačních.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Zábavná matematika.
Příjemce Základní škola, Třebechovice pod Orebem, okres Hradec Králové Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.1.05/ Název projektu Digitalizace výuky.
Mapa zájmu - plány.
65.1 Pamětné dělení se zbytkem
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Očísluj dopisy násobky čísla 2
Trojčlenka a procenta Tento digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není-li uvedeno jinak, je.
Milan Hanuš TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR Výuka anglického, německého jazyka a matematiky na středních.
Pojistné systémy 7. cvičení. Opakování Urči JNP, které musí zaplatit 45letý klient, chce-li si zajistit roční důchod Kč vyplácený na konci roku,
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
75.1 Násobení a dělení desetinných čísel deseti a stem
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Slovní úlohy s PROCENTY
Násobení a dělení čísel (10,100, 1000)
15.1 Sčítání desítek Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Matematika Autor: Mgr. Dana Krenková.
PROCENTA, ÚROKY 7. ročník.
Počítání do 100 procvičování III.. Pomoz Aničce spočítat peníze Anička se vydala nakupovat. Koupila kapra za 70 Kč, měla však připraveno pouze 65Kč. Kolik.
Zuzana Ondrášová.
v programu MS PowerPoint
Slovní úloha – procenta Běloun 33/36
ROZTOKY.
- VYJADŘUJÍ ČÁST Z CELKU - PŘIČEMŽ CELEK JE VŽDY 100 %
Na trhu prodávali velikonoční pomlázky. Veliká stála 50 Kč a malá 10 Kč. Celkem se prodalo 524 Ks pomlázek. Tržba činila Kč. \kolik se prodalo.
POMĚR Prezentace je zaměřená na výklad a procvičení slovních úloh na poměr. Autor: Mgr. Věra Benáková, 2. ZŠ Dobříš 7 : 4 1 : : :
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Slovní úloha Příklad 1 Za čokoládu, mléko a sýr jsme zaplatili 28,60 Kč. Mléko bylo dvakrát dražší než sýr a čokoláda o 1,60 Kč dražší než mléko. Určete.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 1 Předmět, ročník
Znaky dělitelnosti.
* Procenta kolem nás Matematika – 7. ročník *
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Slovní úlohy na procenta Vytvořila: Mgr. Marie Jíšová v programu PowerPoint 2003 ZŠ Benešov Karlov.
Název Slovní úlohy řešené soustavou rovnic 2 Předmět, ročník
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_149_Obchod AUTOR: Jana Dzubáková ROČNÍK, DATUM: 3.,
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Autor: Ing. Jitka Michálková
Slovní úlohy - směsi © Jitka Mudruňková 2014.
VY_32_INOVACE_10 10 KP slovní úlohy autor: Miroslav Ševčík
Transkript prezentace:

Slovní úlohy – směsi 4.

Vzor V obchodě připravují směs čaje za 166 Kč/1 kg ze dvou druhů čaje v ceně 150 Kč/1 kg a 210 Kč/1 kg. Kolik kterého čaje budeme potřebovat chceme-li 30 kg směsi? 30 kg dražší čaj levnější čaj x y 30 .166 (Kč) dražší čaj levnější čaj 210x 150y x + y = 30 y = 30 – x 210x + 150y = 166 . 30

Ve směsi bude 8 kg dražšího čaje a 22 kg levnějšího čaje. 210x + 150(30 – x) = 4980 y = 30 – 8 210x + 4500 – 150x = 4980 / - 4500 y = 22 60x = 480 /: 60 x = 8 zk. dražší čaj………… 210 . 8 = 1 680 (Kč) levnější čaj……… 150 . 22 = 3 300 (Kč) celkem………….. 166 . 30 = 4 980 (Kč) Ve směsi bude 8 kg dražšího čaje a 22 kg levnějšího čaje.

Procvičování

V balírnách se připravuje směs kávy za 240 Kč/1 kg V balírnách se připravuje směs kávy za 240 Kč/1 kg. Jak se připraví 25 kg směsi, když se má smíchat káva v ceně 220 Kč/1 kg a káva za 270 Kč/1 kg? 1 kg čokoládových bonbonů stojí 120 Kč, 1 kg bonbonů s náplní stojí 70 Kč. Máme připravit 5 kg směsi po 90 Kč za 1 kg. Jak bonbony smícháme? 1 kg kakaových karamel stojí 65 Kč, 1 kg oříškových karamel stojí 50 Kč. Máme připravit 10 kg směsi v ceně 56 Kč za 1 kg. Jak karamely smícháme? Petr si nechal namíchat 0,5 kg bonbonů. Jeden druh stál 150 Kč/kg a druhý druh 100 Kč/kg. Zaplatil 60 Kč. Jaké množství kterého druhu měl v sáčku? Do prodeje jsou připraveny dvoukilové vánoční kolekce za 224 Kč (směs dvou druhů čokolád). Figurková čokoláda má cenu 160Kč/kg, plněná 80 Kč/kg. Jaké množství od každého druhu čokolády je v kolekci?

(dražší: 10 kg, levnější: 15 kg ) V balírnách se připravuje směs kávy za 240 Kč/1 kg. Jak se připraví 25 kg směsi, když se má smíchat káva v ceně 220 Kč/1 kg a káva za 270 Kč/1 kg? x + y = 25 270 x + 220y = 240 . 25 (dražší: 10 kg, levnější: 15 kg ) 1 kg čokoládových bonbonů stojí 120 Kč, 1 kg bonbonů s náplní stojí 70 Kč. Máme připravit 5 kg směsi po 90 Kč za 1 kg. Jak bonbony smícháme? x + y = 5 120x + 70y = 90 . 5 (dražší: 2 kg, levnější: 3 kg) 1 kg kakaových karamel stojí 65 Kč, 1 kg oříškových karamel stojí 50 Kč. Máme připravit 10 kg směsi v ceně 56 Kč za 1 kg. Jak karamely smícháme? x + y = 10 65x + 50y = 56 . 10 (kakaové: 4 kg oříškové: 6 kg)

V balírně čajů mají připravit 120 kg čajové směsi po 360 Kč za 1 kg. Do směsi dávají čaj v ceně 480 Kč/kg a čaj v ceně 300 Kč/kg. Kolik kg jednotlivých druhů čaje smíchají? x + y = 120 480x + 300y = 360 . 120 (dražší: 40 kg levnější: 80 kg) Do prodeje jsou připraveny dvoukilové vánoční kolekce za 224 Kč (směs dvou druhů čokolád). Figurková čokoláda má cenu 160Kč/kg, plněná 80 Kč/kg. Jaké množství od každého druhu čokolády je v kolekci? x + y = 2 160x + 80y = 224 (figurky : 0,8 kg plněné: 1,2kg) Petr si nechal namíchat 0,5 kg bonbonů. Jeden druh stál 150 Kč/kg a druhý druh 100 Kč/kg. Zaplatil 60 Kč. Jaké množství kterého druhu měl v sáčku? x + y = 0,5 150x + 100y = 60 (dražší: 0,2kg levnější: 0,3 kg)