PŘÍRODA neživá živá.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Advertisements

Co si mohu dovolit Finanční gramotnost I. stupeň
SAVCI.
VY_32_INOVACE_PSYPS14760ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
Poznávání částí lidského těla.
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Státy J a JV Asie I. III2-Z7-II-12
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Označení vzdělávacího materiálu (kód):VY_52_INOVACE_PŘV.4.15 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Byšice, okres Mělník Název programu: Operační.
ROSTLINY.
MÍZNÍ CÉVY, SLEZINA A BRZLÍK
Živá a neživá příroda 3. ročník
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických prvcích Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák rozlišuje chemické.
Vypravování o prázdninách
HOUBY.
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Řád: Listonožky.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mácová Lucie ANOTACE Materiál seznamuje žáky s obdobím třetihor – přírodními podmínkami,
ŽIVOČICHOVÉ.
Rozmanitost přírody Základní společné znaky živých organismů
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
ČÁSTI TĚLA ROSTLIN DÍL 1. Kořeny, stonek, listy.
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
PTÁCI.
Rozmanitost přírody Živá příroda, podmínky života na Zemi
ZNAKY ŽIVOTA ROSTLIN.
Exotermické a endotermické reakce
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
PŘÍRODOPIS-8. ročník NEMOCI SRDCE A CÉV.
Zpracoval: ing. Pavel Králík
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_758_SURREALISMUS TÉMA: Surrealismus ve.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
ŠTÍ Ř I. Vytvořil Filip Kašpír 1.L Dne
Ekosystémy Přírodopis VY_32_INOVACE_004 – 1.sada, Př Anotace
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o destilované vodě Autor Ing. Lenka Kalinová Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žák zná vlastnosti.
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
Vypracovaly: Kánská, Ivanovová, Strýčková, Maroušková
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Vypracovala: V. Černochová
VY_32_INOVACE_CH VZDUCH - prezentace
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA BENÁTKY NAD JIZEROU, PRAŽSKÁ 135 projekt v rámci operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Inovace.
Stavba rostliny, životní podmínky a význam rostlin ICT2_1/28
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Společné znaky rostlin.
ROSTLINY.
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
Živé organismy.
Transkript prezentace:

PŘÍRODA neživá živá

Poskytuje živé přírodě podmínky k životu teplo kyslík světlo neživá příroda Poskytuje živé přírodě podmínky k životu voda živiny

Od neživé přírody se liší několika základními znaky živá příroda Od neživé přírody se liší několika základními znaky

DÝCHÁNÍ Všechny živé organismy dýchají kyslík. Savci dýchají plícemi, ryby například žábrami. A rostliny dýchají svými listy.

PŘIJÍMÁNÍ VODY A POTRAVY Živočichové, samozřejmě i člověk jí svými ústy. To, co je pro někoho zdravé a chutné, může být pro jiného smrtelně jedovaté. Například taková muchomůrka některým živočichům vůbec neublíží. Rostliny „jedí“ živiny z půdy.

VYLUČOVÁNÍ ODPADNÍCH LÁTEK Kromě moči a exkrementů vylučují organismy také pot nebo vydechují oxid uhličitý. Pro život na zemi je nesmírně důležité, že rostliny při fotosyntéze vylučují kyslík.

ROZMNOŽOVÁNÍ Rozmnožování živočichů známe. A co rostliny? Některé také potřebují „tatínka“ a „maminku“. Jiné se rozmnožují samy od sebe, třeba tak, že uřízneme kus větvičky a zasadím ji do země.

RŮST A VÝVOJ Z malého semínka vyroste vysoký strom. Já jsem se narodil jako malé miminko, a ještě před tím jsem byl v maminčině bříšku – na začátku malý jako zrnko máku.

Znaky živých organismů jsou: Dýchání Příjem vody a potravy Vylučování odpadních látek Rozmnožování Růst a vývoj

Zopakujte si to. Jaké jsou nezbytné podmínky k tomu, aby na Zemi mohl být život? světlo a teplo voda kyslík živiny

A jaké jsou základní znaky živých organismů? Dýchání Příjem vody a potravy Vylučování odpadních látek Rozmnožování Růst a vývoj

Identifikátor materiálu: ICT2-2/41 Anotace   Žák se seznámí s podmínkami života na Zemi a se znaky živých organismů Autor Mgr. Lenka Macháčková Jazyk   Čeština   Očekávaný výstup  Orientuje se v systému živé přírody. Popíše znaky a projevy života živých organismů.  Speciální vzdělávací potřeby žádné Klíčová slova rostliny, podmínky života na zemi, znaky živých organismů Druh učebního materiálu Kombinace – prezentace, pětiminutovka Druh interaktivity  Kombinace – výklad, test Cílová skupina  Žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – první stupeň Typická věková skupina 8 – 9 let / 3. ročník Celková velikost  5,73 MB – PowerPoint

Použité obrázky a fotografie: http://krajina.kr-stredocesky.cz/apollo/pictures http://arnika.org/biodiverzita&docid=H83477Ml45a2kM&imgurl=http://arnika.org/soubory/obrazky/biodiverzita/biodiverzita-uvod.jpg&w=500&h http://botany.cz/foto/kapverdy7.jpg&w=570&h=428&ei=wwIsT6iAB8mh4gSwtdGKDg&zoom=1&iact=rc&dur=203&sig=117619925654344895926&page=3&tbnh=122&tbnw=162&start=51&ndsp=28&ved=1t:429,r:1,s:51&tx=87&ty=65 http://www.google.cz/imgres?q=zv%C3%AD%C5%99ata+v+africe&hl=cs&safe=active&gbv=2&biw=1366&bih=587&tbm=isch&tbnid=1uiLRd4iOg64gM:&imgrefurl=http://puzzle.heureka.cz/200-zvirata-v-africe-xxl/galerie/%3Fobrazek%3Df84c98d8885e96e02656011321d92987&docid=OPMQtz6QVJhDTM&imgurl=http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/f84/f84c98d8885e96e02656011321d92987.jpg&w=600&h=398&ei=UggsT7j0A8Tk4QSbt92YDg&zoom=1&iact=rc&dur=343&sig=117619925654344895926&page=3&tbnh=123&tbnw=164&start=46&ndsp=28&ved=1t:429,r:3,s:46&tx=49&ty=63 http://www.africaanimals.org/files/QuickSiteImages/elephants_nature_op_640x480.jpg&w=640&h=480&ei=UggsT7j0A8Tk4QSbt92YDg&zoom=1&iact=rc&dur=93&sig=117619925654344895926&page=7&tbnh=126&tbnw=168&start=155&ndsp=27&ved=1t:429,r:0,s:155&tx=113&ty=55 http://www.google.cz/imgres?q=j%C3%ADst&hl=cs&safe=active&gbv=2&biw=1366&bih=587&tbm=isch&tbnid=BEYOY3D8lvLtKM:&imgrefurl=http://www.maminka.cz/clanek/deti-a-materstvi/tipy-a-triky-jak-naucit-dite-jist&docid=CobJdRSJYsS0vM&imgurl=http://img2.mf.cz/525/872/tipjist1.jpg&w=358&h=396&ei=BqctT-pVgreEB5mu4dgK&zoom=1 http://www.google.cz/imgres?q=ml%C3%A1%C4%8Fata&hl=cs&safe=active&gbv=2&biw=1366&bih=587&tbm=isch&tbnid=dap882syNd9WtM:&imgrefurl=http://magazin.ceskenoviny.cz/zpravy/tygrice-v-plzenske-zoo-porodila-mladata-zatim-se-nevi-kolik/653711&docid=aWyYsZy5rTvBXM&imgurl=http://i3.cn.cz/14/1224760709_tygri.jpg&w=435&h=295&ei=BqotT7_TJNS1hAe66pnOCg&zoom=1 www.clker.com