Drama – vývoj a rozdělení

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovesa - přechodníky 32_04_05: Mluvnice – Anotace Jazyk
Advertisements

(Literární výchova - 7. ročník)
Slovesa a mluvnické kategorie
32_04_03: Mluvnice – Slovesné třídy
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
32_07_21 Věty jednočlenné a dvojčlenné
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
32_09_22: Výtvarné materiály: Jak? Na co?
Obecné poučení o literatuře
32_04_36 Příběhy o dětech Anotace Příběhy o dětech
Přímá řeč 12_03_17: Čtenářská gramotnost – Anotace Jazyk
32_04_02: Literatura – Druhy literatury
Obojživelníci- vývoj žáby
Anotace: Prezentace seznamuje žáky s funkčními styly. V pracovním listu pak žák se pokusí rozdělit texty podle jednotlivých stylů. Vzdělávací oblast: Český.
Interaktivní prezentace zaměřená na teorii výsadby stromku
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
 Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_03  Název materiálu: Drama  Tematická oblast: Estetika, 1. ročník  Anotace: Prezentace slouží k výkladu.
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
32_09_21: Výtvarné materiály: Jak? Čím?
Anotace Prezentace o abstraktním umění – seznámení s jedním ze směrů moderního výtvarného umění- slouží jako úvod v hodině Vzdělávací oblast, vzdělávací.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vy 32_11_34 Pokojové rostliny
PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENO MY, YOUR ANOTACE Šablona:ICT AJ přivlastňovací zájmena MY, YOUR Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací.
Obecné poučení o literatuře
HUDEBNĚ – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
ANOTACE Šablona: ICT Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova.
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
32_04_31 Bajka Anotace Bajka Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
Anotace Žák se seznámí s aplikací MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže spustit aplikaci MS Word Speciální vzdělávací potřeby.
32_09_34 Organzová krása- výtvarné tvoření -prezentace
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
ICT – 2 – 3 – 39 Poslech - Bedřich Smetana - Má vlast - Vltava
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT – 2 – 3 – 23 HV Wolfgang Amadeus Mozart
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
32_04_35 Komenský Anotace Komenský Vzdělávací oblast, vzdělávací obor
ICT – 2 – 3 – 28 HV - Bohuslav Martinů
D R A M A Mgr. Michal Oblouk. DRAMA Slovo odvozeno z řeckého pojmenování dráma = čin, jednání, skutek Literární dílo určené k jevištnímu provedení Divadelní.
Sloh - pohádky Hádej pohádku
ICT ČJ VS po Z Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
Žánry literatury 1) Lyrika - slovo řeckého původu - popisuje spisovatelovy prožitky, - popisuje spisovatelovy prožitky, pocity, dojmy a myšlenky pocity,
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace Žáci pomocí návodných hesel hádají název pohádky, relaxační část hodiny sloužící ke změně práce a motivace AutorMgr. Eva Dvořáková JazykČeština.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDBA NA JEVIŠTI
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organ.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Výrazy-algebraické vzorce
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Transkript prezentace:

Drama – vývoj a rozdělení 32_09_03: Dramatická výchova: Drama – vývoj a rozdělení Anotace Prezentace – Vznik a rozdělení dramatu, základní přehled Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Dramatická výchova, vzdělávací oblast: Umění a kultura Tematický okruh, téma ICT v hodinách vzd. oblasti Umění a kultura, dramatická výchova Autor, datum vytvoření  Mgr. Lucie Marková, 8. 10. 2011 Jazyk  český Očekávaný výstup Žáci se seznamují s rozdělením dramatu a vznikem divadla pomocí hypertextových odkazů s ukázkami, naučí se používat odborné názvosloví Speciální vzdělávací potřeby ne Klíčová slova Drama, komedie, tragédie, schéma dramatu Druh učebního materiálu  prezentace Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT, sešit, psací potřeby Druh interaktivity  Výklad Cílová skupina  6. – 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání  ZŠ – 2. stupeň Potřebný čas   30 min prezentace Řešení  ne Celková velikost 946 kB Zdroje Textová část: vlastní, obrázky z klipart Microsoft Office 07 Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Drama – jeho historie a rozdělení Dramatická výchova Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vytvořila: Mgr. Lucie MARKOVÁ Drama – jeho historie a rozdělení Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Drama patří mezi umění, které je - SLOVESNÉ: Literatura – psané slovo SYNTETICKÉ: Balet, opera, drama, film – spojení více prožitků Pro ukázku baletu klikni na obrázek VÝTVARNÉ: Sochy, obrazy Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Drama - vznik Ve starověkém Řecku Zprvu přírodní řecká divadla - amfiteátry, později vytvořené uměle jako architektonické prvky Vzniklo ze skupinové recitace básní profesionálními řečníky a z náboženských her Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Drama ukázka Děj se zde uskutečňuje formou dialogu mezi jednotlivými postavami nebo monologu vystupující postavy. Střed děje tvoří dramatický konflikt. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

DRAMA – schéma: Expozice Kolize Krize Peripetie Katarze či katastrofa ukázka Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Vysvětlení částí dramatu: expozice - uvedení do děje (důležité k porozumění ději) kolize - zařazení dramatického prvku, problému či konfliktu, který vyvolává dramatické napětí a potřebu jej vyřešit krize - vyvrcholení dramatu peripetie - obrat a možnosti řešení katastrofa - rozuzlení a očista Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

DRAMA Drama je literární dílo předváděné na scéně. ROZDĚLENÍ: Komedie Tragédie Tragikomedie Činohra Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace

Drama a hudba: Drama bývá doplněno také hudbou a často i zpěvem ukázka Drama a hudba: Drama bývá doplněno také hudbou a často i zpěvem Rozlišujeme pak operu, operetu, muzikál či melodrama. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace