Drama – vývoj a rozdělení 32_09_03: Dramatická výchova: Drama – vývoj a rozdělení Anotace Prezentace – Vznik a rozdělení dramatu, základní přehled Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Dramatická výchova, vzdělávací oblast: Umění a kultura Tematický okruh, téma ICT v hodinách vzd. oblasti Umění a kultura, dramatická výchova Autor, datum vytvoření Mgr. Lucie Marková, 8. 10. 2011 Jazyk český Očekávaný výstup Žáci se seznamují s rozdělením dramatu a vznikem divadla pomocí hypertextových odkazů s ukázkami, naučí se používat odborné názvosloví Speciální vzdělávací potřeby ne Klíčová slova Drama, komedie, tragédie, schéma dramatu Druh učebního materiálu prezentace Potřebné pomůcky PC a MS Office, dataprojektor nebo IT, sešit, psací potřeby Druh interaktivity Výklad Cílová skupina 6. – 9. ročník Stupeň a typ vzdělávání ZŠ – 2. stupeň Potřebný čas 30 min prezentace Řešení ne Celková velikost 946 kB Zdroje Textová část: vlastní, obrázky z klipart Microsoft Office 07 Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Drama – jeho historie a rozdělení Dramatická výchova Vzdělávací oblast: Umění a kultura Vytvořila: Mgr. Lucie MARKOVÁ Drama – jeho historie a rozdělení Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Drama patří mezi umění, které je - SLOVESNÉ: Literatura – psané slovo SYNTETICKÉ: Balet, opera, drama, film – spojení více prožitků Pro ukázku baletu klikni na obrázek VÝTVARNÉ: Sochy, obrazy Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Drama - vznik Ve starověkém Řecku Zprvu přírodní řecká divadla - amfiteátry, později vytvořené uměle jako architektonické prvky Vzniklo ze skupinové recitace básní profesionálními řečníky a z náboženských her Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Drama ukázka Děj se zde uskutečňuje formou dialogu mezi jednotlivými postavami nebo monologu vystupující postavy. Střed děje tvoří dramatický konflikt. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
DRAMA – schéma: Expozice Kolize Krize Peripetie Katarze či katastrofa ukázka Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Vysvětlení částí dramatu: expozice - uvedení do děje (důležité k porozumění ději) kolize - zařazení dramatického prvku, problému či konfliktu, který vyvolává dramatické napětí a potřebu jej vyřešit krize - vyvrcholení dramatu peripetie - obrat a možnosti řešení katastrofa - rozuzlení a očista Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
DRAMA Drama je literární dílo předváděné na scéně. ROZDĚLENÍ: Komedie Tragédie Tragikomedie Činohra Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace
Drama a hudba: Drama bývá doplněno také hudbou a často i zpěvem ukázka Drama a hudba: Drama bývá doplněno také hudbou a často i zpěvem Rozlišujeme pak operu, operetu, muzikál či melodrama. Vytvořeno v rámci projektu EU peníze školám – Základní škola Ústí nad Labem, Vojnovičova 620/5, příspěvková organizace