Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová 8. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_028.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
AutorMgr. Lenka Závrská Anotace Očekávaný přínos Tematická oblastOperace s reálnými čísly Téma PředmětMatematika RočníkPrvní Obor vzděláváníUčební obory.
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Kdo chce být milionářem ?
CELÁ ČÍSLA.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Násobení a dělení čísel 10, 100 a jejich násobků
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Zábavná matematika.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL

Únorové počítání.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
AZ - KVÍZ Procvičení procent
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
Slovní úlohy s celými čísly. Zapiš ve tvaru číselného výrazu a pak vypočítej jeho hodnotu. a) Od čísla 0 odečtete čtyřnásobek čísla (-12). b) Od čísla.
Matematika a její aplikace Odčítání celých čísel VY_42_INOVACE_32 Sada 3 Racionální čísla, početní operace v oboru racionálních čísel Základní škola T.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Přednost početních operací
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Nejprve provedeme výpočet v závorce
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Slovní úlohy řešené soustavou rovnic
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Transkript prezentace:

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028

Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s celými čísly, slovní úlohy. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Aplikuje početní operace v oboru celých čísel při řešení slovních úloh. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: celá čísla, kladná, záporná, sčítání, odčítání, znaménko, příklady, slovní úlohy Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: let (7. ročník)

Vypočítej zpaměti 1: a) = −32 b) = −14 c) = −19 d) = 7 e) = 21 f) = −34

Vypočítej zpaměti 2: a) -14 (+13) = −1 b) (-21) = −4 c) 15 - (-13) = 28 d) (-59) = −90 e) (-52) -(-12) = −40 f) (+18) = 5

Sluč nejdříve záporná a kladná a pak vypočítej: a)7 + (-9) + (+4) + (-15) = − (9 + 15) = 11 − 24 = −13 b)9 + (-6) + (+7) + (-20) = − (6 + 20) = 16 − 26 = −10 c)-13 - (-21) (-12) = − ( ) = 30 − 25 = 5

Slovní úloha 1: Hladina Nisy v Hrádku nad Nisou byla jednoho dne 3 cm pod normálem, za deště hladina stoupla o 17 cm. Urči výšku hladiny Nisy po dešti. Řešení: normála … x před deštěm … −3 cm po dešti … + 17 cm x − = x + 14 Hladina Nisy po dešti byla 14 cm nad normálem.

Slovní úloha 2: Během povodní v létě r stoupla hladina řeky Smědá ve Frýdlantu během jednoho dopoledne z 2 cm pod normálem o 51 cm. Urči výšku hladiny řeky toho dne v poledne. Řešení: normála … x před povodní … −2 cm Za dopoledne … + 51 cm x − = x + 49 Hladina řeky Smědá byla během povodní 49 cm nad normálem.

Slovní úloha 3: Obchodník má na účtu Kč. Jaký bude stav jeho hotovosti, když nechá proplatit fakturu na částku Kč? Řešení: na účtu … Kč zaplatí … Kč − = −2 500 Obchodník bude dlužit Kč. (Bude v mínusu.)

Slovní úloha 4: Na účet, jehož konečný stav je -400 Kč, přišla hotovost Kč. Jaká je nynější finanční hotovost na tomto účtu? Řešení: na účtu … −400 Kč přibylo … Kč − = Nynější hotovost na účtu je Kč.

Slovní úloha 5: Do grafu vyneste naměřené průměrné denní teploty v 1., 2. a 3. týdnů měsíce ledna. První týden označte v grafu modrou barvou, 2. týden červenou a 3. týden zelenou barvou. 1. týden 2. týden 3. týden Po−5°C0°C−5°C Út−4°C+2°C−4°C St−8°C−3°C+1°C Čt−2°C−6°C−3°C Pá0°C−7°C+2°C So+3°C−5°C−7°C Ne+1°C−6°C−10°C

Slovní úloha 5 - řešení

Slovní úloha 6: Na autobusové zastávce vystoupili 4 lidé, přistoupilo 7 lidí. Na další zastávce vystoupilo 9 lidí a nastoupilo 6 lidí. Na třetí zastávce vystoupilo 11 lidí a přistoupili 2 cestující. Dále cestovalo 15 lidí. Kolik cestujících bylo původně v autobuse? Řešení: původně … x lidí příklad: x − − − = 15 x = −7 + 9 − −2 x = 24 V autobuse bylo původně 24 lidí.

Citace: Vlastní tvorba