Podpora a využití ICT ve školách - aktuální výsledky šetření ČŠI v ZŠ a SŠ Data z výroční zprávy ČŠI za školní rok 2011/12 Kamil Melichárek 19. 3. 2013.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PKML.
Advertisements

EU PENÍZE ŠKOLÁM Učíme se pro život 2010 – 2013 reg. č. CZ 1.07/1.4.00/
Stodůlky 1977 a 2007 foto Václav Vančura, 1977 foto Jan Vančura, 2007.
Energie.
Desetinná čísla (opakování) 5. třída
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě za období 2005 až 2012 VÝROBA za uvedené období celkem: ks vozidel PRODEJE za uvedené období celkem:
AUTOR Mgr.Moravcová Daniela ŠKOLA ZŠ TGM Kutná Hora Datum Ročník DRUHÝ
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Aktuální informace o vyšetřování c-erb-2 genu v referenční laboratoři a návrh změny v indikačních kritériích Hajdúch M., Petráková K., Kolář Z., Trojanec.
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Čísla 0 – 100, sčítání a odčítání
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Nový Jičín, Komenského 66, p. o
Dělení desetinných čísel 3. část
Zápis čísla v desítkové soustavě
Kdo chce být milionářem ?
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Jak měřit transparentnost NNO?
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Elektronická učebnice - I
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Martina Burgetová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Tomáš NETERDA 1961 Sportovní kariéra : plavecké třídy ZŠ Komenského gymnázium Dašická plavecká škola PF Hradec.
Letokruhy Projekt žáků Střední lesnické školy a střední odborné školy sociální ve Šluknově.
„Informace o stavu úrazovosti
Stav studie „Seroprevalence VHC u injekčních uživatelů drog“ k Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti Úřad vlády ČR tel.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ODČÍTÁNÍ DO 100 S PŘECHODEM DESÍTKY
Únorové počítání.
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_412_3TR_M Autor: Mgr. Jana Siederová 1 Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383.
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
52_INOVACE_ZBO2_1364HO Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Náhoda, generátory náhodných čísel
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Hrubá - prostá incidence nádorů kolorekta u mužů 1. Maďarsko 88,29 2. Česká Republika 86,73 3. Japonsko 77,74 4. Německo 75,39 5. Nový Zéland71,77 6. Austrálie.
ROK 2010 ÚLOVKY Z REVÍR Ů MO Č RS JIND Ř ICH Ů V HRADEC Zpráva dle podklad ů J č ÚS.
TRUHLÁŘ II.ročník Výrobní zařízení Střední škola stavební Teplice
JARNÍ TERMÍN MATURITNÍ ZKOUŠKY 2012 Signální souhrnné výsledky (tisková konference ) CERMAT
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
Písemné sčítání a odčítání
Celá čísla Dělení.
DĚLENÍ ČÍSLEM 7 HLAVOLAM DOPLŇOVAČKA PROCVIČOVÁNÍ
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Analýza knihovnických standardů za rok 2006 knihovny Jmk Provozní doba Nákup knihovního fondu Kč na 1 obyvatele Roční přírůstek Počet studijních míst Veřejně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
MS PowerPoint Příloha - šablony.
1 Celostátní konference ředitelů gymnázií ČR AŘG ČR P ř e r o v Mezikrajová komparace ekonomiky gymnázií.
Technické kreslení.
Úkoly nejen pro holky.
Matematika 5.ročník Poláková J., ZŠ Věšín
PÍSEMNÉ ODČÍTÁNÍ Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_623_5TR_M Autor: Mgr.
Zdravotní stav obyvatel v Ústeckém kraji RNDr. Jiří Skorkovský
EuPIA Printing Ink Market Statistics Q EuPIA statistika trhu s tiskovými barvami První kvartál roku 2009.
Přednost početních operací
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Predikce chemických posunů
Matematika a její aplikace
KONTROLNÍ PRÁCE.
Porovnání výroby a prodejů vozidel ve světě
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Transkript prezentace:

Podpora a využití ICT ve školách - aktuální výsledky šetření ČŠI v ZŠ a SŠ Data z výroční zprávy ČŠI za školní rok 2011/12 Kamil Melichárek

Struktura šetření -podmínky - vybavení pro žáky (HW) - vybavení pro učitele (HW a SW) - konektivita -personální zajištění - správa prostředků - vzdělávání pedagogů -koncepce a řízení oblasti ICT -využití ve výuce

PC pro žáky Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ počet žáků na 1 PC8,14,49,2 počet PC na 100 žáků (OECD)12,422,610,9 Sledovaný ukazatel2008/ /2012Trend počet žáků na 1 PC7,98,1+ počet PC na 100 žáků (OECD)12,712,4- Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ PC stáří do 3 let42,944,942,3 PC stáří 3–5 let21,520,821,7 PC stáří nad 5 let35,634,236,0 Sledovaný ukazatel2008/ /2012Trend PC stáří do 3 let27,042,9+ PC stáří 3–5 let29,021,5- PC stáří nad 5 let44,035,6-

PC pro žáky – zastoupení OS Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ Windows Vista a Windows 734,036,333,2 Windows XP54,548,356,4 Windows 2000 a starší8,613,67,0 LINUX, UNIX2,11,22,4 MAC OS0,20,10,3 Jiné0,9 1,0 Sledovaný ukazatel2008/ /2012Trend Windows Vista a Windows 72,534,0+ Windows XP60,454,5- Windows 2000 a starší33,38,6- LINUX, UNIX2,32,1- MAC OS1,20,2- Jiné0,30,9+

Rozmístění PC, pokrytí internetem Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ PC umístěná v poč. učebnách (podíl)80,686,678,7 PC připojená k internetu (podíl)93,190,893,8 Počet poč. učeben na školu1,40,91,8 Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ Ředitelna86,185,087,0 kancelář(e)72,957,486,1 jedna počítačová třída47,260,635,8 více počítačových tříd32,69,552,3 jedna nepočítačová třída\laboratoř10,012,38,0 více nepočítačových tříd\laboratoří52,241,161,6 všechny místnosti19,215,722,1 celý areál školy17,214,519,5

PC pro učitele Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ Počet pedagogických pracovníků na 1 PC2,23,12,0 Sledovaný ukazatel2008/ /2012Trend Počet ped. prac. (učitelů) na 1 PC2,32,2- Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ PC stáří do 3 let33,237,832,2 PC stáří 3–5 let28,627,828,8 PC stáří nad 5 let38,234,439,0 Sledovaný ukazatel2008/ /2012Trend PC stáří do 3 let34,033,2- PC stáří 3–5 let36,028,6- PC stáří nad 5 let30,038,2+

Další HW pro výuku Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ HW – dataprojektory6,52,49,9 HW – interaktivní tabule4,42,06,4 HW – tablety pro žáky0,20,10,2 HW – tablety pro učitele0,10,00,2 HW – počet PC, NTB s možností přístupu žáků mimo výuku11,08,013,6 Sledovaný ukazatel2008/ /2012Trend HW – dataprojektory2,86,5+ HW – interaktivní tabule1,04,4+

SW pro výuku Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ kancelářské aplikace (Office)96,293,698,3 grafické editory64,647,279,5 vývojová prostředí8,54,511,9 speciální oborový SW30,122,736,5 SW pro interaktivní tabule90,081,897,0 e-learning18,712,923,6

Připojení k internetu Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ ADSL32,935,530,6 WiFi51,855,648,6 kabelové připojení19,614,923,7 jiné pevné připojení9,05,612,0 Rychlost (download)2011/ /2009Trend do 512 Kb/s9,69,0+ od 513 do 1024 Kb/s9,014,0- od 1025 do 2048 Kb/s9,721,0- od 2049 do 4096 Kb/s19,218,0+ od 4097 do Kb/s33,730,0+ nad Kb/s18,87,0+ Rychlost (download)2011/ /2009Trend do 512 Kb/s9,69,0+ od 513 do 1024 Kb/s9,014,0- od 1025 do 2048 Kb/s9,721,0- od 2049 do 4096 Kb/s19,218,0+ od 4097 do Kb/s33,730,0+ nad Kb/s18,87,0+ Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ Všechna PC jsou připojena k internetu89,789,989,6 Žáci mohou připojit do školní sítě svoje zařízení (telefony, notebooky apod.)23,823,324,2

Správa prostředků ICT ve škole Sledovaný ukazatelZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ externí pracovník - neped. pracovník na DPČ nebo DPP9,513,36,2 externí pracovník - ped. pracovník na DPČ nebo DPP3,03,62,5 externí subjekt (fakturace)46,353,939,9 zaměstnanec školy - neped. pracovník na částečný úvazek2,11,52,7 zaměstnanec školy - ped. pracovník na částečný úvazek30,521,837,9 zaměstnanec školy na plný úvazek8,65,910,8 Sledovaný ukazatel2008/ /2012Trend externí pracovník - neped. pracovník na DPČ nebo DPP 63,0 9,5 - externí pracovník - ped. pracovník na DPČ nebo DPP3,0 externí subjekt (fakturace)46,3 zaměstnanec školy - neped. pracovník na částečný úvazek 37,0 2,1 + zaměstnanec školy - ped. pracovník na částečný úvazek30,5 zaměstnanec školy na plný úvazek8,6

Personální zajištění OblastZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ uživatelské dovednosti89,385,792,2 DVPP k aplikacím výukového software71,661,280,4 DVPP k výuce ICT63,762,065,1 DVPP k programování1,70,62,6 DVPP k administraci školní sítě24,716,331,9 Počet ICT kvalifikovanýchZŠ celkemmalé ZŠvelké ZŠ 017,131,25,1 134,836,633,3 225,018,730,4 311,87,515,5 4 a více11,26,015,7 Počet ICT kvalifikovaných2008/ /2012Trend 041,717,1- 137,934,8- 28,725,0+ 39,711,8+ 4 a více2,011,2+

Využití ICT při výuce – 1. stupeň ZŠ - 1. st. Hospitace – Předměty Sledované ukazatele průběhu výuky - podíl odpovědí "Ano" (v %) Anglický jazyk Jiný CJ (5x NJ, 3x Pol.) CJ celkem Český jazyk Matematika ICT Člověk a jeho svět Umění a kultura (HV a VV) Člověk a zdraví (TV) Člověk a svět práce ZŠ 1. stupeň celkem Počet hospitací ICT nebylo využito 66,475,066,675,976,51,669,790,6100,088,473,0 jednoduchá prezentace učiva za využití ICT 13,625,013,810,07,70,016,24,70,09,310,8 využití spec. SW aplikací (3) - bez přímého užití žáky 6,10,06,02,84,03,14,72,80,0 3,9 podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT 7,70,07,68,18,24,77,00,90,02,37,3 podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT 6,10,06,03,33,790,62,40,90,0 5,0

Využití ICT při výuce – 2. stupeň ZŠ - 2. st. Hospitace – Předměty Sledované ukazatele průběhu výuky - podíl odpovědí "Ano" (v %) Anglický jazyk Německý jazyk Jiný CJ (25x RJ, 7x FJ, 3x jiný) CJ celkem Český jazyk a literatura Matematika I C T Člověk a společnost (Dějepis, Výchova k občanství) Člověk a příroda (Fyzika. Chemie, Přírodopis, Zeměpis) Umění a kultura (Hudební výchova, Výtvarná výchova) Člověk a zdraví (Výchova ke zdraví, Tělesná výchova) Člověk a svět práce Průřezová témata ZŠ - 2. stupeň celkem Počet hospitací ICT nebylo využito 65,879,262,968,379,274,91,262,047,279,392,593,870,665,4 jednoduchá prezentace učiva za využití ICT 17,811,911,416,112,814,93,626,636,313,83,33,117,620,4 využití spec. SW aplikací (3) - bez přímého užití žáky 6,65,08,66,42,23,51,22,47,62,30,0 4,3 podle (3) + přímá práce některých žáků s ICT 5,71,011,45,23,74,83,67,46,84,64,20,05,95,3 podle (3) + přímá práce všech žáků s ICT 4,13,05,74,02,21,990,51,62,10,0 3,15,94,7