Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
TÉMA: SAMOHLÁSKA U Vytvořila: Mgr
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 2
Téma: KLADNÁ A ZÁPORNÁ CELÁ ČÍSLA
19.1 Odčítání v oboru do 100 s přechodem přes desítku
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.01 Druhá mocnina
CELÁ ČÍSLA.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 2
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 3
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Elektronická učebnice - I
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Určení hodnoty číselného výrazu
Téma: Dělení desetinného čísla přirozeným číslem
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Zábavná matematika.
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: POROVNÁVÁNÍ CELÝCH ČÍSEL
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Čtení myšlenek Je to až neuvěřitelné, ale skutečně je to tak. Dokážu číst myšlenky.Pokud mne chceš vyzkoušet – prosím.
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 1
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: NÁSOBENÍ A DĚLENÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_040.
Téma: Desetinná čísla Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_096.
Téma: Sčítání a odčítání desetinných čísel
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ V OBORU DO 100
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
Téma: Násobení desetinného čísla celým číslem Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_091.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
. MATEMATICKÉ KŘÍŽOVKY pro 2. ročník
 Anotace: Prezentace obsahuje cvičení, která slouží k procvičování sčítání a odčítání. Prezentace je prezentována interaktivně na tabuli.  Autor: Mgr.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_22 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
24.1 Písemné sčítání dvojciferných čísel v oboru do 100
Téma: Trojčlenka Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_098.
Téma: POROVNÁVÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka) 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_100.
Téma: Dělení desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace2/_095.
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
Násobilka 2, 3, 4, 5 VY_32_INOVACE_085, 5. sada, M ANOTACE
Téma: Nepřímá úměrnost Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_097.
Matematika a její aplikace
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_034.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_030.
Téma: Násobení desetinných čísel
Téma: NÁSOBENÍ CELÝCH ČÍSEL 1
Téma: Zaokrouhlování desetinných čísel 2
Téma: Odčítání desetinných čísel 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_089.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Téma: Slovní úlohy (trojčlenka)
Téma: Porovnávání desetinných čísel
Téma: Psaní a čtení desetinných čísel 1
Téma: DĚLENÍ CELÝCH ČÍSEL 2 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_032.
Téma: Dělení desetinných čísel 1 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_094.
Téma: CELÁ ČÍSLA – PROCVIČENÍ 1
Transkript prezentace:

Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ RACIONÁLNÍCH ČÍSEL 3 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová basova.martina@centrum.cz , 10. 12. 2012 VY_32_Inovace/1_039

Anotace: Prezentace uvádějící početní výkony s racionálními čísly, slovní úlohy. Jazyk: Český jazyk Očekávaný výstup: Provádí početní operace v oboru racionálních čísel. Speciální vzdělávací potřeby: Žádné. Klíčová slova: racionální čísla, kladná, záporná, sčítání, odčítání, znaménko, příklady Druh učebního materiálu: DUM - Prezentace doplněná výkladem Cílová skupina: Žák Typická věková skupina: 12-13 let (7. ročník)

Příklady k procvičení 1: Vyplň tabulku. 3,6 7 -4 -2,5 -2,25 -0,3 +1,5 -7,2

Příklady k procvičení 1 – řešení: b a + (-b) - a - b -a + b 3,6 7 -3,4 -10,6 3,4 -4 -2,5 -1,5 6,5 1,5 -2,25 -0,3 -1,95 2,55 1,95 +1,5 -7,2 8,7 5,7 -8,7

Vyřeš tabulku a barevně rozliš kladné a záporné výsledky: 1. 27 + 3 + (-25) = 2. (-41) + 50 = 3. 41 + (-48) = 4. (-2,35) + 3,35 = 5. 48 + (-45) = 6. (-7,5) + (-7,5) = 7. (-7,5) + 4,5 = 8. 1,78 + (-0,87) = 9. 4,5 + 4,5 = 10. +2,5 + 4,5= 11. (-13) + 0 + 4 = 12. 18,9 + (-17,9) =

Tabulka – řešení: 1. 27 + 3 + (-25) = 5 2. (-41) + 50 = 9 3. 41 + (-48) = −7 4. (-2,35) + 3,35 = 1 5. 48 + (-45) = 3 6. (-7,5) + (-7,5) = -15 7. (-7,5) + 4,5 = -3 8. 1,78 + (-0,87) = 0,91 9. 4,5 + 4,5 = 10. +2,5 + 4,5= 7 11. (-13) + 0 + 4 = -9 12. 18,9 + (-17,9) =

Tatínek dělal palačinky a z litru mléka si odlil dva 1 4 litrové hrnky mléka do těsta. Pak ještě přišla Ema a nalila si mléko do skleničky o objemu 1 5 litru. Maminka se rozhodla, že ještě z 0,5 litru mléka udělá pudink. Bude mamince stačit zbylé mléko v krabici? Kolik mléka zbyde a nebo kolik chybí? Příklad: 1 – 2 . 1 4 - 1 5 -0,5 = - 1 5 Mléko stačit nebude, mamince bude chybět ještě 1 5 litru.

Přemýšlejte a zkuste vymyslet běžné situace, ve kterých se počítá s racionálními čísly. Nyní každý vytvořte slovní úlohu na počítání s racionálními čísly.

Citace: Vlastní tvorba