Kulturální studia: program kursu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PLAYBOY Kalendar 2007.
Advertisements

Klub UNESCO Kroměříž byl založen dne 9. září 1991 představiteli společenského, kulturního a politického života Kroměříže s cílem naplňování programu UNESCO.
Vlivy na spotřebitele.
studie regenerace sídliště Na Rozhledně - Chrudim
Produkce odpadů 2002 – 2007 obce ORP Šumperk
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat kulturu?
Média? kulturu? komunikaci? Chcete studovat. • Chcete vědět, jak kultura ovlivňuje to, jací jsme, za co se považujeme a proti čemu se vymezujeme? • Chcete.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Ukončení 1.etapy výuky cizího jazyka
Sociologie médií, komunikace a jazyka
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat média?
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Projekt Knihovny Kroměřížska spolufinancovaný Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
se tábořilo za první republiky 1 Jak se tábořilo „kdysi“  Staré kroniky  Historie  Album věnované ETS  Úryvky z Hlasatele.
Volný čas a kultura Kultura pro děti a kultura dětí.
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Metodologie historického výzkumu volného času
Média: nástroj vládnoucí třídy
EU a Rusko – konkurence či strategické partnerství?
Vizualizace projektu větrného parku Stříbro porovnání variant 13 VTE a menšího parku.
Komunikace o evropských fondech Názory široké veřejnosti Tisková konference Ministerstva pro místní rozvoj
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Lineární rovnice Běloun 91/1 a
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
ZOHO OFFICE Vypracovala: Iva Ptáčková, A11B0605P 1.
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
Vytvořila Nikola Bajerová. První závod se uskutečnil v roce 1836 Na Chlumeckém panství Oktaviána Kinského. Díky aktivitě knížete Františka Lichtenštejského.
Název Číselné výrazy Předmět, ročník
Мetafora a metonymie v české mluvnici
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
KRALUPY TŘANOVICE Po trase Kralupy n/Vltavou – Třanovice – –
KASKÁDOVÉ STYLY 4.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.

Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
ProcvičujemenásobilkuProcvičujemenásobilku Klikni na libovolné číslo, objeví se.
Násobení zlomků – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_19
Auditoriální přístup: počátky  Publikum v množném čísle  Proč lze v rámci KS ztotožnit publikum s auditoriem?  Analýza publika ve vazbě na životní.
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
1 ČR a její praxe v oblasti VaVaI, světové trendy Karel Šperlink, AIP ČR Praha, INOVACE 2010.
Auditoriální přístup: etnografie publik
© 2011 Ministerstvo průmyslu a obchodu
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ.
EDITOR BY: SPRESS 15. ledna ledna ledna 2015.
KOMUNIKACE… BRÁNA K VÝZKUMU Identifikace studijních oborů pro zavedení programu WBL Karolina Šolcová Medicomp s.r.o.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Média a masová kultura Trojí pojetí kultury: antropologické, sémiotické, každodenní Zdroj masové kultury: masová společnost nebo masová média? Masová společnost:
Sociologie zpravodajství. Frekventovaná témata zkoumání produkce zpráv výběr událostí do zpráv vztah novinářů s informačními zdroji profesní normy a jejich.
Chcete studovat kulturu jinak? Chcete studovat komunikaci?
Stratifikační výzkum Úvodní informace ke kurzu v LS 2014 Jiří Šafr FHS UK jiri.safrATseznam.cz poslední aktualizace 18/2/2014 Historická sociologie, FHS.
Abeceda VY_32_INOVACE_122, 7. sada, ČJ2 Český jazyk, 2. ročník ANOTACE
Přednost početních operací
1 Sociální a zdravotní centrum Letiny, s. r. o. Pohled zvenčí.
Čtenáři a čtení v ČR v roce 2007 Výzkum dospělé populace nad 15 let Vít Richter Národní knihovna ČR Brno

Média a role čtenáře: kulturální studia
ÚKOL č. 3: Proveďte elementární sémiotickou analýzu libovolného masmediálního komunikátu. Soustřeďte se především na mechanismus dvoustupňového označování.
Textuální přístup: znovu a lépe ( )  Strategie, kterými se text sám sebou otevírá:  dialektika determinace a rezistence  klíčová slova: vyjednávání,
Přímí předchůdci kulturálních studií  Období 1946 – Extramurial studies: dostaveníčko s kulturou proletariátu  Richard Hoggart: první ředitel CCCS.
Model transkulturní péče
Vybrané kapitoly z kulturálních studií PhDr. Irena Reifová, Ph.D. LS 2015/2016.
Vybrané kapitoly z kulturálních studií PhDr. Irena Reifová, Ph.D. LS 2015/2016.
Vybrané kapitoly z kulturálních studií PhDr. Irena Reifová, Ph.D. LS 2015/2016.
Stratifikační výzkum Úvodní informace ke kurzu v ZS 2015
Kyvadlo kulturálních studií
Transkript prezentace:

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi

24.2. Britská elitistická kritika Kontrastní pozadí kulturálních studií: opovrhování nízkou, každodenní kulturou  Intelektuální klima 1860 – 1950  Mathew Arnold/ Culture and Anarchy  Leavisisté/ misionářské aktivity

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi

2.3. Přímí předchůdci kulturálních studií  Poválečná etapa 1946 – 1960  Období před vznikem CCCS v Birminghamu (1964)  Osobnosti: Raymond Williams, Richard Hoggart, E. P.Thompson  Populární kultura (kultura konzumovaná „odspoda“) začíná být předmětem studia, nikoli zatracování

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi

9.3. TP: od ideologie k hegemonii  Textuální přístup a jeho etapy podle dominantní definice ideologie  Ideologie podle Louise Allthussera  Hegemonie podle Antonia Gramsciho  Od supersilného k silnému textu = od ideologie k hegemonii

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi

16.3. TP: supersilný determinující text  Dědictví strukturalismu  Struktura textu (systém diferencí) = vězení. Text zpracovává čtenáře (positioning)  Strategie, kterými se text před čtenářem uzavírá: -cinepsychoanalýza (ortodoxní texuální determinsmus) -struktura TV textu v kulturálních studiích

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi

23.3. a 30. 3. TP: silný text I a II  Text stále hlavní předmět zájmu, ale již ne tak totalitní  Základní pojetí textu: dialektika determinace a rezistence (snoubí se v něm určující potenciál i prostor pro svobodu čtenáře)  Strategie, kterými se text před čtenářem otevírá: -textové strategie otevírání významu -textové strategie nabídky slasti

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi

6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje  Rozbor ideologie v populárním vizuálním textu  Promítání grotesky Jen počkej, zajíci  Vlk chuligán a vzorný občan zajíc: jejich role v ideologické naraci  Základní pojmy sémiotické analýzy: binární opozice, syntagma, paradigma, metafora, metonymie, mýtus

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi

13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu  Vztah dekódování významů a příslušnosti k subkultuře  Inverze významů v předmětech životního stylu: dělnická mládež, skinheads, klubová mlásež  Dick Hebdige/ Subculture: The Meaning of Style

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi

20.4. a 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I a II  Klasická etnografie publika: variantní dekódování významu mediálních textů  Klasické etnografické výzkumy: -David Morley/ Nationwide Audience -Dorothy Hobson/ The Crossroads -David Buckingham/ Public Secrets -David Morley/ Family Television

Kulturální studia: program kursu 17.2. zápis, komentovaný sylabus 24.2. britská elitistická kritika 2.3. přímí předchůdci kulturálních studií 9.3. TP: od ideologie k hegemonii 16.3. TP: supersilný determinující text 23.3. TP: silný text I 30.3. TP: silný text II 6.4. Sémiotická analýza ideologie v textu a její nástroje 13.4. AP: rezistence publika v rituálech životního stylu 20.4. AP: rezistence publika v dekódování textů I 27.4. AP: rezistence publika v dekódování textů II 4.5. Užití televize lidmi bez domova: etnografie publika 11.5. Konzumace populární kultury v praxi