Lineární rovnice 8.-9.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název projektu: Učení pro život
Advertisements

Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady B: Paprsková optika II. Autor: Mgr. Dagmar.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: Posloupnosti Autor: Mgr. Dagmar Špalová.
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA II. Bc. Jana Vaňkátová
JAK MLUVÍ ZVÍŘATA Bc. Jana Vaňkátová
Rovnice s jednou neznámou 8. ročník
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
Název projektu: Učení pro život
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady C: NEROVNICE Autor: Mgr. Alena Štědrá Název.
VY_32_INOVACE_27. What colour is it? VY_32_INOVACE_27.
LINEÁRNÍ ROVNICE.
Lineární rovnice se závorkami
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Rovnice se závorkami.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Střední škola Oselce Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk, Projekt: Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název: Modernizace.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Anotace Prezentace určená k opakování a procvičování učiva o chemických výpočtech Autor Ing. Lenka Kalinová JazykČeština Očekávaný výstup Žák přečte chemické.
Název projektu: Učení pro život Reg.číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo šablony: III / 2 Název sady A: VÝRAZY Autor: Petr Halama – Mgr. Alena.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Téma: RACIONÁLNÍ ČÍSLA - ÚVOD
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Řešení lineárních rovnic o jedné neznámé
Lineární rovnice – 4. část cvičení
Lineární rovnice – 3. část
Matematika Lineární rovnice
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Lineární rovnice – 2. část
ICT M 5.R. Desetinná čísla
ICT M 5.R. Další jednotky hmotnosti
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Neúplné kvadratické rovnice
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Vlasta Lindovská Jazyk: Český
Rovnice se zlomky.
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
VY_32_INOVACE_M-Ar 8.,9.07 Lineární rovnice Anotace: Žák si osvojuje řešení lineárních rovnic pomocí ekvivalentních úprav včetně zkoušky. Řeší lineární.
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT M 5.R. Jednotky hmotnosti
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
ICT M 5.R. Desetinná čísla kolem nás
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
L i n e á r n í r o v n i c e II. Matematika 8.ročník ZŠ
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
Písemné dělení (čísla do ) VY_32_Inovace_13TK-1 Mgr. Ivana Tkadlecová
Soustavy lineárních rovnic
Ekvivalentní úpravy rovnic
Rovnost versus rovnice
Matematika Lineární rovnice
Desetinná čísla a zlomky
Transkript prezentace:

Lineární rovnice 8.-9.ročník Autor:Ing.Libuše Brejchová,Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1740 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

VY_32_INOVACE_03 Prezentace slouží k porozumění postupu při řešení rovnic. Žáci si osvojí základní postup s využíváním matematických pojmů,vztahů Autor Ing.Libuše Brejchová Předmět Matematika Očekávaný výstup Vyřeší jednoduché lineární rovnice s jednou neznámou pomocí ekvivalentních úprav Speciální vzdělávací Žádné potřeby Klíčová slova neznámá,rovnice,zkouška,lineární Druh učebního Prezentace materiálu Druh interaktivity Aktivita Cílová skupina Žák 8. ročníku Stupeň a typ Základní vzdělávání – druhý stupeň Vzdělávání Typická věková 13 a 14 let skupina Celková velikost 437 kB Anotace

Lineární rovnice Čemu říkáme rovnice? Rovnice je zápis rovnosti dvou výrazů,ve kterém hledáme „neznámou“ tak, aby po jejím dosazení za proměnnou, daná rovnost platila.

Postup při řešení rovnic ·        členy s neznámou převedeme na jednu stranu rovnice, čísla na druhou stranu rovnice ·        při převodu členů z jedné strany na druhou změníme znaménka těchto členů

Rovnice Lineární rovnice s jednou neznámou 5x-12=2x+6 Neznámé(tj.číslo s „x“) si převedu na levou stranu (píšu opačné znaménko) 5x-12=2x+6/-2x 5x-12-2x=2x+6-2x 3x-12=6 Čísla,která neobsahují neznámou „x“převedu na pravou stranu

3x-12=6/+12 3x-12+12=6+12 3x=18 Potřebuji vyjádřit pouze 1x,proto celou rovnici vydělím číslem 3 3x=18/:3 3x:3=18:3 x=6

Zkouška nám potvrdí správnost výpočtu L: 5x-12 P: 2x+6 Za neznámou „x“ dosadím výsledek…č.6 L: 5*6-12 P: 2*6+6 L: 30-12 P: 12+6 L: 18 P: 18 L=P Obě strany rovnice mají stejnou hodnotu,řešení rovnice x=6 je správné

Příklady na procvičení Tohle určitě zvládnete 2x-(x+7)=5x+1 12x+(x+4)=13x-4 3x+8+(-1+x)=4x+7 X-4(-x-12)=5x+3 6x+15-(1-x)=4x+8 3(x-2)-2(x+1)-3=0 13-6(x-2)=-1

Jaké řešení může vyjít? 1.rovnice má jen jedno řešení např.x=5 x=-3 x=0 2.rovnice má nekonečně řešení např. 0x=0 7=7 3.rovnice nemá žádné řešení např. 0x=-4 0x=6

Hodně úspěchů při učení

Použité obrázky : http://obrazky-gify.webnode.cz/skola/