IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Násobíme . 4 = = . 4 = = . 4 = = . 2 = 9 .
Rozdíl druhých mocnin.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem procentové části. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procentové části.
Číslo projektu CZ.1.07/1.500/ Číslo materiálu VY_42_INOVACE_matematika_15 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Autor Bc. Ivana Kotková.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním znalostí o zlomcích. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují znalosti o zlomcích.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Anotace Prezentace, která se zabývá prvočísly a čísly složenými AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší prvočíslo a číslo složené.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem počtu procent AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají procenta. Speciální vzdělávací.
Nejmenší společný násobek
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá dělitelností přirozených čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci rozliší násobek a dělitel. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení početních operací s desetinnými čísly. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou,
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním rotačních těles. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci procvičí rotační tělesa. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Téma: ABSOLUTNÍ HODNOTA CELÝCH ČÍSEL 2
Anotace Prezentace zabývající převáděním jednotek délky. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci převedou jednotky délky. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
ICT M 5.R. Desetinná čísla
Násobilka 6, 7, 8, 9 VY_32_INOVACE_090, 5. sada, M ANOTACE
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem obsahu trojúhelníka. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají obsah trojúhelníka.
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do poměru. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zjišťují co je poměr v matematice.. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá výpočtem základu. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vypočítávají základ. Speciální vzdělávací.
AnotacePrezentace, která se zabývá zvětšováním a zmenšováním v daném poměru. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zvětšují či zmenšují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, přinášející slovní úlohy k procvičení látky týkající se obvodu, obsahu a hmotnosti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty USU AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti čtyř. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná čtyřmi. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá sčítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci sečtou desetinná čísla. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace obsahující příklady na procvičení konstrukce trojúhelníku podle věty SSS AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci zkonstruují.
AnotacePrezentace, která se zabývá dělením desetinného čísla číslem 10, 100, …. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vydělí desetinné číslo.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AnotacePrezentace, která se zabývá násobením desetinného čísla číslem přirozeným. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci vynásobí desetinné.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Anotace Prezentace, která se zabývá od čítáním desetinných čísel. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstupŽáci odečtou desetinná čísla. Speciální.
AnotacePrezentace, která se zabývá rozšiřováním zlomků. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují zlomky. Speciální vzdělávací.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Transkript prezentace:

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 04 - 56 Anotace Prezentace, která se zabývá rozkládáním čísel na prvočinitele. Autor Pavel Pavlas Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci rozloží číslo na prvočísla. Speciální vzdělávací potřeby Ne Klíčová slova Prvočinitel, prvočíslo, číslo složené Druh učebního materiálu Prezentace Druh interaktivity Opakování, výklad, procvičení Cílová skupina Žák Stupeň a typ vzdělávání Základní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina 12-15 let Celková velikost / datum 195 kB, duben 2012

Metodický pokyn: Prezentace a doplňování je vytvořeno pro práci na interaktivní tabuli Smart board. Slide 3. výklad + zápis – popis rozkladu čísla Slide 4. výklad + zápis – příklad rozložení čísla pomocí metody „stromeček“ Slide 5. výklad + zápis – příklad rozložení čísla pomocí metody „stromeček“ Slide 6. výklad + zápis – příklad rozložení čísla pomocí metody „sloupeček“ Slide 7. cvičení – žáci rozloží daná čísla na prvočinitele Slide 8. cvičení – žáci rozloží daná čísla na prvočinitele Slide 9. cvičení – žáci rozloží daná čísla na prvočinitele

Rozklad čísla na prvočinitele Každé složené číslo můžeme zapsat jako součin několika prvočísel. Prvočísla se mohou v součinu opakovat. Výsledný součin nezávisí na postupu rozkládání daného čísla.

Rozklad čísla na prvočinitele Způsob postupu: „STROMEČEK“ 36 36 6 · 6 4 · 9 2 · 3 · 2 · 3 2 · 2 · 3 · 3 Rozklad čísla na součin prvočísel: 36 = 2 · 3 · 2 · 3 36 = 2 · 2 · 3 · 3

Rozklad čísla na prvočinitele Způsob postupu: „STROMEČEK“ 36 36 3 · 12 2 · 18 3 · 4 2 · 9 2 · 2 3 · 3 Rozklad čísla na součin prvočísel: 36 = 3 · 3 · 2 · 2 36 = 2 · 2 · 3 · 3

Rozklad čísla na prvočinitele Způsob postupu: „SLOUPEČEK“ 36 2 Do pravého sloupce píšeme pouze prvočísla, kterými dělíme čísla z levého sloupce. Rozklad je u konce, když se v levém sloupci objeví číslo jedna. 18 2 9 3 3 3 1 Rozklad čísla na součin prvočísel: 36 = 2 · 2 · 3 · 3

Cvičení: Rozložte daná čísla na prvočinitele. 12 30 48 54 60 100 12 30 48 54 60 100 12 = 2 · 2 · 3 30 = 2 · 3 · 5 48 = 2 · 2 · 2 · 2 · 3 54 = 2 · 3 · 3 · 3 60 = 2 · 2 · 3 · 5 100 = 2 · 2 · 5 · 5

Cvičení: Rozložte daná čísla na prvočinitele. 28 16 27 40 44 32 28 16 27 40 44 32 28 = 2 · 2 · 7 16 = 2 · 2 · 2 · 2 27 = 3 · 3 · 3 40 = 2 · 2 · 2 · 5 44 = 2 · 2 · 11 32 = 2 · 2 · 2 · 2 · 2

Cvičení: Rozložte daná čísla na prvočinitele. 18 20 45 42 24 70 18 20 45 42 24 70 18 = 2 · 3 · 3 20 = 2 · 2 · 5 45 = 3 · 3 · 5 42 = 2 · 3 · 7 24 = 2 · 2 · 2 · 3 70 = 2 · 5 · 7

Čerpáno Texty: COUFALOVÁ, J. a kol. Matematika pro šestý ročník základní školy. Praha: Fortuna,1998. 215 s. ISBN 80-7168-588-7. Vlastní zdroje (© Pavel Pavlas)