Název: Zápis slovních úloh

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Modrá velryba – poslech, práce s textem.
Advertisements

Matematika a její aplikace
* Měřítko plánu, mapy Matematika – 7. ročník *
VY_32_INOVACE_25 MY BODY.
Tabulka funkce: V balíku je šest lahví kofoly. Jedna stojí 25 Kč. Sestav tabulku závislosti celkové ceny na počtu zakoupených lahví z jednoho balíku kofoly.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.10 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_26. APPLE VY_32_INOVACE_26 BANANA VY_32_INOVACE_26.
Téma: SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ CELÝCH ČÍSEL 4 Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/1_028.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.09 Název pro školu:
Učíme se počítat Matematika, 1. ročník VY_32_INOVACE_398, 20.sada, M2
Slovní úlohy o směsích (řešené lineární rovnicí o jedné neznámé)
VY_32_INOVACE_33 I AM YOU ARE JÁ JSEM TY JSI.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.09 Název pro školu:
Matematika a její aplikace
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.11 Název pro školu:
VY_32_INOVACE_38 IT IS ….
Pravý úhel, pravoúhlý trojúhelník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová. Materiál zpracován v rámci projektu.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.12 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 12 Název materiálu:Sports and games Autor:Mgr. Hana Opálková Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuzsková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_32_INOVACE_35 HE IS …… SHE IS …...
Rýsování rovnoběžek Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Petrová. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace.
MS EXCEL Funkce PLATBA.
AZ kvíz Lomené výrazy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Šárka Macháňová. Dostupné z Metodického portálu
FINANČNÍ PRODUKTY - PŮJČKY VY_62_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Radka Koldinská VYTVOŘENO: září 2011 STRUČNÁ ANOTACE: druhy půjček, praktické úlohy (úroková.
Název školy: Svobodná základní škola,o. p. s
Název: Násobení čísly 10, 100 a v oboru
- řešení pravoúhlého trojúhelníku
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Knoblochová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
Slovní úlohy se zlomky a procenty
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
© GfK 2012 | On-line shopping - Multichannel 2012 | Praha On-line shopping Postřehy z výzkumu GfK Czech Multichannel Marketing & Sales 2012, Praha,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
EU Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Knoblochová. Materiál vznikl v rámci projektu EU peníze školám.
VY_32_INOVACE_428, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_40. A BEAR VY_32_INOVACE_40 AN ELEPHANT.
Titul - název Případný podtitul Sada č. X VY_32_INOVACE_X_01_nazev Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ , „Modernizací výuky.
Slovní úlohy I. Autorem materiálu je Ing. Eva Skalická, ZŠ Dobříš, Komenského nám. 35, okres Příbram Inovace školy – Dobříš, EUpenizeskolam.cz.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není – li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: 32_01 Sada: 03 Ověření ve výuce: Matematika Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Přirozená čísla Jednotky délky Obvod a obsah
Autor: Mgr. Lenka Šedová
vyjadřuje počet dílkůČITATEL vyjadřuje, na kolik dílků byl rozdělenJMENOVATEL zlomková čára.
Řešení lineárních rovnic s neznámou ve jmenovateli
Matematika a její aplikace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
základní sestava Základní sestava počítače Přiřaď slova k obrázkům:
Slovní úlohy Obr. 1 (řešené pomocí rovnic) Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radomír Macháň. Dostupné z Metodického.
VY_32_INOVACE_23_07 Základní vzdělávání – Jazyk a jazyková komunikace – Anglický jazyk Název materiálu – How many…………? Anotace – Žáci se seznámí se základní.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_I.C.15 Název pro školu:
Jméno autora: Mgr. Zdeněk Chalupský Datum vytvoření: Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_FY_A Ročník: I. Fyzika Vzdělávací oblast: Přírodovědné vzdělávání.
Slovní úlohy (s procenty v zadání řešené pomocí rovnic)
Zariskuj Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
VÝPOČET ZLOMKU Z CELKU.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_444_Řazení slov podle abecedy AUTOR: Mgr. Dagmar Petřeková.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.03 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 03 Název materiálu:Face Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Přímá úměrnost Slovní úlohy.
Název: Dělení čísly 10, 100 a v oboru Oblast: VY_32_inovace_M45_07Autor: Mgr. Zdeňka Klzová Stručná anotace:prezentace pro čtvrtý ročník seznamuje.
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Před, za, pod, nad aktivita
VY_III/2_inovace_14_Ovoce
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Čísla a početní operace, Složené.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Macháčková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Slovní úlohy – řešení soustavou – 1
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Dělení desetinného čísla celým číslem - procvičování
Transkript prezentace:

Název: Zápis slovních úloh Oblast: VY_32_inovace_M45_10 Autor: Mgr. Zdeňka Klzová Stručná anotace: prezentace pro žáky pátého ročníku slouží k upevnění učiva. Žáci si mají osvojit jednotlivé kroky při zápisu a řešení složené slovní úlohy. Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Individualizace a inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Zápis slovních úloh

V praktickém životě řešíme slovní úlohy každý den. Nakupujeme v obchodě – platíme za nákup, chodíme do kina – obsazujeme jen volná místa, cestujeme – překonáváme různé vzdálenosti, spotřebováváme benzín atd. Abychom se v číslech, která nás obklopují, vyznali, musíme si v nich udělat pořádek. Doplnit obrázkem kluka s otazníkem, neví si rady

Jdeme na fotbal! Důkladně si zadání přečti. Zjisti, co máš počítat. Na finále fotbalového turnaje přišlo fandit 3 500 žen, mužů bylo o 2 000 více. Kolik bylo na stadionu fandících mužů? Kolik lidí přišlo fandit celkem? Důkladně si zadání přečti. Zjisti, co máš počítat. Uvědom si, které údaje znáš. Zapiš si je a sestav příklad. Vypočítej. Odpověz.

Kde jsme? Kolik bylo žen? Kolik bylo mužů? Co ještě chceme vypočítat? Na finále fotbalového turnaje přišlo fandit 3 500 žen, mužů bylo o 2 000 více. Kolik bylo na stadionu fandících mužů? Kolik lidí přišlo fandit celkem?

Provedeme zápis. žen …………………………………. mužů ……………………………….. celkem ……………………………… Na stadionu bylo 5 500 mužů. Celkem přišlo 9 000 fanoušků. Nezapomeň, do zápisu si hned tvoř příklad. Pokud ho nemůžeš vyřešit zpaměti, výpočet piš pod zápis. Výsledek dvakrát podtrhni, nezapomeň na odpověď. 3 500 3 500 + 2 000 = 5 500 3 500 + 5 500 = 9 000

Poslední splátka bude 500 000 Kč. Na modernizaci tramvají si dopravní podnik vypůjčil 15 200 000 Kč. Jednorázově zaplatil 900 000. Měsíčně bude splácet 600 000 po dobu dvou let. Jak vysoká bude poslední splátka? celkem ………………………… 1. splátka ……………………… zůstatek po 1. splátce …………. měsíční splátka ………………... splaceno za 23 měsíců ………… poslední splátka ……………….. 15 200 000 900 000 15 200 000 – 900 000 = 14 300 000 600 000 600 000 . 23 = 13 800 000 14 300 000 – 13 800 000 = 500 000 Poslední splátka bude 500 000 Kč.

Použité obrázky: OCAL. Shopping Basket clip art. [cit. 2011-11-26]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-3256.html>. OCAL. Popcorn clip art. [cit. 2011-11-26]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-popcorn-2.html>. OCAL. Trip To The Beach clip art. [cit. 2011-11-26]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-16223.html>. OCAL. Girl Playing Soccer clip art. [cit. 2011-11-26]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-9458.html>. OCAL. Flomar Football Soccer clip art. [cit. 2011-11-26]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-16223.html>. OCAL. Jobo Soccer Toon clip art. [cit. 2011-11-26]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-14315.html>. OCAL. Tramway clip art. [cit. 2011-11-26]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: <http://www.clker.com/clipart-3063.html>.