Procvičovací cvičení – přímá řeč

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Advertisements

Určení podmínek platnosti lomených výrazů
Procvičovací cvičení – časování sloves
Ptáci otevřené krajiny
JAKÉKOLIV DALŠÍ POUŽÍVÁNÍ PODLÉHÁ AUTORSKÉMU ZÁKONU.
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba – moje rodina
Procvičovací cvičení – věta a souvětí
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Tvorba vzorců a názvů oxidů- procvičování
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovní druhy, jejich určování, tvoření vět
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Procvičovací cvičení – slovesa, časy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Obojživelníci- vývoj žáby
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Chemické prvky - nekovy
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Organické sloučeniny - uhlovodíky Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Kružnice opsaná trojúhelníku
Mořští žahavci Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Názvosloví halogenidů
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Konstrukce rovnoběžníku z trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Historické památky v Lokti Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků: Hydroxyderiváty - Alkoholy
Procvičovací cvičení – slovní druhy a určování podstatných jmen
Chemické reakce Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zábavná procvičovací cvičení
Buňky, tkáně a orgány lidského těla
Procvičovací cvičení – vzory podstatných jmen
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Anorganické sloučeniny - úvod
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba, představování Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech.
Procvičování učiva anglického jazyka 1.pololetí Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Ptáci břehů tekoucích vod
Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému.
Kyslíkaté deriváty uhlovodíků Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Těžnice a těžiště trojúhelníku
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zástupci dusíkatých derivátů
Procvičování anglického jazyka – hračky, nábytek, předložky
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Seznamování se s angl. jazykem – My classroom, numbers
Roční doby © Petra Lillová
Chemické sloučeniny- oxidy Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv.
Seznamování se s angl. jazykem – slovní zásoba – moje rodina
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Procvičování anglického jazyka – porozumění textu Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Vyšší houby – jedlé, nejedlé
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Procvičovací cvičení – přímá řeč Projekt Škola činností CZ.1.07/1.4.00/21.30.20 VY_32_INOVACE_180 Základní škola Loket, okres Sokolov Procvičovací cvičení – přímá řeč Materiál je určen k bezplatnému používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu. Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělání pro konkurenceschopnost. ©Mgr. Soňa Patrochová

Název: procvičovací cvičení – přímá řeč - dialogy Anotace: pracovní listy jsou určeny k procvičování probraného učiva Autor: Mgr. Soňa Patrochová Jazyk: Český Očekávaný výstup: rozpoznat věty uvozovací a napsat přímou řeč v textu Klíčová slova: přímá řeč, věta uvozovací, uvozovky Druh učebního materiálu: pracovní listy Druh interaktivity: Cílová skupina: žáci 1.stupně základní školy Stupeň a typ vzdělávání: 1.stupeň ZŠ - základní Ročník: 4. Vazby na ostatní materiály: učebnice a pracovní sešit ČJ 4.ročník – Nová škola Brno

Přímá řeč a věta uvozovací „To je dobrý nápad,“ pravil tatínek. Maminka se diví: „ Co to neseš v té tašce?“ „Utíkej,“ křičí tatínek, „ať nezmokneš!“ Věta uvozovací uvozuje přímou řeč Přímá řeč je v uvozovkách „___________“

Podtrhni věty uvozovací Jednou šla babička s dědečkem do města na nákup. Než odešli upozornili Budulínka: „Nikomu neotvírej a buď opatrný.“ Budulínek slíbil, že bude hodný. Když dědeček s babičkou odešli, přišla liška. Zaklepala na dveře a volá: „Budulínku otevři!“ Budulínek odpověděl: „Neotevřu!“ A liška prosila dál: „Otevři, povozím tě na ocásku.“ „Ale jenom na chvilku,“ odpověděl Budulínek, „než se vrátí babička s dědečkem.“ Budulínek otevřel a liška byla ve světnici.

Doplň znaménka přímé řeči Jednou šla babička s dědečkem do města na nákup. Než odešli upozornili Budulínka nikomu neotvírej a buď opatrný. Budulínek slíbil, že bude hodný. Když dědeček s babičkou odešli, přišla liška. Zaklepala na dveře a volá Budulínku otevři! Budulínek odpověděl neotevřu! A liška prosila dál otevři, povozím tě na ocásku. Ale jenom na chvilku, odpověděl Budulínek, než se vrátí babička s dědečkem. Budulínek otevřel a liška byla ve světnici.

Další úlohy z textu: 1. Urči slovní druhy u zelených vět 2. Zjisti, zda zelené věty jsou souvětí nebo věty jednoduché – popřípadě napiš vzorce. 3. Urči mluvnické kategorie u sloves odešli, zaklepala, otevřel 4. Urči mluvnické kategorie podst. jmen s dědečkem, na chvilku, ve světnici

Podtrhni věty uvozovací Jednou šla babička s dědečkem do města na nákup. Než odešli upozornili Budulínka: „Nikomu neotvírej a buď opatrný.“ Budulínek slíbil, že bude hodný. Když dědeček s babičkou odešli, přišla liška. Zaklepala na dveře a volá: „Budulínku otevři!“ Budulínek odpověděl: „Neotevřu!“ A liška prosila dál: „Otevři, povozím tě na ocásku.“ „Ale jenom na chvilku,“ odpověděl Budulínek, „než se vrátí babička s dědečkem.“ Budulínek otevřel a liška byla ve světnici.

Doplň věty uvozovací „ Kdo to byl?“ ____________________ _________________: „Vynes ten koš!“ „Kam jdeš?“ ___________________ „Neptej se mě,“ ____________, „ stejně ti to nepovím.“ _____________: Kdopak mi to tady loupá perníček?“ „Otevři,“ ____________, „ povozím tě na ocásku.“

Doplň věty uvozovací „ Kdo to byl?“ zeptal se vyšetřovatel. Maminka pravila : „Vynes ten koš!“ „Kam jdeš?“ zeptal se kamarád. „Neptej se mě,“ pravila Jitka, „ stejně ti to nepovím.“ Dědek volá: Kdopak mi to tady loupá perníček?“ „Otevři,“ lákala liška, „ povozím tě na ocásku.“

Doplň přímou řeč „_________________?“ ptá se maminka. Tatínek se diví: „ ___________________“ Pan učitel říká: „___________________“ „_________________,“ upozornil lékař. Zlá macecha pravila: „_______________!“ „ _____________,“ ptal se Honzík, „____________“

Doplň přímou řeč „Máš hotové domácí úkoly?“ ptá se maminka. Tatínek se diví: „ To nám ten synek ale vyrostl.“ Pan učitel říká: „Pište děti.“ „Musíte užívat léky pravidelně,“ upozornil lékař. Zlá macecha pravila: „Zmiz mi z očí!“ „ Nekousne mě ta koza,“ ptal se Honzík, „když se na mě tak dívá?“

Další úlohy z textu: 1. 4,5,1,7,1,7,1,7,1. 1,5,8,5,2. 8,1,7,1,5,5,1. 2. VJ, S – V1, že V2. S - Když V1, V2. 3. odešli - 3.os., č. mn., č. minulý zaklepala – 3.os., č. jed., č. minulý otevřel – 3. os., č. jed., č. minulý 4. s dědečkem – r. muž. živ., č. jed., p.7.,vzor pán na chvilku - r. žen., č. jed., p. 4., vzor žena ve světnici – r. žen., č. jed., p. 6., vzor růže

Popiš obrázek přímou řečí a větami uvozovacími Použij větu uvozovací jednou na začátku, jednou uprostřed a jednou na konci přímé řeči. ______________________________

Popiš obrázek přímou řečí a větami uvozovacími „Kde ses tak umazal?“ ptala se maminka. . Začala pěkně hubovat: „ Vždyť máš roztrhané celé oblečení!“ „ Co jsi dělal,“ křičela, „že ses tak zřídil.“

Základní škola Loket, okres Sokolov Seznam použité literatury a pramenů: 1. Zdroj - 2. Zdroj – PHDR. JAROMÍRA KVAČKOVÁ. <i>Český jazyk 4 nově</i>: <i>Pracovní sešit pro 4. ročník</i>. Tiskárna Nový Malín: NOVÁ ŠKOLA, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7289-210-5. JANÁČKOVÁ, Mgr. Zita a PaedDr. Hana MÜHLHAUSEROVÁ. Český jazyk 4: učebnice pro 4. ročník. 2. Brno: Nová škola s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7289-176-4. 3. Zdroj - POLANSKÁ, Jiřina. Cvičebnice českého jazyka: pracovní sešit. první. Praha: Fortuna, 1998. ISBN 80-7168-542-9. Objekty, použité k vytvoření sešitu, jsou součástí SW Smart Notebook nebo pocházejí z veřejných knihoven obrázků (public domain) nebo jsou vlastní originální tvorbou autora. Autor: Soňa Patrochová Základní škola Loket, okres Sokolov patrochovas@seznam.cz Červen 2012