VÍTR Karolína Maděrová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VLHKOST Eliška VOJÁČKOVÁ.
Advertisements

VY_32_INOVACE_05_LITERÁRNÍ VÝCHOVA
Co si mohu dovolit Finanční gramotnost I. stupeň
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_PSYM23760ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_422, 22. sada, Prvouka
Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Závity
Gymnázium, Broumov, Hradební 218 Vzdělávací oblast: Anglický jazyk – gramatika, slovní zásoba Číslo materiálu: EU Název: Have got + parts of body.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_P8_26 Sada DUMPřírodopis 8 Předmět Přírodopis Název materiáluSmysly člověka 1. část Anotace Žáci pomocí prezentace.
VY_52_INOVACE_PŘ.9.19 – SOPEČNÁ ČINNOST - prezentace
VY_32_INOVACE_PSYM24860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
ROZMNOŽOVÁNÍ MECHŮ VY_52_INOVACE_B1 – 30 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
FRANCISCO DE GOYA Španělský malíř a grafik BAROKO.
GOTIKA. GOTIKA ROMÁNSKÝ SLOH RENESANCE GOTIKA.
Státy J a JV Asie I. III2-Z7-II-12
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - žena AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_A1-05 HALOGENIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
UHLIČITANY A SÍRANY VY_32_INOVACE_A AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
VY_32_INOVACE_A1-04 SULFIDY AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : listopad 2011 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
PTÁCI 1 VY_32_INOVACE_F2 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
OBRATLOVCI VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
MECHOROSTY VY_52_INOVACE_B1 – 29 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
ČÁSTI TĚLA SEMENNÝCH R + KOŘEN
TŘÍDĚNÍ HUB VY_32_INOVACE_F AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
HOUBY – způsob života VY_32_INOVACE_F2 - 10
STAVBA KOŘENE VY_52_INOVACE_B1 – 24 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
PABLO PICASSO Španělský malíř KUBISMUS. PABLO PICASSO.
Základní škola Kladruby 2011  Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Petr.
VY_52_INOVACE_B1 – 22 STONEK AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : prosinec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost : 1 vyučovací.
ŠPANĚLSKO Bára Bažantová 7.B.
VY_32_INOVACE_CH.8.17 –ALKOHOLY- prezentace
VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1. VÝZNAMNÉ ALKANY Klikni na odkaz Odkaz č.1.
Vypravování o prázdninách
Vynálezci, stavitelé, umělci, vědci, revolucionáři
VY_32_INOVACE_PSYPS12360ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
6. ročník Látky a tělesa Látky a tělesa.
Autor: Bc. Lucie Čechová, ZŠ Lingua Universal
VY_32_INOVACE_F OBOJŽIVELNÍCI 2 AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : červenec 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová náročnost.
VY_32_INOVACE_PSYM23660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Zaokrouhlování čísel na desítky
Zaokrouhlování čísel na stovky
VY_32_INOVACE_PSYM22860ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_CH.8.18 –DERIVÁTY UHLOVODÍKU- prezentace Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 9. ročník- Člověk a příroda.
VY_32_INOVACE_TMM211060BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_423, 22. sada, Prvouka
Název šablonyInovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 8. ročník- Člověk a příroda – Chemie - Halogenidy Autor VM Gabriela Nápravníková.
VY_32_INOVACE_F Soustava rozmnožovací - muž AUTOR : Mgr. Iveta Bartošová VYTVOŘENO : květen 2012 STRUČNÁ ANOTACE : Zápis vyučovací hodiny Časová.
VY_32_INOVACE_PSYM22660ZAPBOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Exotermické a endotermické reakce
VY_32_INOVACE_421, 22. sada, Prvouka
VY_32_INOVACE_CH.8.16 –KARBOXYLOVÉ KYSELINY- prezentace
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Květ VY_52_INOVACE_B1 – 16 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_29_SVALY_PREDNI_CAST
OPYLENÍ a OPLOZENÍ VY_52_INOVACE_B1 – 20 AUTOR: Mgr. Iveta Bartošová
Chromatografie VY_32_INOVACE_CH1 – 01 AUTOR: Mgr. Jana Krajinová
Vzdělávací oblast: Český jazyk – sloh Autor: Vlasta Lindovská
VY_32_INOVACE_PSYPS13660ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní škola, školní.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: MGR. MARTINA MYŠKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_750_VYHLÁŠENÍ_ČESKOSLOVENSKA TÉMA: Vyhlášení.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_426, 22. sada, Prvouka
Označení DUM 14 _ 06 _ Pl _ DUM Autor Příjmení a jméno: Pavelková Irena, Bc. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
VY_32_INOVACE_TMM20660BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM20760BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
VY_32_INOVACE_PSYPS13960ZAP Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
Havajské ostrovy.
Název a číslo učebního materiálu: VY_52_INOVACE_30_SVALY_ZADNI_CAST
Transkript prezentace:

VÍTR Karolína Maděrová

Vítr Vítr je horizontální proudění vzduchu v atmosféře. Je vyvolaný rozdíly v tlaku vzduchu a rotací Země. Při jeho popisu nás zajímá jeho směr, rychlost a ochlazovací účinek. Rychlost a směr větru se měří pomocí anemometru. Směr větru se udává dle směru, odkud vítr vane - buď přesněji pomocí azimutu nebo v meteorologii pomocí světových stran. Vítr je odpradávna ničícím živlem i pomocníkem člověka. Vichřice spolu s povodněmi jsou největším zdrojem škod v podmínkách střední Evropy, při poslední velké vichřici v listopadu 2004 došlo k poničení velké části lesů Vysokých Tater. Vítr je jedním z hlavních činitelů působících erozi a zvětrávání hornin.

Rychlost větru Rychlost větru se klasifikuje buďto přesným určením jeho rychlosti, nebo ve stupních, které se určují odhadem podle Beaufortovy stupnice. Rychlost větru se v čase výrazně mění, proto se často udává průměrná rychlost větru (za určité období, např. 1 nebo 5 minut) a nárazová rychlost větru (maximální rychlost při jednorázovém nárazu).

Beaufortova stupnice Beaufortova stupnice slouží k odhadu rychlosti větru bez použití přístrojů. Původní stupnici sestavil v letech 1805 - 1808 anglický admirál F. Beaufort, měla 14 stupňů a vycházela z účinku různé síly větru plachty lodi.

Větrné mlýny Na území ČR se větrná energie využívala v minulosti ve větrných mlýnech. Historicky je postavení prvního větrného mlýna na území Čech, Moravy a Slezska doloženo již v roce 1277 v zahradě Strahovského kláštera v Praze. Větrný mlýn Kuželov

Větrné mlýny v Holandsku V Holandsku je nejvíce větrných mlýnů na světě.

Větrné elektrárny První VE v Evropě vyvinul a postavil Poul la Cour v roce 1891 v Dánsku. Konstrukci větrného motoru vylepšil v roce 1930 Francouz George J. Darreius. Jeho technologie byla převratná ovšem prosadila se až v 70. letech 20. století. V naší republice se VE, začaly poprvé objevovat koncem osmdesátých let 20. století. Nejlepší místa ke stavbě jsou horská pohraniční pásma, tedy dostatek silného větru. Využití energie z větrných elektráren závisí na pravidelnosti i na přesných předpovědích síly a směru větrů. Což je samozřejmě velmi těžko určitelné, a tak větrné elektrárny jsou ve většině případů využity na maximálně dvacet procent v daném ročním období. Větrné elektrárny mají automatické obsluhování, maximálně šetří životní prostředí a nepotřebují zabrat větší množství půdy (kromě větrných farem, které potřebují ohromné rozlohy v desítkách tisíc kilometrů čtverečních).

Větrné elektrárny

Zdroje http://www.google.com/imgres?num=10&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=yM8bZ5alTa0JoM:&imgrefurl=http://cunderlik.blog.idnes.cz/c/157429/Holandske-vetrne-mlyny-fotoblog.html&docid=DKz_ank6ofoqBM&imgurl=http://blog.idnes.cz/blog/8005/157429/otevreny_mlyn.jpg&w=446&h=550&ei=xMpZUNeVCc7otQbghoCoBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=465&vpy=115&dur=3279&hovh=249&hovw=202&tx=135&ty=177&sig=102664394831978703150&page=1&tbnh=125&tbnw=101&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:2,s:0,i:79 http://www.google.com/imgres?num=10&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=TqNbiyWq1z_mvM:&imgrefurl=http://www.puzzle-prodej.cz/holandsko/&docid=EpWbBC-1FWOyRM&imgurl=http://www.puzzle-prodej.cz/gallery/zc31950.jpg&w=251&h=320&ei=xMpZUNeVCc7otQbghoCoBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=578&vpy=113&dur=395&hovh=254&hovw=199&tx=91&ty=130&sig=102664394831978703150&page=1&tbnh=125&tbnw=98&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:3,s:0,i:82 http://www.google.com/imgres?num=10&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=gHxeNL8E22S7KM:&imgrefurl=http://www.ireceptar.cz/zahrada/okrasna-zahrada/vylet-do-kralovstvi-tulipanu/&docid=wA3pI88zlKhztM&imgurl=http://www.ireceptar.cz/res/data/143/017319.jpg&w=511&h=299&ei=xMpZUNeVCc7otQbghoCoBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=446&vpy=261&dur=954&hovh=172&hovw=294&tx=192&ty=76&sig=102664394831978703150&page=3&tbnh=104&tbnw=178&start=46&ndsp=25&ved=1t:429,r:8,s:46,i:247 http://www.google.com/imgres?num=10&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=9-DJ83BHBAJLVM:&imgrefurl=http://www.vykupto.cz/dovolena/4166-vikendovy-zajezd-do-holandska&docid=PHreqmdOFs-SUM&imgurl=http://img.vykupto.cz/cw/4166/image.jpg&w=420&h=277&ei=xMpZUNeVCc7otQbghoCoBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=515&vpy=115&dur=1254&hovh=182&hovw=277&tx=101&ty=145&sig=102664394831978703150&page=3&tbnh=128&tbnw=185&start=46&ndsp=25&ved=1t:429,r:2,s:46,i:228 http://www.google.com/imgres?num=10&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=0z4Q7tR47YH7KM:&imgrefurl=http://www.profimedia.cz/fotografie/de-zaanse-schans-holandsko-holandsko-vetrne-mlyny/0011650791/&docid=xD33Qc6SkfVtGM&itg=1&imgurl=http://www.profimedia.cz/fotografie/de-zaanse-schans-holandsko-holandsko-vetrne-mlyny/profimedia-0011650791.jpg&w=319&h=480&ei=xMpZUNeVCc7otQbghoCoBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=422&vpy=95&dur=1228&hovh=275&hovw=183&tx=78&ty=205&sig=102664394831978703150&page=3&tbnh=135&tbnw=94&start=46&ndsp=25&ved=1t:429,r:14,s:46,i:266 http://www.google.com/imgres?num=10&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=1h3xWF_KNGpN5M:&imgrefurl=http://www.profimedia.cz/fotografie/vetrny-mlyn-a-kvetinove-pole-v-holandsku/0012707467/&docid=JF0sEg30nmma0M&imgurl=http://www.profimedia.cz/fotografie/vetrny-mlyn-a-kvetinove-pole-v-holandsku/profimedia-0012707467.jpg&w=640&h=427&ei=xMpZUNeVCc7otQbghoCoBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=1029&vpy=106&dur=930&hovh=183&hovw=275&tx=132&ty=113&sig=102664394831978703150&page=3&tbnh=135&tbnw=185&start=46&ndsp=25&ved=1t:429,r:18,s:46,i:278

Zdroje http://www.google.com/imgres?num=10&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=Q9DWzeuz-mWFyM:&imgrefurl=http://www.nizozemi.biz/&docid=tAoeAA_YjRMpwM&imgurl=http://www.nizozemi.biz/photo/vetrny-mlyn-u-reky.jpg&w=500&h=331&ei=xMpZUNeVCc7otQbghoCoBQ&zoom=1&iact=hc&vpx=684&vpy=148&dur=4972&hovh=183&hovw=276&tx=157&ty=122&sig=102664394831978703150&page=1&tbnh=125&tbnw=167&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:4,s:0,i:85 http://www.google.com/imgres?hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=iXAbtwaSwLNV5M:&imgrefurl=http://tapety.aceweb.cz/download.php%3Fwhat%3Dtapeta%26id%3D22&docid=7SZBawYA1kV9CM&imgurl=http://tapety.aceweb.cz/admin/tapety_1024x768/windows_vista_1600_069.jpg&w=1024&h=768&ei=hthZULGBConFswa344H4BQ&zoom=1&iact=hc&vpx=423&vpy=295&dur=2162&hovh=194&hovw=259&tx=138&ty=119&sig=102664394831978703150&page=1&tbnh=111&tbnw=148&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:9,s:0,i:177 http://www.google.com/imgres?hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=cH6tozn56bQMkM:&imgrefurl=http://alik.idnes.cz/vetrne-mlyny-v-ceske-republice-dzb-/alik-alikoviny.asp%3Fc%3DA040720_vetrne_al&docid=oJJqL4kkRbAHKM&imgurl=http://i.idnes.cz/11/032/cl6/PET152bfd_karelmarhoun_mlyn.jpg&w=630&h=427&ei=5thZUNP0FM-Sswarr4GICw&zoom=1&iact=hc&vpx=482&vpy=146&dur=1255&hovh=185&hovw=273&tx=167&ty=130&sig=102664394831978703150&page=1&tbnh=123&tbnw=170&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:2,s:0,i:76 http://www.google.com/imgres?hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=L_N38oRMahK3XM:&imgrefurl=http://www.niko-brno.cz/&docid=nVD42vk0dubrWM&imgurl=http://www.niko-brno.cz/flash/monoslideshow/album/images/photo3.jpg&w=914&h=1154&ei=nehZUNPaCMHQtAaY3oDIDg&zoom=1&iact=hc&vpx=416&vpy=231&dur=1200&hovh=252&hovw=200&tx=143&ty=128&sig=102664394831978703150&page=1&tbnh=108&tbnw=92&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:10,s:0,i:167 http://www.google.com/imgres?start=157&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=V_KmMCzeQsqe1M:&imgrefurl=http://www.telegraph.co.uk/earth/energy/windpower/9137224/Living-next-to-a-wind-farm-is-good-for-you-says-minister-Ed-Davey.html&docid=cCXiPssNk4zLmM&imgurl=http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01882/wind-farm_1882864b.jpg&w=620&h=388&ei=_uhZUIv9BdOGswbRrICQCw&zoom=1&iact=hc&vpx=837&vpy=284&dur=1519&hovh=177&hovw=284&tx=140&ty=93&sig=102664394831978703150&page=7&tbnh=112&tbnw=179&ndsp=27&ved=1t:429,r:5,s:157,i:276 http://www.google.com/imgres?start=129&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=s8E0XkhCwkYMmM:&imgrefurl=http://serdarguler.deviantart.com/art/Wind-turbines-92959540&docid=-FcL33pOq34juM&imgurl=http://www.deviantart.com/download/92959540/Wind_turbines_by_serdarguler.jpg&w=1280&h=1024&ei=ZelZUNGUGonysgaukYEI&zoom=1&iact=hc&vpx=419&vpy=2&dur=286&hovh=201&hovw=251&tx=125&ty=72&sig=102664394831978703150&page=6&tbnh=119&tbnw=141&ndsp=28&ved=1t:429,r:16,s:129,i:222

Zdroje http://www.google.com/imgres?start=238&hl=cs&biw=1366&bih=596&addh=36&tbm=isch&tbnid=Zyx7iAPveg5kRM:&imgrefurl=http://eon.energieplus.cz/ekologicka-energie/vetrna-energie/morske-vetrne-elektrarny-ekologicka-energie-pro-evropu&docid=vlF52HKyIdaV7M&imgurl=http://eon.energieplus.cz/files/images/EKOLOGICKA_ENERGIE/Vetrna_energie/morske_vetrne_elektrarny/96666911.jpg&w=520&h=328&ei=v-lZUKiUKcXesgaG8oDYBA&zoom=1&iact=hc&vpx=166&vpy=178&dur=68&hovh=178&hovw=283&tx=180&ty=137&sig=102664394831978703150&page=10&tbnh=110&tbnw=175&ndsp=29&ved=1t:429,r:9,s:238,i:206 http://www.google.com/imgres?start=238&hl=cs&biw=1366&bih=596&addh=36&tbm=isch&tbnid=wTfBDXkwOPpA8M:&imgrefurl=http://www.earthtimes.org/energy/wind-farms-fact-vs-fiction/101/&docid=XLkXUhNQ7_K2SM&imgurl=http://www.earthtimes.org/newsimage/wind_farm_3111.jpg&w=765&h=475&ei=7elZUO_GNMrBswb6-YCQAg&zoom=1&iact=hc&vpx=569&vpy=306&dur=47&hovh=177&hovw=285&tx=168&ty=113&sig=102664394831978703150&page=10&tbnh=106&tbnw=171&ndsp=29&ved=1t:429,r:18,s:238,i:234 http://www.google.com/imgres?hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=RZyvxuWxxV_LtM:&imgrefurl=http://www.nazeleno.cz/energie/vetrna-energie/vetrna-energie-v-cr-vyroba-potencial-vykupni-ceny-1.aspx&docid=IN5fueJmBGeYZM&imgurl=http://www.nazeleno.cz/Files/ResizedImages/obrazky/Energie/VTE-%2525C4%25258CR/perex_329x-1_1112061005.jpg&w=329&h=242&ei=c-pZULSiMNHMsgbKh4H4Bw&zoom=1&iact=hc&vpx=335&vpy=104&dur=562&hovh=192&hovw=262&tx=184&ty=97&sig=102664394831978703150&page=4&tbnh=136&tbnw=189&start=68&ndsp=25&ved=1t:429,r:8,s:68,i:315 http://www.google.com/imgres?start=148&hl=cs&biw=1366&bih=596&tbm=isch&tbnid=6D6bIhdWJBFBWM:&imgrefurl=http://www.solarcenter.cz/&docid=Bu29GlSTX_2xmM&imgurl=http://www.solarcenter.cz/files/media/obsah/vitr_1.jpg&w=378&h=284&ei=1exZUJnRFYjBswal24HwDg&zoom=1&iact=hc&vpx=291&vpy=270&dur=59&hovh=195&hovw=259&tx=159&ty=121&sig=102664394831978703150&page=7&tbnh=129&tbnw=164&ndsp=27&ved=1t:429,r:21,s:148,i:247

www.google.cz, www.wikipedie.cz, www.seznam.cz konec Zdroje: www.google.cz, www.wikipedie.cz, www.seznam.cz