Impresionismus v sochařství Auguste RODIN

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_DEK_52 B A U H A U S
Advertisements

Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
První představitelé impresionismu
Auguste Rodin Název školy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Řecká architektura a sochařství
VY_52_INOVACE_DEK_59 NOVÝ REALISMUS, NOVÁ FIGURACE, HYPERREALISMUS
POSTIMPRESIONISMUS VY_52_INOVACE_DEK_39.
VY_52_INOVACE_DEK_45 SVĚTOVÉ A ČESKÉ SECESNÍ MALÍŘSTVÍ
VY_52_INOVACE_DEK_50 PAŘÍŽSKÁ ŠKOLA
Secesní architektura ve Španělsku
VY_52_INOVACE_DEK_40 Symbolismus Paula Gauguina
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Impresionismus Šedesátá léta 19. století.
IMPRESIONISMUS Název projektu – BRÁNA JAZYKŮ OTEVŘENÁ Název materiálu:
SECESE VY_52_INOVACE_DEK_42.
VY_52_INOVACE_DEK_58 POP-ART
VY_52_INOVACE_DEK_48 Futurismus
VY_52_INOVACE_DEK_34 Impresionismus
Předpoklady nástupu moderních směrů 20. století
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
VY_52_INOVACE_DEK_60 Konceptuální umění Akční umění
VY_52_INOVACE_DEK_47 EXPRESIONISMUS A KUBISMUS
VY_52_INOVACE_DEK_62 ARCHITEKTURA FRANCIE Le Corbusier
VY_52_INOVACE_DEK_46 PRVNÍ UMĚLECKÉ SLOHY 20. STOLETÍ
VY_52_INOVACE_DEK_51 ABSTRAKCE PŘED 1. SVĚTOVOU VÁLKOU
Secesní architektura v ostatních zemích Evropy a Ameriky
VY_52_INOVACE_DEK_41 EXPRESIONISMUS VINCENTA VAN GOGHA
VY_52_INOVACE_DEK_54 SURREALISMUS
IMPRESIONISMUS.
VY_52_INOVACE_DEK_36 Impresionisté krajináři. Datum vytvoření: Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová.
REALISMUS.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
VY_52_INOVACE_DEK_49 NAIVNÍ UMĚNÍ
Impresionisté figurativního malířství
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgA. Kateřina Mikešová Název šablonyIII/2 – Inovace.
VY_52_INOVACE_DEK_56 MALÍŘSTVÍ PO DRUHÉ SVĚTOVÉ VÁLCE
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IMPRESIONISMUS.
RENESANČNÍ SOCHAŘSTVÍ V OBDOBÍ RENESANCE
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Příjemce: Doporučeno pro: 7. ročník Předmět: Dějepis Autor: Jakub Komrska Základní škola.
Michelangelo Buonarroti malíř MgA. Lukáš Psík
RENESANCE - pokračování
OP-ART Jana Bobčíková.
Vytváří se „kobercový styl“ – motivy ptáků, lvů, sfing, bájných fénixů, květinové vzory – černé a tmavě červené na světlejší podklad.
Edgar Degas MgA. Lukáš Psík
Kodexy Výtvarná dílaSochy & plastiky Věda & vynálezy ČLOVĚK - VYNÁLEZCE - GÉNIUS „Mezi malířstvím a sochařstvím neshledávám jiný rozdíl, nežli že sochař.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Aktualizace uměleckého díla
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Karolína Hejduková GP3MP_MGP Metodika galerijní pedagogiky 2013
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
SOCHA SVATÉHO VÁCLAVA.
18) Dělení podle funkce, námětu… Výtvarná příprava 1.
Od přelomu 2. a 1. tisíciletí př.n.l.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Občané z Calais Auguste Rodin
SOCHAŘSTVÍ KLASICKÉ OBDOBÍ 5. st. př. n. l.
výtvarné vyjadřování od nejstarších dob
Realismus ve výtvarném umění
SOCHAŘSTVÍ HÉLENISTICKÉ 3.–1. st. př. n. l.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
SVÉDSKO 1.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Impresionismus v sochařství Auguste RODIN VY_52_INOVACE_DEK_38

Impresionismus v sochařství Auguste RODIN VY_52_INOVACE_DEK_38 Datum vytvoření: 01. 08. 2013 Autor: Mgr. Martina Kokšteinová „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Klíčová slova: impresionismus, figura, socha, sochař, Auguste Rodin Anotace: výkladová prezentace pro získání informací na téma Impresionismus v sochařství – Auguste Rodin, zodpovězení následného testu, hledání obrazů na internetu Způsob využití: výklad, test, práce na internetu

- mistr umění pohybu v soše - nevytváří sochy na podstavcích, ale umísťuje postavy volně do prostoru - sochy předpokládají hru světla a stínu, odrážejí též vnitřní život (velké vášně, city) - jeho dílo je úžasně působivé, ve vývoji sochařství nemá obdoby

- v souladu s impresionisty - stejně jako impresionisté i Rodin opovrhuje vnějším vzhledem „dokončenosti díla“ - často ponechával v soše i kus neopracovaného kamene, čímž vyvolával dojem, že se z něho postava rodí a nabývá tvaru - v souladu s impresionisty i Rodin usiloval o to, aby divák zapojil svou představivost

Nejslavnější sochy: Balzac - znázorňuje spisovatele nahodile stojícího, zabaleného v županu, vytváří dojem, že Balzac právě vstal z postele

- zobrazuje mladého, přemýšlejícího muže Myslitel - zobrazuje mladého, přemýšlejícího muže - proslulá krásou mužského těla i silou usilovného výrazu

Bronzové sousoší Měšťané z Calais - zobrazuje pomník občanům, kteří se v historii města Calais dobrovolně obětovali smrti

Brána Pekel – dveře do muzea dekorativních umění, bronzové dílo Pomník Victora Huga Brána Pekel – dveře do muzea dekorativních umění, bronzové dílo

Nádherné ženské akty v různých pozicích

- většina umělcových soch se v současné době nachází v domě, kde umělec v Paříži bydlíval, dnes Rodinovo muzeum - v roce 1900 byl Rodin nejslavnější umělec v Paříži - tehdy se konala výstava jeho 168 děl

- jeho vliv na mladou umělkyni je zjevný - spolu s jeho sochami jsou vystaveny sochy sochařky Camille Claudel, žákyně Rodina, později milenky - jeho vliv na mladou umělkyni je zjevný - oba byli považováni za mistry pohybu, od dob Michelangela nejslavnější sochaři

Test 1. Vysvětlete, v čem je Rodinovo dílo impresionistické? 2. Čím je Auguste Rodin nový pro sochařství? 3. Kde jsou vystaveny jeho sochy?

Zdroje: Odehnalová Alena – Vybrané kapitoly z dějin kultury, CERM s. r. o., Brno 2001, ISBN 80-7204-211-4 Robert Cumming – Velký ilustrovaný průvodce umění, Slovart, Praha 2007, ISBN 978-80-7209-971-9