Digitální učební materiál

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Advertisements

Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_8.2.1.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola Střední průmyslová škola Zlín
Digitální učební materiál
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Slovosled Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Únor 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Die deutsche Küche Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_4C3 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Mgr. Eliška Ducháčová Wir üben deutsche Grammatik PASSIV.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_157 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
Krankheit, Gesundheit Opakování slovesa müssen, sollen v návaznosti na téma Körper und Gesundheit.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_NJ_3_4_7E_8E_SEI_15_SÄTZE.
Deutsch mit Max II. Lektion 3
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Einkaufen VY_32_INOVACE_02-34 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh: Cvičení na podporu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_ Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Vorgangspassiv Autor.
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Perfekt- Wiederholung.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_NJ.9.A.20_opakujeme_doplnujeme Datum : Ročník :
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_156 Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková Název.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SŠ a VOŠ České Budějovice Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední škola a.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,7_.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_152  Jméno autora: Mgr. Lenka Pávková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Wiederholung 1.-3.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_34_Německý jazyk_věty jednoduché_souvětí Číslo.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Konjugation der Hilfsverben
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Němčina pro jazykové školy nově 1
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Bilden Sie ein Gespräch
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Digitální učební materiál Passiv PaedDr. Helena Trávníková leden 2013

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0606 Název programu OP 1.5 Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu Inovace vzdělávacího procesu Číslo materiálu VY_32_INOVACE-9-25-NEJ-2 Název školy Střední zdravotnická škola, Brno, Jaselská 7/9 Autor PaedDr. Helena Trávníková Vzdělávací oblast Deutsch Tematická oblast Grammatik Téma Passiv 4. Datum tvorby 28. ledna 2013 Anotace Schnelle Kurzinformation. Konzentration auf Wesentliche DUM bildet die Präsentation Metodický pokyn Ich empfehle zur Wiederholung

Was man über das Passiv wissen sollte Wenn wir vom Passiv reden, müssen wir zuerst den Unterschied zwischen einem Aktivsatz und einem Passivsatz erklären. In einem Aktivsatz ist die Person, die etwas macht, wichtig. In einem Passivsatz ist die handelnde Person unwichtig. Die Aktion ist wichtig und steht im Mittelpunkt.

Ein Aktivsatz Zum Beispiel: Das Mädchen isst die Melone. Tut das Mädchen in diesem Satz etwas? Ja - das ist ein Aktivsatz.

Ein Passivsatz Zum Beispiel: Die Melone wird gegessen. Tut die Melone etwas? Nein, das ist ein Passivsatz.

Aktivsatz In einem Aktivsatz ist die Person, die etwas macht, wichtig. Die W-Frage –Wer bäckt den Kuchen? Der Bäcker bäckt den Kuchen.

Aktivsatz Wer packt den Koffer? Das Mädchen packt den Koffer. Wer repariert das Auto? Der Mechaniker repariert das Auto.

Passivsatz In einem Passivsatz ist die handelnde Person unwichtig. Die Aktion ist wichtig und steht im Mittelpunkt. Man fragt: Was ist passiert? Ein Kuchen wurde gebacken. Was ist passiert? Der Koffer wurde gepackt.

Aktivsatz-Passivsatz Das Umwandeln ist auch ganz einfach. -Ich esse ein Brötchen.=Aktivsatz -Das Brötchen wird von mir gegessen. =Passivsatz

Die Präposition von + Dativ Ein Kuchen wird gebacken. Wer den Kuchen bäckt, also die Person, ist für den Vorgang nicht wichtig und wird im Passivsatz normalerweise nicht gennant. Soll die Person etwas tun, dennoch genannt werden, so gebraucht man bei einer direkten Person oder Ursache die Präposition von + Dativ Der Kuchen wird vom Bäcker gebacken.

So wird das Passiv gebaut Werden + Partizip II Passiv Präsens Ich werde gefragt. Passiv Präteritum Ich wurde gefragt. Passiv Perfekt Ich bin gefragt worden.

Die Übung Übersetze: a) Jídlo se právě vaří. b) Restaurace je hodně navštěvována. c) Co se dnes hraje v kině? d) Jsem očekáván. e) Pokoj se uklízí.

Lösungen a) Das Essen wird gerade gekocht. Jídlo se právě vaří. b) Das Restaurant wird viel besucht. Restaurace je hodně navštěvována. c) Was wird heute im Kino gespielt? Co se dnes hraje v kině? d) Ich werde erwartet. Jsem očekáván. e) Das Zimmer wird gerade aufgeräumt. Pokoj se právě uklízí.

Ich danke Ihnen für Ihre Aufmerksamkeit

Textnachweis HÖPPNEROVÁ, Věra a Lenka JAUCOVÁ. Moderní učebnice němčiny: vhodná i pro samouky. V Praze: NS Svoboda, 2000, 357 s. ISBN 80-205- 1014-1. DUSILOVÁ, Doris. Sprechen Sie Deutsch?: učebnice němčiny pro střední a jazykové školy : [kniha pro učitele]. 2. vyd. Praha: Polyglot, 2000, 265 s., přílohy v různém stránkování. ISBN 80-861- 9509-0. BENDOVÁ, Veronika. Němčina pro pokročilé a samouky. 1. vyd. Praha: SPN, 1993, 419 s. ISBN 80-042-5283-4.

Textnachweis KLOSA, Annette. Duden, deutsches Universalwörterbuch. 4., neu bearbeitete und erw. Aufl. / [Bearbeiter der 4. Aufl., Annette Auberle ... et al.]. Mannheim: Dudenverlag, 2001, 1892 p. ISBN 34-110- 5504-9.

Die Bilder Die Bilder: Autor