Správně Otázka na 4ku Špatně! Špatně! Špatně! Co znamená zkratka PVC?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_CHK4_5460 ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Advertisements

Makromolekulární, organické látky
Start CHEMIE 9.ročník Zdeňka Šetková ZŠ Masarykova, Ostrov
Polymerní materiály užívané pro totální náhrady kolenního a kyčelního kloubu Jan Vocílka.
Z cyklu: Sonda do hlubin gymplákovi duše Polyethylentereftalát Podle mého PET(P)
VY_32_INOVACE_11_2_7 Ing. Jan Voříšek
PLASTY.
Plasty („umělé hmoty“)
Poznámka: Text, jenž se nachází u každého snímku v poznámkách, by měl být při prezentaci zmíněn ústně.
Reakce alkanů a cykloalkanů.
Polymerace Marek Šuk, 5.C. 1. INICIACI Při polymeraci dochází ke spojování molekul obsahujících alespoň jednu dvojnou nebo trojnou vazbu. V průběhu reakce.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět:Chemie Ročník:9. Téma:Přírodní.
Plasty makromolekulární látky snadné tvarování (za určitých podmínek)
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Uhlovodíky (Cyklo)Alkeny.
Chemie anorganická a organická Makromolekulární látky, plasty
25.1 Vím, co jsou alkeny a alkyny
I n v e s t i c e d o r o z v o j e v z d ě l á v á n í
Polymerní nanomateriály
Polymerace Střední odborná škola Otrokovice
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
VY_32_INOVACE_CHK4_5760ŠAL Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
CZ.1.07/1.1.10/
Plasty Plasty jsou tvořeny makromolekulárními řetězci s opakujícími se základními strukturními jednotkami. Atomy makromolekuly jsou spojeny.
Plasty Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_170.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_133.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ZÁKLADY MAKROMOLEKULÁRNÍ CHEMIE
Halogenderiváty uhlovodíků
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
a) poly(vinylchlorid)b) plánovaná výroba cukrů d) primární vitamín Cc) poly(vinylcobalt) Co znamená zkratka PVC? Otázka na 4ku Správně Špatně!
HALOGENDERIVÁTY H halogenem (F, Cl, Br, I) alkylhalogenidy
Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
Tutorial: Strojírenská technologie Topic: Plasty – Plastics – types and structures Prepared by: Ing. Elena Nová Projekt Anglicky v odborných předmětech,
13.2 Plasty jsou uměle vytvořené organické látky, které se za určitých podmínek dají tvarovat (plastas = tvárný) Vznikají reakcemi, při kterých z malých.
Halogenderiváty uhlovodíků
RECYKLACE PETLAHVÍ Chemie 9. ročník Ing. Bc. Jitka Moosová ZŠ Benešov,
Polymerace 17. prosince 2013 VY_32_INOVACE_130308
P LASTY VZNIKLÉ POLYMERACÍ. CO JE TO POLYMERACE ? je řetězová polyreakce, při které se více monomerů spojuje v polymer n CH 2 =CH- CH=CH 2 → -[CH 2 -CH=CH-CH.
Makromolekulární látky uměle vyrobené Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 24 AnotaceDefinice.
Chemie pro 9. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název:
PLASTY. DEFINICE Plasty jsou uměle (synteticky) vyrobené makromolekulární látky, které lze za určitých podmínek tvarovat. Mají vlastnost zvanou PLASTICITA.
Ch_071_Plasty Ch_071_Plasty a syntetická vlákna_Plasty Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 13 Polymerace TEMA: Chemie -
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák Syntetické látky umělé hmoty a vlákna Měkčený PVC Teflon Polypropylen Polystyren.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Makromolekulární látky  Makromolekulární látky jsou látky složené z velkého počtu atomů vázaných chemickými vazbami do dlouhých řetězců.  Pravidelně.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
ElElektro odpadad Plast Papír Sklo Pravidla hry Nebezpečný.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_09_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Plasty. Plast je materiál, jehož podstatu tvoří syntetické makromolekulární látky Makromolekuly jsou částice složené z velkého počtu (až tisíců) atomů.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Technické materiály Pevné látky, které se používají na výrobu strojů, přístrojů, konstrukcí, technologických zařízení a nástrojů.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
= syntetické materiály
Vzdělávací materiál: Vlastnosti dentálních plastů
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Chemie makromolekulárních látek
Organická chemie Chemie 9. r..
Makromolekulární látky uměle vyrobené
Plasty 3. prosince 2013 VY_32_INOVACE_130315
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6
Nejvýznamější sloučeniny s dvojnými vazbami.
Přírodovědecká fakulta UK, LS 2005
Transkript prezentace:

Správně Otázka na 4ku Špatně! Špatně! Špatně! Co znamená zkratka PVC? a) poly(vinylchlorid) b) plánovaná výroba cukrů c) poly(vinylcobalt) d) primární vitamín C

Jaké fáze má polymerace? Otázka na 3ku Špatně! Špatně! Špatně! Správně Jaké fáze má polymerace? a) iniciátor, propagátor, terminátor b) iniciace, progace, ferminace c) spuštění, průběh, ukončení d) iniciace, propagace, terminace

Z jakého monomeru se vyrábí Teflon? Otázka na 2ku Správně Špatně! Špatně! Špatně! Z jakého monomeru se vyrábí Teflon? a) tetrafluorethyn b) trifluorethylen c) tetrafluorethylen d) trifluorethyn

Katalyzátory umožňující řídit distribuci délek makromolekul jsou: Otázka na 1ku Správně Špatně! Špatně! Špatně! Katalyzátory umožňující řídit distribuci délek makromolekul jsou: a) makroceny b) metalloceny c) bondoceny d) polyceny

První plast vyrobený z celulózy (1862) se nazývá? Otázka na 4ku Správně Špatně! Špatně! Špatně! První plast vyrobený z celulózy (1862) se nazývá? a) celulózák b) celuloid c) celosan d) celaskon

Jakou látku označuje zkratka PET? Otázka na 3ku Správně Špatně! Špatně! Špatně! Jakou látku označuje zkratka PET? a) poly(ethylentereftalát) b) poly(ethylen) c) plastický elementární Teflon d) poly(ethynteflon)

Pevnost vulkanizovaného kaučuku zajišťují? Otázka na 2ku Špatně! Špatně! Správně Špatně! Pevnost vulkanizovaného kaučuku zajišťují? a) vzniklé C-C vazby b) H můstky b) N můstky d) S můstky

Organické sklo (plexisklo) tvoří: Otázka na 1ku Špatně! Špatně! Správně Špatně! Organické sklo (plexisklo) tvoří: a) PS – poly(styren) b) PMMA-poly(methylmetakrylát) c) PE – poly(ethylen) d) PVC – poly(vinylchlorid)

Další si musíte vymyslet sami Otázka na 4ku Špatně! Špatně! Správně Špatně! Další si musíte vymyslet sami

učebnice chemie pro gymnázia Použité zdroje: učebnice chemie pro gymnázia internet Autor: Jan Jánský Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie 2008