Linguistic issues CZECH ZŠ BRNO, HERČÍKOVA 19 CZECH REPUBLIC

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anglicky jsem se rozhodl učit před půl rokem. I took up English six months ago (decided to learn).
Advertisements

1 Další materiály: o Časopisy – Team, Bridge, Friendship o Online zdroje – audio, video, aktuální a autentické materiály Další materiály: o Časopisy –
Linking Words and phrases
Content Something about me Basic things about Czech Republic
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady31Číslo DUM.
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady39Číslo DUM.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Passive – Other Tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Nemusela se vrátit brzo she didn't have to be back early.
Practising Present perfect Been/gone. Choose been or gone I am sorry I´m late. I´ve been/gone to the bank. Where is Jim? He´s been/gone home. I´ve been/gone.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Šablona/číslo materiálu:III/2 VY_32_INOVACE_ANJ460 Jméno autora:Mgr. Soňa Nekvindová Třída/ročník2. ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není- li uvedeno jinak, je Ing. Petra Andrlová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Menu Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
 I.E.S. Ramón Menéndez Pidal Secondary School
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Immigration and multiculturalism Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
CANADA 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento projekt.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Present Perfect Tense and Past Simple Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
My family NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14_ Jazyk anglický TEMA: My family ČÍSLO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Since, for Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
INTEGRATED RESCUE SYSTEM Střední průmyslová škola Hranice Mgr. Radka Vorlová 02_Integrated Rescue System CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Love relationship Číslo vzdělávacího materiálu: AJ2-18 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Hana Červená Název:VY_32_INOVACE_78 _angličtina-gramatika Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_ 11 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_32_INOVACE_15_Konverzace v Aj 6. ročník_ Reading Téma: Reading CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_30_What_do_you_know_about_GB.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_171.ANJ.12 Základy telefonování v angličtině.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Future tense Budoucí čas vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
An English Lesson Hodina angličtiny CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_3216_AJ7 © Dagmar Marková, 2013 Masarykova základní škola Zásada, okres Jablonec.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková Because it was fun! Why did he sleep in the tent?
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
GE - Vyšší kvalita výuky
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Telephoning and Texting
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ANGLICKÝ JAZYK ČLOVĚČE, NEZLOB SE !
Téma hodiny: Australian Holidays – ANZAC Day Předmět: English language
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_03.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Radka Černá Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_ANGLICKY_JAZYK_GRAMATIKA_15Spojky.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Jazyk a jazyková komunikace, Anglický jazyk, Minulý čas prostý a průběhový.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Kateřina Suková
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Space Ing. Jaroslav Bernkopf.
LONDON´S BURNING - práce s textem
Miroslava Lučanská, Czech Republic
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
100 nepravidelných sloves
Linguistic variety in Europe
LINGUISTIC VARIETY IN EUROPE
Linguistic Issues Czech language ZŠ Brno, Herčíkova 19 Czech Republic
Linguistic Issues Czech language ZŠ Brno, Herčíkova 19 Czech Republic
Linguistic issues czech ZŠ BRNO, herčíkova 19 czech republic
Transkript prezentace:

Linguistic issues CZECH ZŠ BRNO, HERČÍKOVA 19 CZECH REPUBLIC

INDO-EUROPEAN GROUP OF LANGUAGES ROMANCE LANGUAGES GERMANIC LANGUAGES SLOVANIC LANGUAGES GREEK LANGUAGE

LATIN AND ROMAN EMPIRE CATALAN LANGUAGE CZECH LANGUAGE ROMANIAN LANGUAGE GREEK LANGUAGE

CZECH LANGUAGE name CZECH number of speakers 1O,7 million (in year 2019) area of language Czech Republic  sometimes Slovak official language Czech language in the media and on television English movies dubbing  subtitles writing system   Latin alphabet

ENGLISH LANGUAGE name ENGLISH number of speakers 520 millions area of language United Kingdom Ireland United States of America Australia New Zealand Canada official language English language in the media and on television English movies Original version writing system   Latin alphabet

LANGUAGE IN OUR SCHOOL Compulsory subjects English- from: the first grade -to: the ninth grade Czech-from: the first grade - to: the ninth grade Option subjects German Russian Spanish from: the seventh grade to: the ninth grade

non bene conveniunt nec in una sede morantur maiestas et amor; sceptri gravitate relicta ille pater rectorque deum, cui dextra trisulcis ignibus armata est, qui nutu concutit orbem, induitur faciem tauri mixtusque iuvencis               mugit et in teneris formosus obambulat herbis. quippe color nivis est, quam nec vestigia duri calcavere pedis nec solvit aquaticus auster. colla toris exstant, armis palearia pendent, cornua vara quidem, sed quae contendere possis             facta manu, puraque magis perlucida gemma. nullae in fronte minae, nec formidabile lumen: pacem vultus habet. miratur Agenore nata, quod tam formosus, quod proelia nulla minetur; sed quamvis mitem metuit contingere primo,              mox adit et flores ad candida porrigit ora. gaudet amans et, dum veniat sperata voluptas, oscula dat manibus; vix iam, vix cetera differt; et nunc adludit viridique exsultat in herba, nunc latus in fulvis niveum deponit harenis;              paulatimque metu dempto modo pectora praebet virginea plaudenda manu, modo cornua sertis inpedienda novis; ausa est quoque regia virgo nescia, quem premeret, tergo considere tauri, cum deus a terra siccoque a litore sensim              falsa pedum primis vestigia ponit in undis; inde abit ulterius mediique per aequora ponti fert praedam: pavet haec litusque ablata relictum respicit et dextra cornum tenet, altera dorso inposita est; tremulae sinuantur flamine vestes. LATIN TEXT

ENGLISH TEXT Royalty and love do not sit well together, nor stay long in the same house. So the father and ruler of the gods, who is armed with the three-forked lightning in his right hand, whose nod shakes the world, setting aside his royal sceptre, took on the shape of a bull, lowed among the other cattle, and, beautiful to look at, wandered in the tender grass. In colour he was white as the snow that rough feet have not trampled and the rain-filled south wind has not melted. The muscles rounded out his neck, the dewlaps hung down in front, the horns were twisted, but one might argue they were made by hand, purer and brighter than pearl. His forehead was not fearful, his eyes were not formidable, and his expression was peaceful. Agenor’s daughter marvelled at how beautiful he was and how unthreatening. But though he seemed so gentle she was afraid at first to touch him. Soon she drew close and held flowers out to his glistening mouth. The lover was joyful and while he waited for his hoped-for pleasure he kissed her hands. He could scarcely separate then from now. At one moment he frolicks and runs riot in the grass, at another he lies down, white as snow on the yellow sands. When her fear has gradually lessened he offers his chest now for virgin hands to pat and now his horns to twine with fresh wreaths of flowers. The royal virgin even dares to sit on the bull’s back, not realising whom she presses on, while the god, first from dry land and then from the shoreline, gradually slips his deceitful hooves into the waves. Then he goes further out and carries his prize over the mid-surface of the sea. She is terrified and looks back at the abandoned shore she has been stolen from and her right hand grips a horn, the other his back, her clothes fluttering, winding, behind her in the breeze.  

Dobře se nehodí k sobě a na trůně nesedí jednom vznešenost s láskou Dobře se nehodí k sobě a na trůně nesedí jednom vznešenost s láskou. On, otec a vládce všech bohů, který trojklané blesky jak zbraň svou v pravici svíral, světem jenž kývnutím třásl, své mocné opustiv žezlo, změní se v krásného býka, a smísiv se do stáda kravek, bučí a po měkké trávě se prochází vznešeným krokem. Barvu má padlého sněhu, jejž dosud nepošlapala těžká šlépěje nohy a jižní netavil vítr. Na krku zjevné jsou svaly a lalok s plecí mu visí, rohy má malé, jak lidská ruka by vytvořila je, leskly se víc, než nejčistší drahokam skví se. Nic na něm hrozného není, ni v očích se netají hrozba: v tváři jas míru mu ležel. Dceř diví se Agénorova, že jest překrásný tak a nevěstí boje ni půtky. Zprvu však přece se bála, ač mírný byl, dotknout se jeho. Brzy jde blíže а k bělostné tlamě mu květiny podá. Těší to jeho touhu, a doufaje v budoucí rozkoš, ručky jí líže a na chvíli ještě svůj odkládá výboj. Hned se v milostné hře k ní vzpíná v zelené trávě, hned zase bělostným tělem se pokládá v žlutavý písek. Když ji opustil strach, hned plece jí nabízí svoje, aby je poplácala, hned nastrkuje zas rohy k ovití novými věnci, až konečně odvážila se princezna usednout naň, nic nevědouc, na kom to sedí. Pozvolna od země dál a od břehu dále a dále šalebné nechával stopy a do vln mořských již kráčel, potom prchá s ní dále a doprostřed hladiny moře odnáší kořist. Ta děsem se ohlíží k pevnině zpátky, od níž jest unášena, svou pravicí za roh jej držíc, levici na hřbet mu kladouc, a šaty jí ve větru vlají. CZECH TEXT

HOW TO SAY IN CZECH… -Hi- ahoj -Good morning- dobré ráno -Good night-dobrou noc -How are you- jak se máš -I'm fine- mám se dobře -My name is- jmenuji se -Thank you- děkuji -You are welcome-nemáš zač -I like- mám rád/ráda -I love you- miluji tě -See you- uvidíme se -Goodbye- ahoj

TEREZA DOLEŽALOVÁ ZŠ BRNO, HERČÍKOVA 19 CZECH REPUBLIC