Povrch kvádru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jednotky objemu Miroslava Maňásková.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/13 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru zednické práce. Prezentace obsahuje výpočet spotřeby materiálu z plných pálených cihel.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Studená, okres Jindřichův Hradec Autor: Mgr. Marie Hartmannová Název : VY_32_INOVACE_7B28Fy6_Objem 2 Téma:
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
Lichoběžníky a jejich vlastnosti Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Objemové jednotky a jejich převody
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: RNDr.Ivana Řehková NÁZEV:VY_32_INOVACE_ R19_Objem válce TEMA: Matematika 8.ročník.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Rotační válec Síť, povrch, objem
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Objem a povrch kvádru a krychle
Užití goniometrických funkcí
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Matematika VIII. Rotační válec Creation by IP&RK.
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Převody jednotek objemu
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Povrch krychle a kvádru.
Pravoúhlý trojúhelník (procvičování)
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Převody jednotek obsahu
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Určujeme povrch krychle a kvádru
Krychle NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_293_Krychle Téma: Geometrie.
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Převody jednotek objemu
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
Obvody a obsahy obrazců
Rotační válec Síť, povrch, objem
Povrch krychle.
VY_42_INOVACE_12_Oblouk a kruhová výseč - příklady
Převody jednotek délky
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Užití Pythagorovy věty
Užití mocnin a odmocnin ve slovních úlohách II.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Převody jednotek objemu
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
Převody jednotek obsahu
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Povrch kvádru

Síť kvádru

Síť tělesa je rozložený povrch tělesa do roviny.

Úkol Sestrojte obraz kvádru, který má šířku 7 cm, hloubku 4 cm a výšku 10 cm. Narýsujte jeho síť. Povrch kvádru tvoří 6 stěn – 3 dvojice shodných obdélníků. c= 10 cm Síť kvádru tvoří obrazec, složený ze 3 dvojic shodných obdélníků. b = 4 cm a = 7 cm

7 Síť kvádru 4 4 10 10 7 4 7 4 4 4 7

S = 2.a.b + 2.a.c + 2.b.c S = 2.(a.b + a.c + b.c) c c c b a a b a b Povrch kvádru je tvořen 3 dvojicemi shodných stěn – obdélníků S = 2.a.b + 2.a.c + 2.b.c S = 2.(a.b + a.c + b.c)

Ukázkový příklad Vypočtěte povrch kvádru, který má šířku 7 cm, hloubku 4 cm a výšku 12 cm. c = 12 cm Vypracování: a = 7 cm b = 4 cm c = 12 cm S = ? (cm2) S = 2.(a.b + a.c + b.c) S = 2.(7.4+ 7.12 + 4.12) S = 2.(28 + 84 + 48) S = 2 . (160) S = 320 cm2 b = 4 cm a = 7 cm

Příklady k procvičení Příklad 1 Příklad 2 Vypočtěte povrch kvádru, který má délku a = 14 dm, hloubku b = 8,5 dm a výšku c = 6,4 dm. Sestrojte náčrt. Příklad 2 Vypočtěte povrch kvádru, který má délku a = 5,2 m; hloubku b = 35 dm a výšku c = 400 mm. Převeďte rozměry výhodně na stejnou jednotku. Sestrojte náčrt.

Řešení příkladů Příklad 1 a = 14 dm b = 8,5 dm c = 6,4 dm S = ? (dm2) Vypočtěte povrch kvádru, který má délku a = 14 dm, hloubku b = 8,5 dm a výšku c = 6,4 dm. Sestrojte náčrt. a = 14 dm b = 8,5 dm c = 6,4 dm S = ? (dm2) S = 2.(a.b + a.c + b.c) S = 2.(14.8,5+ 14.6,4 + 8,5.6,4) S = 2.(119 + 89,6 + 54,4) S = 2 . (263) S = 526 dm2 c = 6,4 dm b= 8,5 dm a = 14 dm

Příklad 2 a = 5,2 m = 52 dm b = 35 dm c = 400 mm = 4 dm S = ? (dm2) Vypočtěte povrch kvádru, který má délku a = 5,2 m; hloubku b = 35 dm a výšku c = 400 mm. Převeďte rozměry výhodně na stejnou jednotku. Sestrojte náčrt. a = 5,2 m = 52 dm b = 35 dm c = 400 mm = 4 dm S = ? (dm2) S = 2.(a.b + a.c + b.c) S = 2.(52.35+ 52.4 + 35.4) S = 2.(1 820 + 208 + 140) S = 2 . (2 168) S = 4 336 dm2 c = 400 mm b= 35 dm a = 5,2 m

Objem kvádru

Objem kvádru kvádr obsahuje 4 . 3 . 2 ; tj. 24 jednotkových krychlí 2 V = 24 cm3 1 cm3 kvádr obsahuje 5 . 3 . 8 ; tj. 120 jednotkových krychlí 1 cm3 V = 5 . 3 . 8 V = 120 cm3 8 3 5

Obecně: c V = a . b . c b a

Výpočet objemu kvádru

Ukázkový příklad Vypočtěte objem kvádru, který má šířku 7 cm, hloubku 4 cm a výšku 12 cm. Vypracování: c = 12 cm a = 7 cm b = 4 cm c = 12 cm V = ? (cm3) V = a . b . c V = 7 . 4 . 12 V = 336 cm3 b = 4 cm a = 7 cm

Příklady k procvičení Příklad 1 Příklad 2 Vypočtěte objem kvádru, který má délku a = 14 dm, hloubku b = 8,5 dm a výšku c = 6,4 dm. Sestrojte náčrt. Příklad 2 Vypočtěte objem kvádru, který má délku a = 5,2 m; hloubku b = 35 dm a výšku c = 400 mm. Převeďte rozměry výhodně na stejnou jednotku. Sestrojte náčrt.

Řešení příkladů Příklad 1 a = 14 dm b = 8,5 dm c = 6,4 dm V = ? (dm3) Vypočtěte objem kvádru, který má délku a = 14 dm, hloubku b = 8,5 dm a výšku c = 6,4 dm. Sestrojte náčrt. a = 14 dm b = 8,5 dm c = 6,4 dm V = ? (dm3) V = a . b . c V = 14 . 8,5 . 6,4 V = 761,6 dm3 c = 6,4 dm b= 8,5 dm a = 14 dm

Příklad 2 a = 5,2 m = 52 dm b = 35 dm c = 400 mm = 4 dm V = ? (dm3) Vypočtěte objem kvádru, který má délku a = 5,2 m; hloubku b = 35 dm a výšku c = 400 mm. Převeďte rozměry výhodně na stejnou jednotku. Sestrojte náčrt. a = 5,2 m = 52 dm b = 35 dm c = 400 mm = 4 dm V = ? (dm3) V = a . b . c V = 52 . 35 . 4 V = 7 280 dm3 c = 400 mm b= 35 dm a = 5,2 m