Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Památky v České republice
Advertisements

Tematický okruh: Člověk ve společnosti (Kulturní život)
Významné památky ČR.
Gotika Dějepis VY_32_INOVACE_305, 16. sada, D
Klasicismus a romantismus
Empír - (z lat. empire = císařství )
11 Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_04_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Obecná charakteristika Architektura
Vývoj stavebních slohů
Ve znamení gotického slohu
Umělecké slohy a moderní umění 1. Románské umění a Gotika
Závěr 18. století – poč. 19. století
RENESANCE A HUMANISMUS
Klasicismus Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
Románská kultura Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová 1.
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_ INOVACE _14_CJL_3 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_11_CJ_NP1 Ročník: I. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Dějepis
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
PAMÁTKY UNESCO Martin VRZALA.
Klasicismus a empír 18. – 19. století.
Rokoko, klasicismus - 2 Označení materiálu:
Klasicismus Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3617_ Klasicismus Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Umělecké styly Aneta Silvestrová, Dora Procházková, Karolína Pavlová, eliška Rosická, Karolína richterová a Lucie Kopelentová.
Umění a lidská tvořivost: Umění a lidská tvořivost: románský a gotický styl OB21-VVP-HUM-OBN-BUJ-U
17. stol. - ve znamení vědy a pokroku na evropském území nedochází k velkým válkám myslitelé vystupující proti velkému vlivu šlechty a církve na královskou.
VY_32_INOVACE_209_Klasicismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
KLASICISMUS A EMPÍR od poloviny 18.století k počátku 19. století.
VY_32_INOVACE_D7.16 Autor: Mgr. Nováková Jana Datum vytvoření: prosinec 2012 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Anna Csanádiová Číslo DUM:D8 - 2 Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_0704_humanismus Téma: Humanismus, Leonardo da Vinci Číslo.
ARCHITEKTONICKÉ SLOHY
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Dagmar Svobodová NÁZEV: Kulturní vývoj – Románská kultura TÉMATICKÝ.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Gotika Bolfíková Nikola.
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
VY_32_INOVACE_206_Gotika Šablona Identifikátor školy:
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Klasicismus, empír, romantismus (1. pol. 18.–1. pol. 19. století)
Dějiny umění Úvod do dějin umění - architektura 1.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_20 Klasicismus
Architektura do začátku 20. století.
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
AUTOR: Marcela Kaderová
VY_32_INOVACE_
Románský sloh.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
STAVEBNÍ SLOHY.
ARCHITEKTURA = STAVBY Celek
KLASICISMUS.
Klasicismus Konec 18. stol. Autor: Lenka Mulačová
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Architektonické směry
KLASICISMUS Přelom 18./19. STOLETÍ.
VY_32_INOVACE_210_Romantismus Šablonaa Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_32_INOVACE_1104_klasicismus Téma: Klasicismus a Biedermeier Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3496 Datum vytvoření: 15. 2. 2012 Datum ověření: 17. 2. 2012

Anotace Prezentace seznamuje žáky s klasicismem a biedermeierem. Součástí je opakování předešlých uměleckých slohů a závěrečné opakování, kde se žáci mohou přesvědčit, zda vše pochopili. Otázky jsou aktivní hypertextové odkazy, po kliknutí na ně se zobrazí slide, kde žáci naleznou odpověď. V prezentaci jsou také odkazy na dvě hudební ukázky (Mozart a Beethoven). Je tedy nutné připojení na internet a ozvučení. Materiál je promítán na interaktivní tabuli, je doplněn animacemi. Je určen pro 8. ročník, vzdělávací oblast Člověk a společnost, tematický okruh Novověk od konce 18. stol. do r. 1914.

Klasicismus Biedermeier (1. polovina 18. st. – 1. polovina 19. st.)

Které stavební slohy zatím známe? Románský sloh rotunda sv. Jiří na Řípu nebo sv. Kateřiny ve Znojmě apsida, mohutné stěny, oblouková okna Gotika Karlštejn, katedrála sv. Víta v Praze nebo sv. Barbory v Kutné Hoře vysoké stavby, odlehčené, opěrný systém, portály, chrliče, okna oblouková do špičky, fiály Renesance zámek v Litomyšli, měšťanské domy v Telči sgrafita, balustrády, arkády, pilastry, obdélníková okna Baroko výzdoba kostelů - zaoblené tvary, zlato, andělíčci ve službách katolické církve

Klasicismus z latinského classicus = vynikající, vzorový inspirován antikou jednoduché, strohé, čisté linie - reakce na přezdobené baroko a rokoko Empír - pozdní období - Napoleon - ovlivnil i módu Biedermeier - životní styl typický pro měšťany v německých zemích v 1. pol. 19. st. - skryté, interiér (nábytek), rodina, mravnost

Architektura brány, vítězné oblouky, zámky více užitkových staveb - domy, divadla, muzea, banky prvky - trojúhelníkový štít, napodobeniny sloupů

Památky Kapitol ve Washingtonu Stavovské divadlo

Památky Braniborská brána v Berlíně

Malířství a sochařství krajinomalba, náměty z francouzské revoluce Jacques - Louis David

Literatura a hudba dramata, komedie, satiry Molièr – Lakomec Wolfgang Amadeus Mozart Ludwig van Beethoven Mozart - Malá noční hudba Beethoven - Pro Elišku

Zopakuj si Podle jakých prvků poznáš klasicistní stavbu? Čím je typický biedermeier? Jmenuj alespoň jednu klasicistní stavbu v Čechách? Co nejčastěji maloval Jacques - Louis David? Jací hudební skladatelé jsou spojeni s érou klasicismu?

Citace VITVIT. wikipedia [online]. [cit. 15.2.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stavovsk%C3%A9_divadlo_1.JPG>. NIZZA. wikipedia [online]. [cit. 15.2.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Brandenburger_Tor1.JPG>. DAVID, Jacques-Louis. wikipedia [online]. [cit. 15.2.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Jacques-Louis_David_008.jpg>. DAVID, Jacques-Louis. wikipedia [online]. [cit. 15.6.2012]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Death_of_Marat_by_David.jpg>.