PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rozvíjející větné členy
Advertisements

SKLADBA PŘEDMĚT.
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Procvičujeme větné členy 2
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
PODMĚT Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy.
Předmět Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ3r0109 Název sady:Skladba pro 3.ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk.
Věty vedlejší.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Vedlejší věty Vedlejší věta (VV) zastupuje větný člen své věty řídící
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_033_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
PŘÍVLASTEK (Pk) Mgr. Michal Oblouk.
Větné členy Opakujeme.
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk
SYNTAX RISKUJ Autor: Mgr. Monika Dudová
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV:VY_32_INOVACE_321_Větné členy AUTOR: Mgr. Šárka Kubáčková ROČNÍK, DATUM:
MGR. MICHAL OBLOUK PŘÍSUDEK. základní větný člen s podmětem tvoří základní skladební dvojici, mluvnicky na něm závisí vyjadřuje, co podmět dělá, co se.
Rozvíjející větné členy - opakování -
P ř íslove č né ur č ení Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37 Téma: ČESKÝ JAZYK – skladba VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-37.
RVČ - předmět, přívlastek, doplněk, příslovečné určení
V Ě T N É Č L E N Y Základní – podmět,přísudek
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Větné členy.
PŘÍVLASTEK DOPLNĚK Mgr. Michal Oblouk.
Rozvíjející větné členy - opakování -
PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Jazyk a jazyková komunikace.Český.
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_275_ČJ8 NÁZEV VZDĚLÁVACÍHO MATERIÁLU: Rozvíjející větné členy NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Hevlín, příspěvková.
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Český jazyk Autor: Mgr. Kateřina Polívková PŘEDMĚT Pt Chlapec = viděl stromek hvězdu dárky ozdoby světlo sníh.
Rozvíjející větné členy Příslovečné určení 6.třída ZŠ Polešovice Eva Andrýsková.
Větný rozbor věty jednoduché krok za krokem. Na úvod Zopakujeme si postup při rozboru věty jednoduché.
Mgr. Kateřina Karbulová, 2012 Tvorba VY_32_INOVACE_KARBULOVA.CEJJAZ.02.
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY – PŘEDMĚT, PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
VY_32_INOVACE_13_Český jazyk pro 7. ročník_Určování větných členů
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola J. E. Purkyně a ZUŠ Libochovice
Grafický rozbor vět Postup.
PŘEDMĚT - SHRNUTÍ.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Opakujeme vedlejší věty 1
Autor: Mgr. Eva Kotounová Název: VY_32_INOVACE_2C51Čj6_Předmět
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_15   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Rozvíjející větné členy – 6. ročník
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Mgr. Kateřina Palečková NÁZEV: VY_32_INOVACE_5C_08
VĚTNÉ ČLENY 7- 9 PŘÍVLASTEK
Rozvíjející větné členy
ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY - PŘEDMĚT
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Transkript prezentace:

PŘEDMĚT Český jazyk – 7. ročník

Urči větné členy dané věty do grafu. 3 1 5 7 1 1 2 2 1 Náš dědeček nosil v létě košíky plné nádherných hub. Př Po dědeček nosil Pk Puč v létě Náš Pt košíky Pk plné Pt hub Pk nádherných

podstatným jménem, zájmenem, infinitivem Vlastnosti předmětu větný člen základní rozvíjející ptáme se na něj všemi pádovými otázkami kromě 1. a 5. pádu 2. pád na slovese, na přídavném jméně závisí nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem, zájmenem, infinitivem Nastal podzim plný barev.

Rozlišuj předmět od příslovečného určení Rozlišuj předmět od příslovečného určení. Zeptej se na podtržená slova a urči, jakým větným členem jsou. Nesahej na rozpálená kamna! Bobr se ukryl do své nory. Petr postavil Alíkovi na dvorku novou boudu. Včera jsme večeřeli u naší babičky. Anežka vytáhla z tašky krabičku plnou korálků. Včelí med je známý svými léčivými účinky. Kvůli tobě nepojede celá třída na výlet. Lékař mi nařídil ležet v posteli. Pt – 4. pád Pt – 2. pád Pt – 3. pád, Pum, Pt – 4. pád Pum Pum, Pt – 4. pád, Pt – 2. pád Pt – 7. pád Pu příč., Pum Pt – 3.p., Pt – 4.p., Pum

Závislost předmětu na slovese je určena řízeností. Pád jména v předmětu nemůžeme volně zaměňovat. Sloveso v předmětu řídí – určuje, v jakém pádě bude jméno v předmětu. Závislost předmětu na slovese je určena řízeností. ovoce obilí úspěchy slávu z okna s nadšením otvorem do dálky odkud jak kudy kam sklízí 4. pád dívá se PŘEDMĚT PŘÍSLOVEČNÉ URČENÍ